PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: Brutus op mei 11, 2016, 00:03:59
Welke losse dac dan, de enige losse dac die ze hebben hoort in een geheel andere klasse thuis, zowel qua prijsklasse/range als optisch gezien.

De NA11S1, streamer/DAC, zelfde klasse, zelfde uiterlijk.....


lo

Mooie spullen, zou bijna geneigd zijn over te gaan....  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

Tja, dat het allemaal nog zoveel "beter" kan, ik ben na al die receivers en versterkers al een tijdje geleden het spoor kwijt geraakt, en nu dit......
Wat ik wel weet is dat binnen een bepaalde prijsklasse het allemaal niet zo veel uit maakt, maar of dit nu 4000 euro beter zal klinken dan een PM11S3 of zelfs 1 of 2 treetjes lager........ ? :?

WimPeu

In dit segment betaal je veel voor kleine stapjes.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Brutus

Of zelf voor het menselijke oor onhoorbare stapjes, alleen op basis van hardware en software cijfers.
Soms vraag ik mezelf af met al deze duizelingwekkende cijfers of het nog voor mensen oren gemaakt is of voor de oren van mijn trouwe viervoeter  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

 
Citaat van: lo op mei 18, 2016, 22:34:50
Mooie spullen, zou bijna geneigd zijn over te gaan....  :-D
:x nonono
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Denk dat het profiel van de gemiddelde audio liefhebber vaak een man is op middelbare en hogere leeftijd.
Dan hebben die kleine stapjes geen enkele nut met een bruikbaar gehoor bereik van 20 tot 14.000 Hz.
Allemaal leuk voor de folder / white paper en oscilloscoop  :wink:
(o ja, en Ken Ishiwata zijn bankrekening........  :-D)

Gasten die er (misschien) wel wat aan zouden hebben kunnen dit niet betalen, die komen net van school, en dan is het maar te hopen dat hun gehoor niet verpest is door oordoppen met knetter harde MP3 geluid.
Ik heb geen idee voor wie dit bedoeld is.
Had liever een Stereo bak gezien met DAC en netwerkspeler alla Onkyo, Yamaha en Pioneer, maar dan op PM11/14 niveau.

Zep

Citaat van: Brutus op mei 18, 2016, 23:48:50
Of zelf voor het menselijke oor onhoorbare stapjes, alleen op basis van hardware en software cijfers.
Soms vraag ik mezelf af met al deze duizelingwekkende cijfers of het nog voor mensen oren gemaakt is of voor de oren van mijn trouwe viervoeter  :-D

Gebakken lucht is tegenwoordig best duur  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Crooijmaster

Een kwalitatief goede versterking valt mij (39) juist op vooral op door een betere laagweergave, just sayin'
Ik zou die PM10 best eens op mijn teufels willen beluisteren.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

CBdicX

Citaat van: Crooijmaster op mei 21, 2016, 08:48:56
Een kwalitatief goede versterking valt mij (39) juist op vooral op door een betere laagweergave, just sayin'
Ik zou die PM10 best eens op mijn teufels willen beluisteren.
Wat ik wel merk nu ik een tijdje met 1x PM14S1 SE draai (ipv 2x PM14S1 SE als Bi-amp) is dat ik een wat  zwaardere bas heb, ondanks dat ik mijn SVS sub uit heb staan, dus alleen de Teufel Definion 5 !
Met de Bi-amp opstelling kan ik de sub zonder problemen gebruiken en is de bas goed onder controle.
Mijn eerste gedachte was dat Bi-amp niets deed tov gewoon 1 versterker, nu wat verder vind ik er toch verschil in zitten.
Ik ben zelfs zover dat er 1 PM op marktplaats staat maar ben nu wel aan het twijfelen geslagen.
Blijkt dus wel dat Bi-amp, en goede versterking op zich, toch wel wat doet, zeker in het laag.

pameijer

Voor controle over de bas heb je gewoon vermogen nodig, Wattjes! Veel vermogen is goed, meer is beter. De meeste versterkers versterken wel recht genoeg voor je oren, maar voor die grotere wappers die een flinke extensie willen maken heb je gewoon ballen nodig om de boel in het gareel te houden. In mijn actieve monitorspeakers (best wel klein zijn ze eigenlijk) zit gewoon een 275 Watt versterker voor alleen 1 bassdriver, naast een 50Watt versterker voor de tweeter. En de andere speaker is net zo potent uitgerust. Dat zijn 6" drivers voor de bass. Mijn subwoofer (15") heeft 600 Watt, ook dus voor maar 1 driver.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zep

Citaat van: pameijer op mei 21, 2016, 22:42:37
Voor controle over de bas heb je gewoon vermogen nodig, Wattjes! Veel vermogen is goed, meer is beter. De meeste versterkers versterken wel recht genoeg voor je oren, maar voor die grotere wappers die een flinke extensie willen maken heb je gewoon ballen nodig om de boel in het gareel te houden. In mijn actieve monitorspeakers (best wel klein zijn ze eigenlijk) zit gewoon een 275 Watt versterker voor alleen 1 bassdriver, naast een 50Watt versterker voor de tweeter. En de andere speaker is net zo potent uitgerust. Dat zijn 6" drivers voor de bass. Mijn subwoofer (15") heeft 600 Watt, ook dus voor maar 1 driver.

:gp:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

AppleheadMay

Citaat van: Brutus op mei 07, 2016, 16:57:34
Kun je ook een kijkje nemen in een Yamaha 3000 serie, zeer fraai opgebouwd. Anyway, zo op de plaatjes vind ik de 10 serie niet mooier dan de dan de huidige PM11s3 en de SA11s3. Maar dat zijn de plaatjes.......

Inderdaad, heb je de Yamaha al gehoord? Pracht en kracht, qua klank dan. En hij ziet er ook nog prachtig uit met die vintage meters. Duurder dan mijn PM-11 S3 maar beter ook.
Hier nog van wat mooie alternatieven gelezen zoals de MA9 mono's en Accuphase maar die zou ik dan tweedehands nemen, te duur anders.

Maar ik snap het hele PM-10 verhaal niet. Klasse D? Daar geef ik echt geen zo'n bedrag voor.
Zowat alle gekende merken experimenteren hiermee of hebben dit geprobeerd.
Vroeger nog de Rotel Klasse D versterkers gehoord en ik trok meteen m'n neus op. Maar dat geldt voor mijn smaak tevens voor hun Klasse A/B versterkers.
Een maand geleden de 804 D3 gaan beluisteren met de neieuwe Rotel 350W klasse A/B, mijn Pm-11 S3 en die nieuwe Classe Klasse D versterkers. Sorry maar klasse D trekt op niks als je 't mij vraagt.

Had Marantz nu van de PM-10 een mooie 200W klasse A/B gemaakt ... nee, voor die prijs neem ik veel liever de Yamaha, echt topmateriaal. Nochthans ben ik een echte Marantz fan, ik blijf gewoon lekker bij m'n PM-11 denk ik. :)
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *