PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: xander32 op mei 09, 2016, 19:09:04
Digitale eindversterking, verder gewoon lekker analoog en geen dac.
Er was (helaas) in het begin even sprake van een DAC in de PM10, maar neen.......  :-(
Vandaar dat ik op zoek was naar minstens de optische en/of coax aansluiting.

Brutus

Dus gewoon analoog of er nu een stukje digitale techniek in zit of niet. Ben nog niet zo bekend met Marantz en ben even in de historie gedoken. Ik las dat in de ergens in de vorige eeuw Marantz samen met McIntosh zeer hoog in de high End markt stonden. Het begin van de 7 en 9 serie voor- en eindversterkers omdat dit eerder in dit topic werd genoemd en ik geen idee had wat het was. Zag dat in 2007 als ode aan deze eerste serie nog een opvolger van de 7 en 9 serie is uitgebracht. Pfffh dat is toch wel andere koek.

Vraag me af waarom Marantz dit weer heeft laten uitlopen en niet in de top is blijven meedraaien?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

#77
In mijn ogen een totaal nutteloze versterker waar werkelijk niemand op zit te wachten.
En dan ook nog eens een veredelde "CD speler", hallo Marantz, het is 2016.
Jammer.......

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Je kan altijd nog de DIY audio ingaan, is ook een optie  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

hchifi.nl

Citaat van: CBdicX op mei 10, 2016, 18:51:01
In mijn ogen een totaal nutteloze versterker waar werkelijk niemand op zit te wachten.
En dan ook nog eens een veredelde "CD speler", hallo Marantz, het is 2016.
Jammer.......

Zie je een beetje fout in mijn ogen Dick  :-D
Die SACD speler word op een bepaalde manier revolutionair zelfs  8-)
Zo word er geen DAC Chip gebruikt voor de DA conversie.

De Versterker word een Fully balanced geintegreerde versterker !! (ik ken geen andere van een bekender merk die dit bied in deze prijsklasse)

En het ding is tot zeker 1ohm stabiel en levert dan een dikke 1300RMS per kanaal.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

#81
Ok, ik geloof je, doe er dan maar een  :wink:
Ik ben voor vernieuwing (zoals jij als niemand weet  :lol:) maar dit zie ik (nu nog) niet zitten en vind dat Marantz dit ontwikkel geld beter in wat anders had kunnen steken.
Maar goed, ik ben niet van de afdeling markt onderzoek, zij zullen het wel goed hebben, zo niet dan word het een dure grap voor Marantz.
De PM10 zou wel fraai staan bij de NA :-D
Ik zal met plezier de reviews en testen gaan lezen van dit "Watts wonder", en wie weet.......

xander32

... als het geheel dan ook nog goed klinkt, iig. beter dan de concurrentie, zijn die technieken en specs van meerwaarde. Zo niet, kan je beter een conventioneel exemplaar kopen. Het gaat een warm najaar worden, of ook niet; deze PM is waarschijnlijk zo efficiƫnt dat die amper warmte ontwikkelt.


CBdicX

Citaat van: xander32 op mei 10, 2016, 19:59:23
... als het geheel dan ook nog goed klinkt, iig. beter dan de concurrentie, zijn die technieken en specs van meerwaarde. Zo niet, kan je beter een conventioneel exemplaar kopen. Het gaat een warm najaar worden, of ook niet; deze PM is waarschijnlijk zo efficiƫnt dat die amper warmte ontwikkelt.
Dat is dan wel een goede ontwikkeling, dan kan ik die koelvinnen eens achterwege laten  :yes:

Zep

Citaat van: hchifi.nl op mei 10, 2016, 19:42:29
Zie je een beetje fout in mijn ogen Dick  :-D
Die SACD speler word op een bepaalde manier revolutionair zelfs  8-)
Zo word er geen DAC Chip gebruikt voor de DA conversie.

De Versterker word een Fully balanced geintegreerde versterker !! (ik ken geen andere van een bekender merk die dit bied in deze prijsklasse)

En het ding is tot zeker 1ohm stabiel en levert dan een dikke 1300RMS per kanaal.

En toen werd het toch nog interessant, ondanks het niet zo vernieuwende uiterlijk  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

#85
Qua wattage in klasse D moet ik meteen aan de Nubert nuPower D denken....komt overigens zeer goed uit de testen.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op mei 10, 2016, 20:15:48
En toen werd het toch nog interessant, ondanks het niet zo vernieuwende uiterlijk  :-D
Tja, misschien is het even wennen, maar hoe dan ook had ik iets meer verwacht, ook een NA erin had wat meer vernieuwend geweest.

Zep

Citaat van: CBdicX op mei 10, 2016, 21:03:05
Tja, misschien is het even wennen, maar hoe dan ook had ik iets meer verwacht, ook een NA erin had wat meer vernieuwend geweest.

Denk dat Marantz wat dat betreft zaken gescheiden houdt met hun premium lijn zoals bv een nieuwe NA-11S2  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Citaat van: CBdicX op mei 09, 2016, 19:24:19
Er was (helaas) in het begin even sprake van een DAC in de PM10, maar neen.......  :-(
Vandaar dat ik op zoek was naar minstens de optische en/of coax aansluiting.
Misschien bewust gedaan ? Wordt de PM10 dan geen concurrent van hun eigen losse dac ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Brutus

Welke losse dac dan, de enige losse dac die ze hebben hoort in een geheel andere klasse thuis, zowel qua prijsklasse/range als optisch gezien.

Wat over het algemeen de tegenvaller bij de Marantz fans is, denk ik (hoe goed de versterker ook onder de motorkap is), is dat Marantz voor de zoveelste keer achter een met een geintegreerde versterker en cd-speler komt maar nu weer in een nog hogere klasse. Lijkt zich daarmee niet zoveel aan te trekken van de veranderde vraag die van uit de markt komt.

Overigens wel bijzonder na de uitspraak van de heer Ken van enkele jaren geleden dat de cd-speler dood is.

Dit waar we andere merken/fabrikanten wel heel duidelijk zien doen.

Maar goed, de tijd zal het uitwijzen of dit een succes wordt op basis van misschien een ode aan de vorige 7/9 serie of dat ze de plank hebben mis geslagen. Veel zal denk ik ook afhangen of er in deze serie nog een NA10 komt en Marantz eindelijk een keer er voor zorgt dat ze een fatsoenlijk werkende app/bediening op de markt brengen.

Opdat gebied is Marantz een van de slechtste en dat zou gewoon niet mogen gezien de prijsklasse van de diverse streamers.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20