PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: TurboMarco op mei 08, 2016, 19:26:23
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=7616

Het kost eigenlijk ook geen drol ,maar goed de winst steek je dan lekker zelf in de zak .

Wat is dit dan....soort van zelfbouw mono eindversterker?
Op zich best interessant  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Hypex NCore digi amp. uit ons eigen Groningen. Bouwpakketje.

Citaat van: Zep op mei 08, 2016, 19:39:30
Wat is dit dan....soort van zelfbouw mono eindversterker?
Op zich best interessant  :-)

Faxe


Zep

Citaat van: xander32 op mei 08, 2016, 21:03:50
Hypex NCore digi amp. uit ons eigen Groningen. Bouwpakketje.

Leuk, maar moet je er twee kopen, voorversterker erbij dan gaat het prijskaartje ook weer flink omhoog...of mis ik iets?  :? Wel ruim onder de 8000 ok dan  :wink:
Maar is dat dezelfde digi amp als in de PM10, als jouw vermoeden klopt?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Mijn duits is niet super. Maar wat ik lees is dat er een MC en MM voorversterker zit ingebouwd.
Bij marantz zien ze dus nog steeds het nut van vinyl   clown1 :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Citaat van: Zep op mei 08, 2016, 21:50:15
Leuk, maar moet je er twee kopen, voorversterker erbij dan gaat het prijskaartje ook weer flink omhoog...of mis ik iets?  :? Wel ruim onder de 8000 ok dan  :wink:
Maar is dat dezelfde digi amp als in de PM10, als jouw vermoeden klopt?

Misschien heb ik het met lezen over het hoofd gezien maar volgens mij is de PM10 geen digitale amp. hoor.
Maar een amp met dac aan boord, dat maakt het nog geen digitale versterker.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

De PM10 heeft geen dac aan boord en maakt wel gebruik van digitale techniek (op basis van de plaatjes en hetgeen er tot nu toe naar buiten is gebracht).

Citaat van: Brutus op mei 09, 2016, 00:55:19
Misschien heb ik het met lezen over het hoofd gezien maar volgens mij is de PM10 geen digitale amp. hoor.
Maar een amp met dac aan boord, dat maakt het nog geen digitale versterker.

CBdicX

Digitaal en DAC ?
Waar moet ik mijn Optische kabel of Coax dan in prikken ?

pameijer

Citaat van: xander32 op mei 09, 2016, 06:34:45
De PM10 heeft geen dac aan boord en maakt wel gebruik van digitale techniek (op basis van de plaatjes en hetgeen er tot nu toe naar buiten is gebracht).
Nogmaals, er is niets digitaals aan een class D versterker:

The term "class D" is sometimes misunderstood as meaning a "digital" amplifier. While some class-D amps may indeed be controlled by digital circuits or include digital signal processing devices, the power stage deals with voltage and current as a function of non-quantized time. The smallest amount of noise, timing uncertainty, voltage ripple or any other non-ideality immediately results in an irreversible change of the output signal. The same errors in a digital system will only lead to incorrect results when they become so large that a signal representing a digit is distorted beyond recognition. Up to that point, non-idealities have no impact on the transmitted signal. Generally, digital signals are quantized in both amplitude and wavelength, while analog signals are quantized in one (e.g. PWM) or (usually) neither quantity.

Of er wel of geen DAC in zit staat dus ook helemaal los van de vorm van versterking. Dat het nieuwe vlaggeschip van Marantz geen digitale ingangen heeft is een verschrikkelijk ouderwetse benadering van hifi; je ontkent gewoon dat het merendeel van de bronnen tegenwoordig digitaal is en daarmee is het een halfbakken product.

Hij ziet er schitterend uit, maar als je er ook nog een DAC bij moet kopen ben je zo €10k verder, gaat nergens meer over.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#69
Citaat van: pameijer op mei 09, 2016, 09:00:47
Of er wel of geen DAC in zit staat dus ook helemaal los van de vorm van versterking. Dat het nieuwe vlaggeschip van Marantz geen digitale ingangen heeft is een verschrikkelijk ouderwetse benadering van hifi; je ontkent gewoon dat het merendeel van de bronnen tegenwoordig digitaal is en daarmee is het een halfbakken product.

Hij ziet er schitterend uit, maar als je er ook nog een DAC bij moet kopen ben je zo €10k verder, gaat nergens meer over.
Had ook wel verwacht dat ze deze "nieuwe" jongen een ander design hadden mee gegeven om zich wat meer van de andere PM's te laten onderscheiden, de prijs is zeker wel onderscheidend.
Inderdaad niet meer van deze tijd om een versterker in deze prijsklasse niet te voorzien van digitale ingangen en een knappe DAC.
En dan even lekker aan het Internet hangen hoort daar ook bij......
Hier mee gaat Marantz klanten verliezen aan Onkyo, Yamaha ect, die rammelen reeds aan de digitale Stereo receiver poort.

Best wel jammer van al de ontwikkel tijd die hier in gestoken is, Marantz had dit in 1x goed kunnen doen door er een NA11 bij in te persen, dan had ik zeker interesse gehad, nu absoluut niet  :no:

erwinc

Citaat van: CBdicX op mei 08, 2016, 10:53:09
Ik wacht op een Stereo receiver op PM11 / 14 / NA11 niveau, had de hoop dat deze dit voor een deel zou doen.
Yamaha en Onkyo hebben er al een.

Over welke Yamaha heb je het? Ik ken geen enkele Yamaha stereo receiver op het PM11/PM14/NA11 niveau. Hun beste stereo receiver volgens mij is de R-S700.

CBdicX

Citaat van: erwinc op mei 09, 2016, 11:56:00
Over welke Yamaha heb je het? Ik ken geen enkele Yamaha stereo receiver op het PM11/PM14/NA11 niveau. Hun beste stereo receiver volgens mij is de R-S700.
Ik bedoel dat zij er al een (of meerdere) hebben, ik hoop(te) op Marantz met een op PM/NA niveau.......
Ik heb de R-S700 een paar dagen thuis gehad, werd ik niet blij van, zowel op audio gebied als technische werking viel dit zwaar tegen.

erwinc

Citaat van: CBdicX op mei 09, 2016, 12:02:04
Ik bedoel dat zij er al een (of meerdere) hebben, ik hoop(te) op Marantz met een op PM/NA niveau.......
Ik heb de R-S700 een paar dagen thuis gehad, werd ik niet blij van, zowel op audio gebied als technische werking viel dit zwaar tegen.

Ok, duidelijk. :wink:

TurboMarco

Voor mij is het niet duidelijk .ik ben namelijk constant op zoek naar het onderscheid .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Digitale eindversterking, verder gewoon lekker analoog en geen dac.


Citaat van: CBdicX op mei 09, 2016, 08:36:54
Digitaal en DAC ?
Waar moet ik mijn Optische kabel of Coax dan in prikken ?