PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pameijer

Nog geen positief geluid gelezen in dit draadje over de nieuwe Marantz premium topserie. Dit is toch nog wel een Marantzforum? [emoji848]
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Het uiterlijk, de looks zijn niet vernieuwend. De prestaties moeten dat gaan compenseren, d.w.z. de PM10 en de SA10 moeten zich gaan bewijzen in hun prijsklasse. Daar is het nog een tijdje wachten op. Tot dat moment kan men enkel daarover speculeren en reageren op hetgeen reeds concreet is, het design ...


Citaat van: pameijer op mei 07, 2016, 21:39:35
Nog geen positief geluid gelezen in dit draadje over de nieuwe Marantz premium topserie. Dit is toch nog wel een Marantzforum? [emoji848]

TurboMarco

De prestaties zullen ongetwijfeld beter zijn dan voorgaande modellen ,tenminste als het werkelijk om ncore techniek gaat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op mei 07, 2016, 21:39:35
Nog geen positief geluid gelezen in dit draadje over de nieuwe Marantz premium topserie. Dit is toch nog wel een Marantzforum? [emoji848]
Jazeker.
Met een zwarte premium 11 serie en sc7 en ma9 sets als uitzondering vergelijk ik marantz liever met whisky: it's gets better with age.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

DansaN

Citaat van: xander32 op mei 07, 2016, 22:29:07
Het uiterlijk, de looks zijn niet vernieuwend. De prestaties moeten dat gaan compenseren, d.w.z. de PM10 en de SA10 moeten zich gaan bewijzen in hun prijsklasse. Daar is het nog een tijdje wachten op. Tot dat moment kan men enkel daarover speculeren en reageren op hetgeen reeds concreet is, het design ...
Het is belachelijk!
Een Marantz premium die er uit ziet als een Marantz premium ;-)

CBdicX

Ik spring meestal wel rap op nieuwe dingen maar nu, met deze prijs, en toch nog met (voor mij dan) niet eens een Internet streamer erin, zeg ik nee !
Had meer verwacht dat ik mijn PM14's en NA11 weg kon doen en vervangen voor 1 apparaat, en dan voor 8000 euro, ok, advies prijs, maar toch....

RHK

Het zal best bijzonder zijn, maar het bedrag is mij ook te hoog. Misschien maken ze nog wel een Light versie hiervan?  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

 :-D

Zo kan je het ook bekijken  :yes:.

Maar daar waar voorheen er bij de topcomponenten uit de Premium serie, juist zaken als andere voetjes (koper) werden toegevoegd, of zelfs een geheel nieuwe kast, om zich te onderscheiden van de wat mindere broeders en zusters, lijkt nu alles bij het bekende te blijven. Dat in een prijsklasse waar ik iig. zelf iets bijzonders zou verwachten, onderscheidend van de meer gangbare lijn, ook betreft het design.


Citaat van: DansaN op mei 08, 2016, 08:12:58
Het is belachelijk!
Een Marantz premium die er uit ziet als een Marantz premium ;-)

CBdicX

En zie ik nu goed dat de patrijspoort groter is dan de knoppen, design fout nummer 1.....  :-(

Wytze

Citaat van: CBdicX op mei 08, 2016, 10:36:20
En zie ik nu goed dat de patrijspoort groter is dan de knoppen, design fout nummer 1.....  :-(

Is het schermpje groter geworden? Goed idee! Staat hem ook nog prima! :-D
Wie nooit van gedachten is veranderd, heeft nooit iets geleerd.

CBdicX

#56
Citaat van: Wytze op mei 08, 2016, 10:42:58
Is het schermpje groter geworden? Goed idee! Staat hem ook nog prima! :-D
Zeker een goed idee als ze de knoppen dan net zo groot hadden gemaakt.
Stoort mij behoorlijk, maar goed, mijn vrouw heeft ook een te grote patrijspoort tov de knoppen  :-D
En ik koop deze toch niet, dus ........  :wink:

Ik wacht op een Stereo receiver op PM11 / 14 / NA11 niveau, had de hoop dat deze dit voor een deel zou doen.
Yamaha en Onkyo hebben er al een.

DansaN

Citaat van: CBdicX op mei 08, 2016, 10:53:09
Zeker een goed idee als ze de knoppen dan net zo groot hadden gemaakt.
Stoort mij behoorlijk, maar goed, mijn vrouw heeft ook een te grote patrijspoort tov de knoppen  :-D
En ik koop deze toch niet, dus ........  :wink:

Ik wacht op een Stereo receiver op PM11 / 14 / NA11 niveau, had de hoop dat deze dit voor een deel zou doen.
Yamaha en Onkyo hebben er al een.
En dan is nu het dilemma: wil je grotere knoppen of een kleinere patrijspoort?

;-)

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=7616

Het kost eigenlijk ook geen drol ,maar goed de winst steek je dan lekker zelf in de zak .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)