De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

soms wordt ik er zelf ook wel eens moe van  :schater:

Mexicaanse Hond

Ik wil wel eens langskomen met de Xanadu's.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Toch wel mooie speakertjes die 52 SE's notworthy (maar dat had ik al wel een paar keer gezegd  :-D)
Arjan jongen je houdt de gemoederen hier in ieder geval wel bezig moet ik zeggen. :-D
Inderdaad een mooie maar toch ook wel heeeeel lastige hobby :wink:
Ik zou zeggen schaam je niet en doe lekker datgene wat jij het beste vind. JIJ moet er per slot van rekening naar luisteren  :yes:

Ik zou zeggen geniet ze pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op april 27, 2011, 21:16:45
voor mij geen offtopic vindt het wel interessant zeker om te horen dat esotec beter zou kunnen klinken als esostar  :roll: 

Men vader is weer naar huis hij vondt ze ook mooi klinken  :yes: het zijn echt goede speakers voor het geld en klinken mooi uitgebalanceerd ,maar nu komt de maar  nopompom het geluidsbeeld , Klank ,detail en dynamiek die de 52SE neerzetten komen ze bij lange na niet in de buurt  :no: en dat telt toch wel het zwaarste voor mij , als ik bijvoorbeeld een U2 dvd opzet dan overtuigen die Dali,s mij 100 % maar dat is voor mij bijzaak gezien ik 95 % van de tijd muziek luister op CD,s ,tuurlijk klinken de Dali,s gewoon mooi en goed met muziek maar het is gewoon dat ik wat dat te gaat zoveel beter gewend ben  redface

Dus heb ik de 52SE weer opgesteld en ben ik weer overstag gegaan om ze te houden   :yes:  :-D ik kan er geen afscheid van nemen  :no:

ik denk dat de 52se van een nog hoger nivo zijn dan de zuilen die je hebt

het moet ergens in zitten die kwaliteit van de 52se, ze zijn ook duurder die 52se dan de zuilen en zeker in verhouding

of je moet zoals mij je verwachtingsnivo verlagen doe ik ook in het gewone leven en dat brengt mij erg veel op



eigenlijk ben je ook wel een heerlijke knurft met je hobby  pompom  (goed bedoeld)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ja doe ook wat ik zelf wil  :-D ik wist wel dat ik erop achteruit zou gaan wat betreft ik omschreven had ,en ook gedacht omdat voor lief te nemen want ik ben ook wel een liefhebber van wat stevigere muziek met een lekkere diepe bass en gitaren  HB  of naar een Part met dikke PA installatie,s paar weken terug was ik naar a state of trance geweest dat ging zo diep en zoveel SPL  violent1 dat men broekspijpen fladderde en men neusvleugeltjes trilde   :-D HB


maar ja dat lukt gewoon niet  :no: ik heb ook wel eens momenten gehad in men Hifi Carriere  :schater: om de hele mikmak over het balkon te gooien  nonono omdat ik er beetje klaar mee was , en door de tijd ben ik meer richting het genieten van de muziek gegaan en de plaatsing detail en klank van de installatie  :-)

ik ga niet mijn verwachtingen bijstellen ben gewoon een perfectionist in sommige dingen , met andere dingen in het leven ben ik ook weer erg makkelijk en vindt ik het al snel best

byebye

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

Citaat van: f.luisteraar op april 27, 2011, 21:20:19
Ik wil wel eens langskomen met de Xanadu's.  :wink:

bedankt voor het aanbod ,maar kan ik dan niet beter bij jou langskomen ?

ze zijn sowieso ook wel erg zeldzaam


Mexicaanse Hond

Citaat van: Marantz 81 op april 27, 2011, 22:19:49
bedankt voor het aanbod ,maar kan ik dan niet beter bij jou langskomen ?

ze zijn sowieso ook wel erg zeldzaam

Als ze maar niet langzaam zijn.  :wink: Je bent uiteraard van harte welkom.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ik stuur je wel een PM daarover  :-) wordt wel augustus denk ik

Mexicaanse Hond

Heb ik wat om naar uit te kijken. Iemand met zulke mooie monitors op bezoek. Dat gebeurt je niet elke dag.  notworthy
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

haha  :-D ik wil eventueel ook wel men PM15S1 meenemen  :wink: het is een rustige versterker maar veel detail en controle

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marantz 81 op april 27, 2011, 23:06:20
haha  :-D ik wil eventueel ook wel men PM15S1 meenemen  :wink:
Ja, kunnen we kijken of we die bas wat sneller kunnen krijgen.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

gerard

Soms heb ik wel eens de indruk: wat issie toch ongeduldig. :roll:
Eerst met de sub en nu met de dali's.
Met iets meer (in)spelen ed. zou het toch beter moeten worden en/of wennen?

:-D :-D veel luisterplezier met je 52se  :schater:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

still life

Citeerhet geluidsbeeld , Klank ,detail en dynamiek die de 52SE neerzetten komen ze bij lange na niet in de buurt

nopompom had de dali's nochtans qua weergave dicht bij monitors ingeschat..
kennelijk gaat er toch een pak laag & hoog verloren in jouw ruimte:

v/h eerste heb je minder last met 52SE,
mogelijks is hun hoog ook wat opgepept zodat het in de ruimte weer balanced klinkt..

mss wordt het stilaan tijd voor akoestische metingen & aanpakken v/d problemen via DSP bvb?
of schaf je gewoon een SR7005 aan.. pompom 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300