Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jet

Dank allemaal, jullie hebben me heel goed geholpen!! pompom :gp:

xander32

We zijn benieuwd naar het resultaat  :yes:

Citaat van: Jet op november 21, 2020, 13:15:53
Dank allemaal, jullie hebben me heel goed geholpen!! pompom :gp:

mountainbiker

Citaat van: Jet op november 21, 2020, 12:35:02
In de zin van verrassend goed hoop ik dan? :-)
En hebben jullie nog tips voor bekabeling?
De lengte van de kabels moeten hetzelfde zijn.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

#378
CiteerGelijke lengte van de luidsprekerkabels links / rechts

Als er een groot lengte verschil is tussen de luidspreker kabel voor links en voor rechts, dan kan dat een gering hoorbaar effect hebben. Dat betekent dan in ieder geval dat de langste kabel te dun is, volgens de regels voor een lage weerstand. Neem die dan 1 of twee maten dikker.

De tijdvertraging die door de langere kabel veroorzaakt wordt is bij audio signalen volstrekt verwaarloosbaar. Het elektrische signaal gaat ca. 1 miljoen x sneller door een kabel dan dat het het geluid door de lucht gaat. De tijdsvertraging van een elektrisch signaal in een kilometer kabel komt overeen met die van een millimeter voor geluid in lucht.
Bron: Breem.

In het geval van een kabel met een lengte van 1 meter terwijl de andere 3 meter is met voldoende dikte is er dus geen noodzaak deze even lang te houden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jet

Toch nog een nabrander over de passende versterker voor de Tannoys.
Is een losse receiver niet beter dan zo'n combi ding dat Melody eigenlijk is? Als de CD speler stuk gaat, tja wat heb je dan eigenlijk nog...
Ik denk aan de Marantz SR6004: https://www.besteproduct.nl/receiver/product/347681-marantz-sr6004/specificaties/
Heeft ook meer vermogen per speaker. En dan combineren met bv de Marantz CD5005 Zilver

Wat denken jullie? Benieuwd naar!

xander32

Ik zou voor een stereo versterker/receiver gaan, niet voor een meerkanaals wanneer je 'enkel' stereo gaat draaien. Mijn ervaring is dat een stereo versterker steevast een betere geluidskwaliteit levert dan een gelijk geprijsde ht receiver. 

Jet

Ah goede tip. En moet het ding blue tooth of wifi kunnen ontvangen? Kan ik niet beter gewoone een mooie tweede handse versterker kopen en daar gewoon zo'n chromecast muziekstreamer op aansluiten?

xander32

Tweedehands is vaak prima, dan koop je steevast meer versterker voor hetzelfde geld.

Daarnaast moet je dan idd ook op zoek naar een bron, een streamer geef je aan. Je zou kunnen kijken naar een tweedehands Bluesound Node of een nieuwe van bv Teufel.

De versterker heeft daarvoor geen bt of wifi nodig.


Wat is jouw budget, versterker en streamer?

Citaat van: Jet op november 21, 2020, 23:18:45
Ah goede tip. En moet het ding blue tooth of wifi kunnen ontvangen? Kan ik niet beter gewoone een mooie tweede handse versterker kopen en daar gewoon zo'n chromecast muziekstreamer op aansluiten?

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 22, 2020, 05:20:18
Tweedehands is vaak prima, dan koop je steevast meer versterker voor hetzelfde geld.




Wat is jouw budget, versterker en streamer?

Erg belangrijk het budget  :gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jet

Tja het is voor het huis van mijn ouders dat wij nog even aanhouden. Ik zou zeggen 500 euro voor streamer en versterker. En we hebben ook nog een CD speler nodig, maar die zijn volgens mij 2e hands niet heel duur.
Is het nodig een heuse streamer zoals (een voorganger van) de Marantz NA6006 te kopen? Of kan ik voldoen met een chrome cast? echt geen idee.
Ik zag deze advertentie: https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-ontvangers/m1630232827-denon-1500r-marantz-pm7200-music-hall-denon-dra-n4.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
die me wel interessant leek. Bv de Denon versterker, streamer en er lijkt ook een cd speler bij te zitten..

Jet



Marvin

Ik zie geen probleem hoor, met die 45watt kan je gewoon op een stevig volume draaien.
Die Tannoy S8 hebben een vrij hoge gevoeligheid (91db), dat wil zeggen dat ze de aangeboden wattages makkelijk omzetten in veel volume.
Ik denk dat je wel met een grijns op je gezicht zal zitten luisteren.

Marvin


Jet

Dank voor de tips Xander ik heb afgesproken om morgen te gaan kijken bij de denon PMA 1500
@Marvin heb toch de indruk dat ik met de 2e handse PMA1500 voor 75 euro meer dan de nieuwe Denon PMA600 net iets meer kaliber koop. Maar ja dat is maar gevoel, ik heb er eigenlijk geen verstand van.

De Bluesound node die je suggereerde Xander is intussen al gereserveerd.
Ik kwam deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m1630910317-bleusound-node-2i-als-nieuw.html, maar wel prijzig. Er zijn mensen die beweren dat iets goedkopers net zo goed werkt - is dat zo?

Komt  mijn broer intussen met deze:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1622289470-audiolab-6000a-play-draadloze-streamer-moet-weg.html
Versterker en streamer in een dus. 2 x 50W into 8 ohms Komt goed uit de bus in de reviews. Ziet er ook wel strak uit ,maar of het wat is? Jullie ervaring met Audiolab? Zou het passen bij Tannoy?