Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jet

Hallo kenners, ik weet vrijwel niets van speakers, maar heb toch een vraag. In mijn ouders huis (met grote woonkamer met open vide) staan Tannoy D500 speakers in combinatie met een Myrad versterker. Dat geeft prachtig geluid. Mijn broer gaat speakers en versterker nu meenemen helaas (ouders zijn overleden en tja hij heeft ook zijn rechten), en wij willen ze vervangen door vergelijkbare speakers. Of in ieder geval iets wat er aan tippen kan. Ik zie nu Tannoy R2 speakers te koop op marktplaats, zijn deze op enigerlei wijze vergelijkbaar met de D500?
Ik hoor jullie reacties graag! En als iemand 2e hands D500 te koop heeft hoor ik dat ook graag..:)
Dank vast!

Marvin

Citaat van: Jet op november 12, 2020, 12:42:16
Hallo kenners, ik weet vrijwel niets van speakers, maar heb toch een vraag. In mijn ouders huis (met grote woonkamer met open vide) staan Tannoy D500 speakers in combinatie met een Myrad versterker. Dat geeft prachtig geluid. Mijn broer gaat speakers en versterker nu meenemen helaas (ouders zijn overleden en tja hij heeft ook zijn rechten), en wij willen ze vervangen door vergelijkbare speakers. Of in ieder geval iets wat er aan tippen kan. Ik zie nu Tannoy R2 speakers te koop op marktplaats, zijn deze op enigerlei wijze vergelijkbaar met de D500?
Ik hoor jullie reacties graag! En als iemand 2e hands D500 te koop heeft hoor ik dat ook graag..:)
Dank vast!
Denk dat als je een redelijk bod op enkel de speakers doet, je toch wel tot een deal moet kunnen komen. 

Er staat ook een paartje D300 op MP.
Zou die R2 lekker laten staan als je iets vergelijkbaars wilt hebben aan de D500.

JohnWx

Citaat van: marvin op november 12, 2020, 16:38:55
Denk dat als je een redelijk bod op enkel de speakers doet, je toch wel tot een deal moet kunnen komen. 

Er staat ook een paartje D300 op MP.
Zou die R2 lekker laten staan als je iets vergelijkbaars wilt hebben aan de D500.

Heb de D100 D300 gehad no brainer zo kopen

De R2 is wel een mooie speaker maar niet dat Dual Concentric geluid van Tannoy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

https://link.marktplaats.nl/m1626053725

Destijds werd ik betoverd door zijn broer S10.
Die speelde de sterren van de hemel op een Marantz PM14 ki.
Door die ervaring ben ik zelf bij Tannoy terecht gekomen.

Jet

Citaat van: marvin op november 12, 2020, 16:38:55
Denk dat als je een redelijk bod op enkel de speakers doet, je toch wel tot een deal moet kunnen komen. 

Er staat ook een paartje D300 op MP.
Zou die R2 lekker laten staan als je iets vergelijkbaars wilt hebben aan de D500.

Waar vind je die D300 Marvin? Heb je een linkje?

Jet

Citaat van: xander32 op november 13, 2020, 10:17:26
https://link.marktplaats.nl/m1626053725

Destijds werd ik betoverd door zijn broer S10.
Die speelde de sterren van de hemel op een Marantz PM14 ki.
Door die ervaring ben ik zelf bij Tannoy terecht gekomen.

Dank voor de tip, dat is de DCT6 - is dat niet de opvolger van de D500? Ik vind ze nog mooi ook!
Moet wel een goede versterker bij he? Hebben jullie daar nog tips over?
Mijn broer overweegt trouwens wireless luidsprekers, en wil muziek streamen van spotify enzo. Maar zeg nou, wireless kan toch niet de kwaliteit halen van bedraadde boxen als Tannoy of wel?   

Marvin

Citaat van: Jet op november 15, 2020, 23:49:39
Waar vind je die D300 Marvin? Heb je een linkje?
Denk dat je al te laat bent.

JohnWx

Citaat van: Jet op november 16, 2020, 00:04:14
Dank voor de tip, dat is de DCT6 - is dat niet de opvolger van de D500? Ik vind ze nog mooi ook!
Moet wel een goede versterker bij he? Hebben jullie daar nog tips over?
Mijn broer overweegt trouwens wireless luidsprekers, en wil muziek streamen van spotify enzo. Maar zeg nou, wireless kan toch niet de kwaliteit halen van bedraadde boxen als Tannoy of wel?   

Jawel hoor dat kan zit alleen prijskaartje aan nu nog

En voor de Tannoy heb je met 50 watt meer dan zat vermogen rendement van 90Db
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Nee, dit is een Tannoy S8, met 2 maal een 8", waarvan eentje een dc.
Versterkers van Marantz, Denon, Atoll, Exposure, Creek doen het vaak lekker.



Citaat van: Jet op november 16, 2020, 00:04:14
Dank voor de tip, dat is de DCT6 - is dat niet de opvolger van de D500? Ik vind ze nog mooi ook!
Moet wel een goede versterker bij he? Hebben jullie daar nog tips over?
Mijn broer overweegt trouwens wireless luidsprekers, en wil muziek streamen van spotify enzo. Maar zeg nou, wireless kan toch niet de kwaliteit halen van bedraadde boxen als Tannoy of wel?   

Jet

Citaat van: xander32 op november 16, 2020, 19:07:41
Nee, dit is een Tannoy S8, met 2 maal een 8", waarvan eentje een dc.
Versterkers van Marantz, Denon, Atoll, Exposure, Creek doen het vaak lekker.

Dank Xander, ik ga de Tannoys vandaag wschlk halen :)
Heb je een suggestie voor een versterker die ook kan streamen? 2e hands of nieuw?

Jet

Is de Marantz Melody geschikt?

JohnWx

Citaat van: Jet op november 21, 2020, 09:47:01
Is de Marantz Melody geschikt?


Denk dat het verrassend zal zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jet

Citaat van: John Wx op november 21, 2020, 10:24:38

Denk dat het verrassend zal zijn

In de zin van verrassend goed hoop ik dan? :-)
En hebben jullie nog tips voor bekabeling?


TurboMarco

Met 2x2.5mm2 zit je altijd goed.

Kost zo'n 2,50 per meter.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Met een Melody heb je een mooi complete en compacte set  :yes:

Citaat van: John Wx op november 21, 2020, 10:24:38

Denk dat het verrassend zal zijn

Citaat van: TurboMarco op november 21, 2020, 12:55:02
Met 2x2.5mm2 zit je altijd goed.

Kost zo'n 2,50 per meter.


:gp: