PM KI Ruby met Teufel Definion 3 en Kef T301

Gestart door CBdicX, december 24, 2018, 10:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op december 29, 2018, 19:43:59
Ach dat beetje ruis...lekker belangrijk...as het maar niet storend is.
Maar...zoals reeds gezegd op mijn RF7's met 102 db rendement zijn sowieso de PM-8 en SC-1000 en SM-800 muisstil.

En 102 Db is wat.

SR verhouding van de SM-800 is meen ik uit mijn hoofd 120db en dat halen bitter weinig versterkers.

Wel ff je oren een keer laten uitspuiten he  :-D

Groene stroom helpt ook zeggen ze..  :-D

joep

Geen ruis, zelfs na 5 whisky's niet!

Morgen eens proberen met de versterker aan.  :wink:

Paul

Citaat van: joep op december 29, 2018, 23:10:05
Geen ruis, zelfs na 5 whisky's niet!

Morgen eens proberen met de versterker aan.  :wink:

😆😘
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ik hoor meestal ruis na het luisteren ,en dan met het setje uit  :lol:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

En dan nu het meest lastige !
Hoe nu verder ?

De Definion is weer ingepakt en gaat retour Teufel, nog 3 dagen de kans gegeven maar het geluid van de D3 is naar mijn smaak te donker, te nadrukkelijk in het laag/midden gebied.
De Kef T301 is lekker helder maar mist wat "ballen", dat heeft de D3 dan weer wel, het is duidelijk dat de 301 een speaker is die zeer bescheiden van formaat is, zo klinkt hij ook.
Ondanks de potente subwoofer ontstaat er toch wel een gat tussen wat de 301 kan en doet, en het deel dat de sub doet, ondanks dat ik de x-over van de sub op 150 Hz heb staan, dus toch wel ruim in het 301 werk gebied.
Verlagen van de x-over help niet veel voor de 301, word eerder storender.

Dus dat ik naar wat anders wil en moet kijken is duidelijk als ik de Ruby wat eer aan wil doen, en zijn volle potentie gebruiken.
Ik ben een zware film gebruiker, ik jaag er 4-5 per week doorheen, dus zoek ik een speaker die op dat gebied ook zijn mannetje staat, goede heldere vocalen en wat LFE potentie (en het liefst er fraai uitzien voor partner van het vrouwelijke geslacht)

Dat is dus voor mij het lastige, een goede muziek/film speaker, wat kan het leven soms "moeilijk" zijn  :wink:
(suggesties zijn welkom !! )

xander32

Kan je iets van een kader geven;

Budget
Monitor en/of zuil
Max afmetingen
Afwerking (high gloss en/of houtfineer)
Metal dome of softdome tweeter


CBdicX

#51
Citaat van: xander32 op januari 02, 2019, 09:52:53
Kan je iets van een kader geven;

Budget
Monitor en/of zuil
Max afmetingen
Afwerking (high gloss en/of houtfineer)
Metal dome of softdome tweeter

4000 / 5000 euro set prijs
Zuil
rond de 1.00 / 1.25 meter hoog - 40 cm diep, het liefst geen reflex poort achter ivm muur, of met bass pluggen.
Wit of combi kleur met wit glans
denk softdome

xander32


Revel F206 (Performa 3)


Nubert Nuvero 110


Sonus Faber Sonetto 5



... een aantal suggesties in het wit 🤓.


joep

#53

https://www.youtube.com/watch?v=mWwlfTcq6ck&t=280s

Nog niet zo lang geleden ook op luidspreker jacht geweest. En als het niet de B&W's waren geworden was het deze geworden.

https://www.qacoustics.co.uk/concept500speakers

Ken draait hier ook zijn demo's op. En als je jouw budget kunt oprekken ga dan eens naar de B&W 804 D3 luisteren.

CBdicX

Bedankt voor deze tips, maar het was de bedoeling dat het makkelijker zou worden.....  :wink:

Zoldar

Ik heb redelijke wat speakers erdoorheen gejaagd op zoek naar iets wat goed klonk maar kwam erachter dat die speakers niet altijd even goed mee konden komen met het geweld bij films.

De grote van de laag units speelt echt een rol merk ik nu. Draai nu met 2 keer 8 inch bass drivers en dat merk je toch wel hoor. De luchtdruk die wordt opgebouwd, het gevoel dat je krijgt bij een live concert. Wordt nu meer benaderd. Ik speelde met mijn andere speakers met 2 keer 6 inch. Ook het gemak waarmee de klipschen druk opbouwen is opvallend. De woofers zie je doorgaans niet echt veel bewegen ook als het hard staat.

Of het Klipsch geluid jou ding is moet je zelf bepalen maar als je zonder subwoofer ook films wil kunnen kijken zou ik zou wel uitkijken naar speakers met grote laag units.

Een vriend van mij heb ik onlangs Tannoys 611 aangeraden. Grote units, geen basreflex. Hij is er tevreden mee.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Zoals het er nu uit ziet ga ik voor een set Magnat Signature 1109.
https://www.magnat.de/en/detail/index/sCategory/2999091/sArticle/2998783

Ik heb in het verleden een set Quantum 1009S gehad, geweldige "laag" speakers die gebruik van een subwoofer redelijk overbodig maken.
Volgens mij de eerste speaker met een Hi-Res certificaat mede door die dubbele tweeter vermoed ik.

De 1109 tikt voor mij wel alle wensen aan, goed in muziek, goed in film (4x 8 inch woofers), wit, voldoende ballen 300 watt RMS bij 94 dB, zeer makkelijk aan te stuen.
Kan in Duitsland een goede deal doen, 3590,00 inclusief verzending voor een set  :-)

xander32

Lijkt mij wel een speaker met ballen, prima voor ht dus.

CBdicX

Citaat van: xander32 op januari 02, 2019, 23:33:14
Lijkt mij wel een speaker met ballen, prima voor ht dus.

Inderdaad, dat was de Quantum 1000 lijn ook, zal ook wel zijn mannetje in muziek staan (hoop ik).
En eens testen met en zonder Magnat Cinema Ultra Sub300, misschien is deze niet meer nodig.
Heerlijke hobby............. :yes:

CBdicX

Ben toch een andere kant op gegaan  :wink:

Grote vloerstaanders die ik genoeg heb gehad konden mij nu toch niet meer overtuigen, qua vormgeving en formaat.
De Kef's muurspeakers bevallen, maar ik wilde wel een stap omhoog en dat denk ik te vinden in Dali Rubicon LCR.

https://www.dali-speakers.com/nl/loudspeakers/rubicon/rubicon-lcr/

Als ze hangen meld ik mij weer..........