RCA afdekdopjes tegen stof hoeven niet duur te zijn!

Gestart door SMarcel, augustus 21, 2011, 20:45:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo forummers,

Ik was weer eens aan het audio surfen op het net en kwam het onderwerp tegen "afdekdopjes". Nu kan je deze in vele soorten kopen en de prijzen zijn echt niet misselijk.

Er zijn dopjes in messing welke weer een "afschermende" werking hebben (zegt men) en daar ben je al gauw voor 10 stuk ca. € 50,00 kwijt.
Dan zijn er ook nog kunststof dopjes welke moeilijker te vinden zijn maar deze kosten dan om en nabij de helft.
Mijn interesse is puur om stof en aanslag weg te houden van de vergulde aansluitingen zodat deze schoon blijven.

Nu was ik bij toeval zaterdag in Bennekom en liep daar in zo'n echte ouderwetse familie van alles wat winkel. Dat gaat van theedoeken tot boormachines.

En wat kwam ik daar tegen, zwarte 8mm dopjes welke zegge en schrijven wel € 0,15 per stuk kosten. Ik heb er meteen 30 stuks gekocht en was daar € 4,50 voor kwijt.
Vandaag thuisgekomen en meteen maar eens uitgeprobeerd en ik kan zeggen, ze passen perfect. Dus ik ga binnenkort de contacten goed schoon maken en dan de dopjes plaatsen op de aansluitingen welke niet in gebruik zijn.
Als voorbeeld heb ik maar even mijn SM-80 gebruikt want deze staat alweer gereed om naar Rotterdam te verhuizen voor een manco'tje.

Dit is natuurlijk zonder de dopjes.








Groeten,

Marcel

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.