M&G bij Mars

Gestart door Paul, juni 29, 2008, 23:10:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Na de M&G afgelopen zaterdag bij mij staat de volgende M&G al gepland.
Zaterdag 12 juli gaan we een bezoekje bij Mars brengen en gaan daar de boel op stelten zetten.
Vooralsnog zijn Thom en ondergetekende de enige die een bezoekje aan de hofstad gaan brengen.

Van dit gebeuren gaan we uiteraard een verslag maken..............wordt vervolgd met foto,s... pompom :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

shit 12 juli kan ik nie
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op juni 29, 2008, 23:43:05
shit 12 juli kan ik nie


oi ouwe , geeft niet ouwe , kom ie toch  de week daarop ofzo ouwe clown1

ff serieus, nee joh maakt niet uit man, zeg maar wanneer je wel kan.

eeey de deur staat altijd open hier voor jou, je weet toch.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Thom neemt zijn nwe speakerkabels mee, en ik vdh interlinks.
Mars wilt toch weer een vergelijk gaan maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Vanmiddag samen met Thom langs Mars geweest om zijn set te bewonderen en te beluisteren.
Mars zijn set is als volgt samen gesteld:

CLASSÉ CAP-101, MC-SYSTEMS M3, AUDIO ANALOQUE PAGANINI ( TRICHORD), DENON TU-1500RD, Vd HUL 352, SILTECH SPO , WBT, AUDIOQUEST KING COBRA.



Een zeer mooie set die goed matcht gezien de samenstelling en het verhaal over de weergave zit tussen Mars z,n oren waar daar is absoluut niks mis mee.
Maar daar kan hij beter na vanmiddag zijn oordeel over geven.
Hebben de recensies er nog over nagelezen maar alleen maar lovende berichten.





De cd speler was voor mij een onbekend merk maar ik ben nog niet zo ver als de meeste van jullie in het audio gebeuren.



Deze cd speler is gemodificeerd met een Trichord Clock 3 waarvan een paar foto,s voor de techneuten.







In de MC-SYSTEMS M3 luidsprekers zitten Dynausio Esotex 8 tweeter en die wilde Mras graag vergelijken met de Morel MDT32S tweeters die Thom meegenomen had.
Helaas zat de boel gesoldeerd en hebben ze de boel maar zo gelaten omdat er geen soldeerbout voor handen was.



En als laatste de v/d Hul 352 luidsprekerkabel vergeleken met de W&M LS-01 kabel die Thom meegenomen had.



De W&M was de winnaar in deze maar dat mag Mars toelichten, net zoals de interlink vergelijk die we gedaan hebben.

Hier wil ik het ff bij laten.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

cool!

ik ben benieuwd naar de rest van het verslag.
Binnenkort mers ook even bezoeken :yes:

De amp vind ik zowiezo erg mooi!!,de rest ook  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op juli 13, 2008, 01:48:48
cool!

ik ben benieuwd naar de rest van het verslag.
Binnenkort mers ook even bezoeken :yes:
De rest wordt door Mars gepost, heeft ie beloofd. :-P 8-) pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

en belofte maakt schuld  :-D

Even wat anders,wat bedoel je hiermee ? : het verhaal over de weergave zit tussen Mars z,n oren waar daar is absoluut niks mis mee.

Mars heeft toch moeite met het horen van de hoge tonen ??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

#8
Citaat van: Marco op juli 13, 2008, 11:28:27

Even wat anders,wat bedoel je hiermee ? : het verhaal over de weergave zit tussen Mars z,n oren waar daar is absoluut niks mis mee.

Mars heeft toch moeite met het horen van de hoge tonen ??
Op Mars zijn versterker zit geen toonregeling, en hij had op audio freaks het een en ander gepost hierover.
Nu dacht hij dat een toonregeling of een eq verbetering kon brengen.
Na de speakerdoeken verwijderd te hebben en andere kabels geprobeerd te hebben bleek dat er niks mee mee was.

Vandaar mijn opmerking de rest wordt door Mars gepost.
Het is zijn muziek beleving met zijn eigen oortjes. :yes: hello

Inmiddels is Mars zijn verslag hier terug te lezen:

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=14036.msg722047#new

Neem aan dat hij er op het Marantz forum ook nog op terug komt. :-D :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk schrijf ik hier nog een verslag , en dat doe ik morgen ochtend .   

heb het ff gehad voor vandaag nopompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Marco op juli 13, 2008, 01:48:48
cool!

ik ben benieuwd naar de rest van het verslag.
Binnenkort mers ook even bezoeken :yes:

De amp vind ik zowiezo erg mooi!!,de rest ook  :yes:


oi margco



yep volgende week toch?

grtz  me
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Natuurlijk snap ik dat je met kabels en zelfs het achterwege laten van speaker frontjes een hoorbaar verschil teweeg kan brengen,maar je volledige gehoor terug krijgen lukt zo niet  clown1 ,mers moet ik die eq nog meenemen of nie ?,kijk als je met een andere kabel wel het gewenste resultaat kan bereiken ben je mijninziens beter af,dat scheelt namelijk weer een component en twee sets interlinks.
Ik vind het toch wel lachen dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat allerlij apparaten het zelfde klinken ,en vooral dat kabels niets doen is grappig,die verschillen hoor ik ook nog met een beduidend minder gehoor dan vroegah  :lol:
En dat weergave tussen de oren zit is absoluut waar,het is ook zo persoonlijk  :yes: ,ik vond het hoog van mn eigen speakers in het begin ook een beetje soft,gelukkig had mers die taralabs kabel meegenomen,ook bij mij maakte een kabel weer een verschil.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: mars op juli 13, 2008, 19:18:26

oi margco



yep volgende week toch?

grtz  me
yep volgende week maandag (dus niet morgen maar die maandag erop)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op juli 13, 2008, 20:57:08
yep volgende week maandag (dus niet morgen maar die maandag erop)
En Marco..........niet teveel sambal op je rottie doen !!  :lol: :no: :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

@Marco, lees jouw bevindingen wel. :wink: HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site