1030 gaat niet meer aan

Gestart door AutonomY, juni 04, 2012, 10:44:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AutonomY

Beste forumleden,

Mijn 1030 gaat na zo lang spelen van de ene dag op de andere niet meer aan. Ik heb de 4 zekeringetjes bekeken maar die zijn ok. Ik heb hem zelf al 30 jaar,... ik wil hem graag repareren,... kan iemand mij op weg helpen? Ik heb er geen schema van. Graag jullie wijsheid,...

Groet,

AutonomY

SB_Marantz

Het schema is zo op het net te vinden.
Begin eens met de voeding zou ik zeggen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

iets  veel  simpelers,  de  schakelaar  aan/uit  is  kapot.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AutonomY

#3
Citaat van: HAL9000 op juni 04, 2012, 14:18:41
iets  veel  simpelers,  de  schakelaar  aan/uit  is  kapot.
Dat is stellig :-)
maar dat begrijp ik,... die is inderdaad zo'n 7 jaar geleden vervangen. Dat moet jij ook meegemaakt hebben :-). Op de geschakelde oulet komt 230V. Dus de SW is ok. Ik meet zo gauw dat de diodebrug al helemaal geen spanning heeft. Ik heb intussen het schema gedownload van hifi engine op advies van SB_Marantz,...
Meer advies graag,... ik ben er een beetje uit,...

SB_Marantz

Je meet al niets op de brugcel?

Dan zit je al erg in de buurt.

Sec. spanning van de trafo ok?
Dan is je brugcel overleden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#5
Citaat van: AutonomY op juni 04, 2012, 14:41:12
Op de geschakelde oulet komt 230V. Dus de SW is ok.

klopt


Andere mogelijkheid is dat het trafo'tje overleden is maar dat komt uiterst zelden voor.

Meetze!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AutonomY

#6
De 1030 'speelt' weer. Nee hoor, hij is nooit defect geweest. Normaal ben ik een goede troubleshooter maar vanmorgen (vroeg) liet dit talent-gen mij in de steek. Ik hoorde bij inschakelen niet de 'whoom' van de subwoofer. Ik denk dat ik het niet gehoord heb vanwege de schrik dat het lampje niet aanging. De 1030 te snel uit elkaar gehaald. Ik had er niet eens audio op gezet. Geen testje vooraf. Door het schema zag ik dat het lampje direct op een eigen wikkeling op de trafo zat. Mijn vrouw maakt een grapje, misschien is het lampje kapot,... ehh,... ik er een I-Pod en hoofdtelefoon op gezet en ja hoor, muziek! Wel gelijk opgelucht maar toch een beetje dom gevoel. Om het kort te houden, ik heb er een LED-je in gezet. Is niet origineel maar ziet er netjes uit! Ik geef jullie de ruimte om mij uit te lachen. En nog bedankt voor het meedenken! Zo ben ik van alle kanten geholpen!

pameijer

Citaat van: AutonomY op juni 04, 2012, 18:55:20
Ik geef jullie de ruimte om mij uit te lachen. En nog bedankt voor het meedenken!
























dit was de ruimte
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AutonomY

Jeetje! pameijer neemt wel erg veel ruimte  :-o
Leuk!!!  :schater:

JohnWx

Citaat van: AutonomY op juni 04, 2012, 18:55:20
De 1030 'speelt' weer. Nee hoor, hij is nooit defect geweest. Normaal ben ik een goede troubleshooter maar vanmorgen (vroeg) liet dit talent-gen mij in de steek. Ik hoorde bij inschakelen niet de 'whoom' van de subwoofer. Ik denk dat ik het niet gehoord heb vanwege de schrik dat het lampje niet aanging. De 1030 te snel uit elkaar gehaald. Ik had er niet eens audio op gezet. Geen testje vooraf. Door het schema zag ik dat het lampje direct op een eigen wikkeling op de trafo zat. Mijn vrouw maakt een grapje, misschien is het lampje kapot,... ehh,... ik er een I-Pod en hoofdtelefoon op gezet en ja hoor, muziek! Wel gelijk opgelucht maar toch een beetje dom gevoel. Om het kort te houden, ik heb er een LED-je in gezet. Is niet origineel maar ziet er netjes uit! Ik geef jullie de ruimte om mij uit te lachen. En nog bedankt voor het meedenken! Zo ben ik van alle kanten geholpen!

ooeehhhh Ledje als dat de klank maar niet beinvloed zal kijken of de afdeling audiofiel ermee akkoord gaat  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

AutonomY

Citaat van: John Wx op juni 04, 2012, 20:33:47
ooeehhhh Ledje als dat de klank maar niet beinvloed zal kijken of de afdeling audiofiel ermee akkoord gaat  :-D

Ik heb een audiofiel gekend die beweerde te horen hoe de stekker er in zat,... fase dus,... was 50% goed :-)

AutonomY


Paul

Citaat van: AutonomY op juni 05, 2012, 17:05:22
Er gaat niets boven buizen,... en LED-jes natuurlijk :-)
Kijk pas 7 postings en je snapt het al.  :schater:     hello       clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: AutonomY op juni 05, 2012, 17:04:28
Ik heb een audiofiel gekend die beweerde te horen hoe de stekker er in zat,... fase dus,... was 50% goed :-)

ik ken ze ook maar ze hebben het wel is 100% goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.