Zelf speakers maken

Gestart door erik1950, april 26, 2012, 07:07:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

Ik had zo de vraag  , of dat zou kunnen  en ook kwalitatief  speakerboxen zelf maken met speakers die ontworpen zijn voor  de auto  zoals deze ;
M2S.51 Macrom 13cm composet 200w met rooster

M2S component luidsprekers zijn gebaseerd op het beginsel dat zelfs degenen die niet hun auto-interieurs willen aanpassen het recht hebben om te genieten van de beste kwaliteit in-car audio. Eenvoudige installatie, hoog rendement en perfecte kwaliteit maken de M2S luidsprekers de optimale oplossing voor de verbetering van een standaard auto stereo-installatie in een mobiele concertzaal.

* 13cm 2-weg component speaker
* 200Watt max.
* Impendantie 4 Ohm
* Frequentie bereik 65Hz - 25KHz
* Gevoeligheid 89 dB/1w/1m
Daar zit alles bij basspeaker en twiter als ook filter




Uploaded with ImageShack.us

JohnWx

Citaat van: erik1950 op april 26, 2012, 07:07:22
Ik had zo de vraag  , of dat zou kunnen  en ook kwalitatief  speakerboxen zelf maken met speakers die ontworpen zijn voor  de auto  zoals deze ;
M2S.51 Macrom 13cm composet 200w met rooster

M2S component luidsprekers zijn gebaseerd op het beginsel dat zelfs degenen die niet hun auto-interieurs willen aanpassen het recht hebben om te genieten van de beste kwaliteit in-car audio. Eenvoudige installatie, hoog rendement en perfecte kwaliteit maken de M2S luidsprekers de optimale oplossing voor de verbetering van een standaard auto stereo-installatie in een mobiele concertzaal.

* 13cm 2-weg component speaker
* 200Watt max.
* Impendantie 4 Ohm
* Frequentie bereik 65Hz - 25KHz
* Gevoeligheid 89 dB/1w/1m
Daar zit alles bij basspeaker en twiter als ook filter




Uploaded with ImageShack.us

ik denk het niet, er is wel een verschil om een woonkamer te vullen met geluid of een auto van 2 x 2 x meter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Goed bemeten kast eromheen, knallen maar....

Speakerland heeft hier trouwens ook over nagedacht. 
Kijk daar eens,.....



TurboMarco

Ik kan er niks over vinden op de site van speakerland .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ah, even te snel deze vroege morgen en via de telefoon.

Bouwpakketten bedoelde ik eigenlijk.



TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik1950

ik had het gevonden op de site van www.hmk.nl
en nog veel meer  alle soorten speaker  en goedkoop ook , maar ja je moet alles dubbel rekenen  he + je kasten

Marvin

Maar op dat blauwe forum hangt toch zo'n zelf benoemd goeroe?!
Heeft toch van die Pioneer dingen in een kassie gepropt?!

Misschien dat hij ervaringen wilt delen....