[Modificatie] Speaker-entry's SM-80

Gestart door i2Paq, september 28, 2011, 21:13:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Nou maak je mij (en misschien wel meerdere) wel heel erg nieuwsgierig hoe dit er uit ziet.

Wij willen foto's, graag!

Groeten,

Marcel

i2Paq

#16
Citaat van: SMarcel op september 29, 2011, 18:14:10
Nou maak je mij (en misschien wel meerdere) wel heel erg nieuwsgierig hoe dit er uit ziet.

Dat kan ik mij voorstellen!  byebye

Citeer
Wij willen foto's, graag!

Groeten,

Marcel

:|

Ehh, tja, ehh, dan zie je dat ik jou SM uit elkaar heb gehaald.....

:roll:

:evil:

haha! Ik heb alleen even naar de achterkant gekeken en met een lampje door de koelgleuven geschenen.
No worries  :-D

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

#17
Anders als bij een PM-80 bv. zitten er 2 schroefjes per 2 terminals. Kijkend door de koelgleuven van jou SM lijkt het er op dat ze op een kunstof plaatje zitten welke weer vast zit met die 2 schroeven.

Foto 1 is van jou SM.

Foto 2 is de achterkant van mijn PM-62

Foto 3 is de binnenkant van mijn PM-62

Als ik dan kijk door de luchtsleuven van jou PM dan ziet dat er dus anders uit en lijkt het eenvoudiger te doen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Zo, de entry's zijn vandaag binnen gekomen.

Ze zien er prachtig uit, voelen ook heel solide.

Het wachten is op een SM-80 als proefkonijn, hopelijk krijg ik deze week iets binnen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Zo, had ik afgelopen weekend de SC-80 binnen, vandaag de SM-80 (defect).
De buitenkant is er slecht aan toe en vandaar dat ik hem maar meteen gedemonteerd heb  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

#20
Er is genoeg ruimte om een, tegen de binnenkant aan te monteren, plastic plaatje te maken waarop de nieuwe entry's worden vastgezet.
Ik ga op zoek naar mooie koperen boutjes, ringetjes en moertjes om het plaatje aan de achterplaat vast te maken want ik denk dat er te weinig vlees is voor de originele koperen Parkers. Maar dat bekijk ik nog.

De oude entry's zullen los gesoldeerd moeten worden waarna een stukje draad tussen de printplaat (zie foto speaker1.jpg ) en de nieuwe entry's geplaatst moet worden.

Het uitbouwen van het gedeelte waar de oude entry's op zitten valt mee, 4 schroeven in de bodem, 4 in de entry's zelf en 1 die een plaatje daarboven vasthoud.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Dit is/wordt een mooi duidelijk verslag, mijn complimenten.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Vandaag na het werk even een proefplaatje gemaakt.

De 4 schroeven hebben "vlees" genoeg gezien het feit ze maar 2 a 3 los en weer vast moeten.
Het plaatje an sich is sterk genoeg, zeker omdat de nieuwe entry's bananen krijgen en je niet hoeft te schroeven.
Dat kan wel en dan nog is het plaatje dik/sterk genoeg.

Het centreren van de 4 entry's op zich is niet moeilijk, het boren wel. Eigenlijk zou ik een kolom-boormachine moeten hebben.
Waar ik werk hebben ze er 1 maar die "zwabbert" met de boorkop.
Ik zal morgen even een collega, die erg handig is, vragen hoe dit aan te pakken.
Als dat gelukt is heb ik 8 plaatjes waarvan er 4 klaar voor gebruik  8-)

Kunnen de 2 SM-80, die van mij en die van SMarcel, volgende week (hoop ik) naar HAL9000 om gemodificeerd te worden  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

still life

Citaat van: i2Paq op oktober 13, 2011, 20:05:56Het centreren van de 4 entry's op zich is niet moeilijk, het boren wel. Eigenlijk zou ik een kolom-boormachine moeten hebben.
Waar ik werk hebben ze er 1 maar die "zwabbert" met de boorkop.
Ik zal morgen even een collega, die erg handig is, vragen hoe dit aan te pakken.

anders ff 'punteren' met een doorslag,
dan voorboren met een kleine diameter & afboren naar de gewenste maat

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

i2Paq

Citaat van: still life op oktober 14, 2011, 16:36:44
Citaat van: i2Paq op oktober 13, 2011, 20:05:56Het centreren van de 4 entry's op zich is niet moeilijk, het boren wel. Eigenlijk zou ik een kolom-boormachine moeten hebben.
Waar ik werk hebben ze er 1 maar die "zwabbert" met de boorkop.
Ik zal morgen even een collega, die erg handig is, vragen hoe dit aan te pakken.

anders ff 'punteren' met een doorslag,
dan voorboren met een kleine diameter & afboren naar de gewenste maat

Het probleem is meer het verlopen, ik hoop dit op te lossen door bij iemand hier in de straat zijn kolomboormachine te gebruiken.
Morgen weet ik meer.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Hey i2Paq,

Ik heb vandaag de terminals uit Hong Kong ontvangen dus dat komt helemaal goed.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Citaat van: SMarcel op oktober 17, 2011, 09:34:38
Hey i2Paq,

Ik heb vandaag de terminals uit Hong Kong ontvangen dus dat komt helemaal goed.

Groeten,

Marcel

Mooi!

Morgen zijn hoop de ik 6x plaatjes klaar.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Zo, het resultaat mag er zijn  :kwijl:

Straks even foto's plaatsen!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Op foto 1 is te zien hoe lastig het was de gaatjes juist te krijgen. Mijn collega die onze apparatuur ontwerpt heeft uiteindelijk een mal gemaakt waarmee ik kon gaan boren.
Het plastic is zo vast dat ik begon met boor 2, toen 3, 4, 4.5, 5, 5.5 enz. enz. tot en met boor 8.

Het platsic plaatje moet doormidden gezaagd worden (reeds gebeurd) en zo heb je dan 2 plaatjes voor 2 SM-80.

Foto 2 is de binnenkant van de SM-80, hierop dienen de draden afkomstig van het versterkboard gesoldeerd te worden.

Foto 3 is de achterkant van de SM-80, net origineel  :kwijl:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink