100V Marantz CD-80

Gestart door kjn2180, januari 10, 2011, 22:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kjn2180

Ik heb een Marantz CD-80 (100 V) die ik 10 jaar niet gebruikt heb omdat ik een nieuwe Vincent set had aangeschaft. De bijbehorende PM80 mkII SE ging niet goed samen met mijn Xanadu boxen. Nu heb ik hem eens van zolder gehaald (samen met de PM80) en wilde hem verkopen op marktplaats. Ik heb hem om te testen op een variac aangesloten en na een avond luisteren en vergeleken te hebben met mij Vincent CD-S3 en Cambridge DacMagic aan PC, kom ik tot de conclusie dat ik de CD-80 wil houden (ik vind hem beter klinken). Ik heb hem in het verleden wel wat verbeterd. TDA1541A double crown, Guido Tent klok, OPA627 en wat condensatoren vervangen. Het is echter een 100V versie en een externe trafo vond ik niet elegant.

Nu zou ik graag de trafo vervangen door een 230 V type. Ik ben gaan plan om een goedkope (defecte) CD-80 te zoeken of een Philips CD-880 (die heeft als ik het goed heb dezelfde trafo). Is dit een goed plan? Is het de moeite waard?

Heeft iemand tips, of een beter idee?

Gr. Kees

ll0ll

Ik heb een 110v (bedoel jij ook niet 110c?) Marantz project D1, een kennis van mij heeft laten onderzoeken of er een nieuwe trafo voor het apparaat gemaakt kon worden, wat helaas niet kon. Een eigen 230v trafo is natuurlijk mooier, maar als je een goed bemeten externe trafo gebruikt moet dat geen probleem geven. Wellicht niet elegant, maar waarschijnlijk wel iets goedkoper. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op januari 11, 2011, 09:07:50
Ik heb een 110v (bedoel jij ook niet 110c?) Marantz project D1, een kennis van mij heeft laten onderzoeken of er een nieuwe trafo voor het apparaat gemaakt kon worden, wat helaas niet kon. Een eigen 230v trafo is natuurlijk mooier, maar als je een goed bemeten externe trafo gebruikt moet dat geen probleem geven. Wellicht niet elegant, maar waarschijnlijk wel iets goedkoper. :)

Heb ook nog wel is een CD 80 champagne gehad met 110 V en los een externe trafo in een mooi kastje laten maken en hoorde geen verschil tussen de CD80 zwart 220 v of de 100v

is het ook een champagne kleurige
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kjn2180

Het is een zwarte 100V, Japanse versie. Inderdaad verwacht ik geen nadelige gevolgen voor de klank van de externe trafo. Ik heb nu een enorme grote (1kW) trafo, mogelijk is is de secundaire kant nog wat schoner (van allerlei RF troep op het lichtnet)?