[defect] Marantz 1072 uit Duitsland

Gestart door negativek3fan, juni 29, 2010, 23:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

negativek3fan

Gisteren een tweede Marantz 1072 binnen gekregen uit Duitsland! Sluit ik hem vandaag aan, komt er een geluid uit van bij wijze van spreken een natte scheet. Ik heb helaas niet veel verstand van transistor en hifi, maar weet iemand of dit te repareren is, ik heb vanavond snel wat duidelijke filmpjes gemaakt van het probleem:

http://www.youtube.com/user/negativek3fan#p/u

Of weet iemand een goed ander forum waar ik deze vraag kan stellen?

HAL9000

leuk die scope  TRIO  ( van kenwood)  :-o
uhm,  ik zeg voorversterker.... of eerste trap van je eindversterker.

merendeel zijn kleine torren van To92 behuizing kan je zo kopen met de elektroboer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

negativek3fan

Scope voor een kratje bier opgepikt, ik heb erg weinig verstand van scopes. Was het een goede koop??

Maar buiten dat, waarom denk je aan de voorversterker of eerste trap van de eindversterker?

Ter aanvulling op mijn eerste post, symptomen:
- te weinig vermogen (hij gaat te zacht)
- hij klinkt dof, lage tonen hebben een veel groter aandeel dan hoge tonen
- hij zoemt, en dat zoemen is het ergst met de volumeknop op standje nul, maar verdwijnt niet als de volumeknop open wordt gedraaid
- hij vervormt

HAL9000

Citaat van: negativek3fan op juni 30, 2010, 09:31:47
Scope voor een kratje bier opgepikt, ik heb erg weinig verstand van scopes. Was het een goede koop??

Maar buiten dat, waarom denk je aan de voorversterker of eerste trap van de eindversterker?

Ter aanvulling op mijn eerste post, symptomen:
- te weinig vermogen (hij gaat te zacht)
- hij klinkt dof, lage tonen hebben een veel groter aandeel dan hoge tonen
- hij zoemt, en dat zoemen is het ergst met de volumeknop op standje nul, maar verdwijnt niet als de volumeknop open wordt gedraaid
- hij vervormt

zoemen= brommen.

Er is een elko stuk in je voeding, is die brom op beide kanalen te horen of alleen links of rechts?
Kijk dan naar elko's als

100uF 220uF 330uF 470uF  heb je foto binnenkant.
scherpe foto's van printen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

negativek3fan

Het is me zaterdag uiteindelijke gelukt de versterker te repareren! Het bleek uiteindelijk een niet zichtbare breuk in PCB trace rond de -35V voedingselco te zijn, een eenvoudig draadje om de breuk te overbruggen heeft het probleem verholpen en de versterker klinkt fantastisch!

Bedankt voor het meedenken.

Paul

Citaat van: negativek3fan op juli 05, 2010, 09:31:12
Het is me zaterdag uiteindelijke gelukt de versterker te repareren! Het bleek uiteindelijk een niet zichtbare breuk in PCB trace rond de -35V voedingselco te zijn, een eenvoudig draadje om de breuk te overbruggen heeft het probleem verholpen en de versterker klinkt fantastisch!

Bedankt voor het meedenken.
De oplossing kan soms vrij simpel zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Paul op juni 05, 2012, 17:13:45
De oplossing kan soms vrij simpel zijn.

Wou het net zeggen thx for the support Paul
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

kende het topic niet maar was benieuwd naar de natte scheet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM