[Vintage] Marantz 3250 + 170DC Combi

Gestart door ThorstenMusic, juni 28, 2010, 14:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThorstenMusic

Beste Mrantz Forum,

Al geruime tijd heb ik de oude marantz systemen van mijn vader op mijn kamer staan. Gekocht zo'n 20 jaar geleden en nooit gewerkt. Wat is nu het probleem?

Ik heb een Model 3250 pre-amplifier en een Model 170DC Power-amplifier.

Na 15 minuten muziek spelen gaat de eindversterker raar doen. Dat wil zeggen dat deze (met name het rechter kanaal) harde poffen door de luidsprekers laat klinken. De bas gaat er helemaal van naar de knoppen. Het zijn echt rare krakende geluiden en ploffen. Gemerkt heb ik dat wanneer ik een ventilator op de power-amplifier zet deze na een tijd de ploffen en kraakjes stopt.

Misschien ook nog handig om te weten: Het maakt niet uit hoe hardt de pre-amp staat, de klap gaat zo hard als dat de power-amp staat. Dus als ik de pre-amp volluit zet en de power amp heel laag dan is de pof net zo hard als de muziek. De power amp bepaald zegmaar hoe hard zo'n kraak/plof te horen wordt.

De power-amp werkt ook zonder Pre-amp, dan werkt alles prima, desondanks dit feit denk ik toc dat het probleem zich dus bevindt in de power-amp omdat deze dus wel werkt met verkoeling, en omdat deze het volume van de ruizen en kraken bepaald.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

groetjes, thorsten

HAL9000

ja we hebben al Pm contact gehad, ik denk aan slechte transistoren in de voeding.
maar de 170Dc is duidelijk meer aan de hand, want kraken... is toch wel ''the limit''
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!