2238 Gevonden

Gestart door Jack, mei 29, 2010, 20:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack

Misschien kennen jullie mij nog van mn vorige topic, waarin ik vroeg of zo een receiver nog redelijk goed te verkrijgen was. Ondertussen heb ik er een gevonden  pompom Één in een hele nette staat. Geen krassen, niet in gesoldeerd etc.

Wel 1 minpuntje, volumeknop moet waarschijnlijk vervangen worden. Wanneer ik deze helemaal naar het minimum draai hoor ik heel schel mn muziek. Alsof treble enorm hoog staat. Boven dat punt geeft het normaal geluid. Wel is er een klein gebied net boven dat punt waarin er iets minder bass te horen is. Zijn deze potmeters gewoon te verkrijgen bij de electro-boer?

Verder heb ik ook een aantal foto's gemaakt van de binnenkant. Misschien zien de experts hier iets wat meteen vervangen moet worden. In ieder geval danku  :angel:


















HAL9000

#1
neen,  niet meer te verkrijgen.  ultrasoon reinigen
of contact middel, en daarna met een hoge luchtdruk spuit wegspuiten.

maar steeds scheller klinkend geluid hoort niet...


NIET JE LAPTOP EROP ZETTEN!  die trafo's willen nogal veel strooiveld creëren!

Ik heb nog met zo'n 2238 disco gedraaid op school  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Jack

Als je de volumeknop naar beneden draait wordt het geluid steeds zachter tot op een gegeven moment het geluid omslaat en op een normale niveau het geluid schel te horen is.

Maar ik zal van het weekend even kijken wat het potmetertje doet met een beetje contactspray of tunerspray. Ik laat  dat dan hier ook even weten.