Marantz ST-7 Esotec !!!

Gestart door HAL9000, februari 16, 2010, 17:56:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb ook een marantz ST-7 van de esotec reeks. Bijbehorend voor de Sm en Sc7.

Dit zou dé beste tuner moeten zijn, lijkt op de marantz 2130. Deze tuner zit stamp vol En ik moet zeggen ziet er erg fraai uit! Ontvang zeer goed, en bezit ook een ultra blauwe scope buis.

maargoed na 30 jaar trouwe dienst verliep de scope een beetje en mocht er wel iets minder ruis via het signaal komen! Echter voor mijn gevoel speelde dat ding nog als een kanjer na zoveel jaren!.

Eerste indruk was: wat een hoop printen en wat een vieze lucht ruik ik  :-P

rede van de vieze lucht en de verloop in de scope zijn twee wat grijzige elko's op dit print.  beide elko's zijn defect(kapot gesprongen bij het ventiel) Het zijn elko's met een hoog spanning bereik 350V /250V.

filters en 400hz afstel toon.

Multiplex

nieuw is fijn, merendeel is panasonic NHG, FC. 105 graden sublieme elko's!

filters ook gereviseerd.

multiplex ook

Ik heb de voeding en scope print ook helemaal opnieuw vertint, hier zaten behoorlijk wat mindere plekken op!.

FM bovenkant.

oude zooi. Is nogal wat voor zo'n oude tuner!

Marantz St-7






Ik moet zeggen, de scope blijft kaars recht in het midden staan!  En de Tuner ontvangt meerdere malen beter dan wat er nu te koop is!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bonbon

jeetje wat een mooi aparaat en weer een mooi stukje werk afgeleverd door jou.... en een stukje geschiedenis weer bewaard.!!

Kan me voorstellen dat het heel fraai klinkt....  ben al blij met mijn ST17  .....

PS,

hoe plaats je die foto's in de topic, dat lukt mijn niet ....

groet.
KOen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

HAL9000

photobucket.com
foto uploaden, en de speciale link hier plakken(plaatsen) word het automatisch een foto.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bonbon

Citaat van: HAL9000 op februari 16, 2010, 18:09:30
photobucket.com
foto uploaden, en de speciale link hier plakken(plaatsen) word het automatisch een foto.



aha!

thanks hello
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

HiFi gek

Wat een enorme partij electronica en bedrading in de ST7 .



Groeten  EDWIN  B

jrm

Het blijft een fantastisch gezicht hoe deze mooie vintage apparaten weer een nieuw leven krijgen!

Bedankt voor het delen met ons.
Overigens heb ik de 2226B nu aangesloten op 2 MS-902 luidsprekers en dat klinkt heerlijk in de studeerkamer.