2226B krakende volumeknop

Gestart door Belobuma, september 11, 2009, 14:36:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Welke functies begrijp je niet?


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Belobuma

#16
Citaat van: SB_Marantz op september 17, 2009, 13:41:23
Welke functies begrijp je niet?




1. Met low en high filter hoor ik wel wat er gebeurt maar waarom zitten die er op?
   Heeft dat alleen iets met de tunerontvangst te maken,
   want anders kan ik zoiets immers ook regelen met de bass, mid en treble knop.
2. De tape monitor knop, waarom zit ie daar en niet bij de bron/source knop en wat doet ie precies?
3. Ik kan de 2226B ook gebruiken als voorversterker tesamen met mijn MFB-boxen.
   Aan de achterkant zitten daarom de "main in" en "pre out"  in- en uitgang?
   Wat is daar precies het gebruik en werking van?
Laat die antwoorden maar komen  :-)
Polk Salad Annie

SB_Marantz

Citaat van: Belobuma op september 17, 2009, 15:06:27
1. Met low en high filter hoor ik wel wat er gebeurt maar waarom zitten die er op?
   Heeft dat alleen iets met de tunerontvangst te maken,
   want anders kan ik zoiets immers ook regelen met de bass, mid en treble knop.



Met het low filter (meestal 18 dB/oct) demp je de rumble tijdens het gebruik van een platenspeler.

Citeer
2. De tape monitor knop, waarom zit ie daar en niet bij de bron/source knop en wat doet ie precies?


Hiermee kun je een aangesloten bron laten weergeven en/of monitoren (bij gebruik van een drie koppen bandapparaat)

Citeer
3. Ik kan de 2226B ook gebruiken als voorversterker tesamen met mijn MFB-boxen.
   Aan de achterkant zitten daarom de "main in" en "pre out"  in- en uitgang?
   Wat is daar precies het gebruik en werking van?
Laat die antwoorden maar komen  :-)




Met deze in en output kun je de receiver gescheiden als voor en eindversterker gebruiken.

Pre-out > eindversterker.
Main-in > voorversterker.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Belobuma

Het is me nog niet allemaal even duidelijk. Ik kan altijd nog eens wat bij elkaar gaan googelen.
In ieder geval bedankt.
Polk Salad Annie

gerard

Citaat van: SB_Marantz op september 17, 2009, 15:41:38
Met deze in en output kun je de receiver gescheiden als voor en eindversterker gebruiken.

Pre-out > eindversterker.
Main-in > voorversterker.

Pre-out = uitgang van de voorversterker; daarop kan een andere eindversterker of je MFB-boxen? aansluiten.
Main-in =  aangesloten vanuit een andere voorversterker of bron gebruik je nu je 2226B als eindversterker
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Belobuma

Citaat van: gerard op september 17, 2009, 16:32:05
Pre-out = uitgang van de voorversterker; daarop kan een andere eindversterker of je MFB-boxen? aansluiten.
oké ik snap het, maar dan heb ik alleen wel nog een verloop nodig van din naar cinch. Philips en Marantz dat is me toch wat. :no:
Main-in =  aangesloten vanuit een andere voorversterker of bron gebruik je nu je 2226B als eindversterker
Ik gebruik nu de 2226B als voor- en eindversterker, de MFB's zijn hier (nog) niet op aangesloten.
Polk Salad Annie

jrm

Hoi Belobuma,

Ik zal morgen even zoeken, ik heb wel de 2226 manual in pdf ergens opgeslagen.

groet,

jrm

Belobuma

Citaat van: jrm op september 22, 2009, 20:31:12
Hoi Belobuma,

Ik zal morgen even zoeken, ik heb wel de 2226 manual in pdf ergens opgeslagen.
groet,
jrm

Dat zou fijn zijn!  Ik heb weliswaar zowel de service- als owner's manual al weten te bemachtigen,
maar de owner's is van een tamelijk slechte kwaliteit en beide zijn in het Engels.
Niet dat ik Engels niet begrijp maar in het Nederlands is het toch allemaal een stuk gemakkelijker.
Alvast bedankt.
Polk Salad Annie