upgrade

Gestart door thom, februari 13, 2007, 19:54:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

is er een side of een winkel waar je upgrade's voor je verstreker kan kopen. maat dan voor de binnen kant. nieuwe geluid's karten of anderen verbeteringen. zo ja, willen jullie er een link of een naam neerzetten.

Stadium III

het enigste wat ik ken is een firmware update
Verder als je iets wilt update een aan versterker dan komt er bij mij in mijn hoofd uit dat je beter een nieuwe kunt kopen

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

nouw, dat was ook weer niet de bedoeling. maar ik vroeg me af of je er nog leuke dingentjes in kon kopen.

Maurice

Citaat van: thom op februari 14, 2007, 18:21:37
nouw, dat was ook weer niet de bedoeling. maar ik vroeg me af of je er nog leuke dingentjes in kon kopen.
Dit geldt helaas niet voor de hifi-wereld   nopompom
Bij pc's gaat het makkelijk, maar receivers etc niet.
Al zijn er wel merken die deze service bieden, maar als je die kunt betalen had je deze vraag hier niet gesteld (kan Naim en Parasound dit niet?).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Volgens mij konden merken als Arcam en MicroMega een goedkoop model upgraden naar een duurder model. Bij MicroMega was het zo: stel je koopt een CD4 en deze wil je upgraden naar een CD6, betaal je alleen het verschil tussen de CD4 en CD6.

Maurice

Citaat van: Jan op februari 14, 2007, 20:41:10
Volgens mij konden merken als Arcam en MicroMega een goedkoop model upgraden naar een duurder model. Bij MicroMega was het zo: stel je koopt een CD4 en deze wil je upgraden naar een CD6, betaal je alleen het verschil tussen de CD4 en CD6.
Maar dat zal denk ik eerder een inruilservice zijn, of niet?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Dat zou kunnen dat je bijvoorbeeld de oude DAC print inlevert en daarvoor een nieuwe krijgt (om bij bovenstaande voorbeeld van CD-speler te blijven).

thom

dan kan het niet jammer, dan gaan we er maar wat andere leuken dingentjes bij kopen(moet allen nog verzinnen wat)

Stadium III

marantz dvd speler ????

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

kijk das nou eens een leuk idee 8-)

Stadium III

ik ben soms nog wel eens helder bij geest!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Darkman

Bij de duurdere merken zoals de Denon AVC-A1XVA's en Onkyo 5000 is veel modulair opgebouwd, waarbij de Onkyo hierbij wel de kroon spant, daar bestaat alles uit kaarten en is dus vrij makkelijk te upgraden. Bij denon komen er ook vaak upgrades.  Lexicon / Meridian en ander onbetaalbaar spul hebben dat ook.  In de goedkope regionen hoef je dat niet te verwachten. Ik weet wel dat het enige verschil tussen een SR9200 en een SR9300 bij marantz de surround codecs waren. Daar is toen ook een software upgrade voor gekomen waarvoor je de receiver wel in moest leveren en die kostte volgens mij relatief weining. Wel jammer dat je dat niet zelf uit kunt voeren want bij Denon's AVR4306 kan je dat W?l zelf doen.

Mijn SR9600 biedt die mogelijkheid ook voor toekomstige upgrades. Maar het gaat er dan maar net om of de fabrikant niet meer wil verdienen door een nieuw model uit te brengen en soms is het ook technisch niet mogelijk. De interne processing in een SR9600 is een van de snelste op de markt met een dual 32 bits  processor die meer berekenigen per soconde uit kan voeren dan alle SRXXXX voorgangers van Marantz bij elkaar opgeteld ( bij wijze van).  Echter of Dolby HD en DTS HD  beschikbaar zullen komen d.m.v. een software-update waag ik te betwijfelen al hoop ik er natuurlijk wel op !