reparatie / modificatie marantz cd 85

Gestart door robob, januari 17, 2009, 12:19:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robob

Mijn oude trouwe marantz cd 85 begint wat slijtage verschijnselen te vertonen. Alles werkt nog wel, maar de klank begint wat minder te worden na al die jaren. Ik wil de speler dus laten repareren of modificeren. Heeft iemand goede tips en wellicht ook een prijsindicatie? Ik woon in amsterdam.

SB_Marantz

Wat hoor je dan precies?

Als het echt zo beroerd is wat ik me haast niet voor kan stellen kun je een elco revisie overwegen.
Modificeren zou ik niet aan beginnen.
Een low jitter clock bv heeft totaal geen zin daar jitter al niet hoorbaar is.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

robob

Dramatisch klinkt het allemaal niet, maar er is de laatste tijd wel vervoming hoorbaar (vooral in mid/hoog). Ik vind dat daar wel wat aan moet gebeuren. Door wie zou ik zo'n reparatie uit kunnen laten voeren. Wat zouden ongeveer de kosten zijn?

SB_Marantz

Vervorming is niet goed en is er dus iets in de vorm van een C'tje of (uitgangs)elco'tje defect.
Daar ik (nog) geen vervormingsmeter heb kan ik het niet vaststellen.

Ik heb hier ook nog een Nakamichi staan met een soortgelijk probleem maar dan op één kanaal en in het laag.
Die moet ik tzt ook nog eens onder handen nemen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: robob op januari 17, 2009, 12:19:19
Mijn oude trouwe marantz cd 85 begint wat slijtage verschijnselen te vertonen. Alles werkt nog wel, maar de klank begint wat minder te worden na al die jaren. Ik wil de speler dus laten repareren of modificeren. Heeft iemand goede tips en wellicht ook een prijsindicatie? Ik woon in amsterdam.

Erg vaak dat bij het spannings verdeel en stabilisatie het een en ander niet helemaal 100% meer is.
laat staan de elko's om de D/a converter best is stress staan. vervang rondom de TDA(decoder) de elco's
Panasonic FC is een aanrader. (snelle elko type)

welk jaar komt die cd 84?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op januari 18, 2009, 21:51:55
Erg vaak dat bij het spannings verdeel en stabilisatie het een en ander niet helemaal 100% meer is.
laat staan de elko's om de D/a converter best is stress staan. vervang rondom de TDA(decoder) de elco's
Panasonic FC is een aanrader. (snelle elko type)

welk jaar komt die cd 84?
Tis een cd 85, volgens mij best prijzig staat er ook 1 op marktplaats
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site