Stekkers aanpassen

Gestart door tdlofcc, februari 02, 2007, 11:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdlofcc

Okee, ik heb nu 3 marantz apparaten, maar bij alle drie zitten echt rottige powerchords ... simpele dropveters.
Deze wil ik vervangen voor geaarde stekkers ... maar kan ik de aarde van de kabel gewoon aan een schroefje in de kast vastmaken ?

Zoniet ... hoe en waar dan wel ?

Maurice

Citaat van: tdlofcc op februari 02, 2007, 11:20:30
Okee, ik heb nu 3 marantz apparaten, maar bij alle drie zitten echt rottige powerchords ... simpele dropveters.
Deze wil ik vervangen voor geaarde stekkers ... maar kan ik de aarde van de kabel gewoon aan een schroefje in de kast vastmaken ?

Zoniet ... hoe en waar dan wel ?
Ja dat kan, maar je loopt wel het risico van aardlussen. Het beste is om slechts ??n apparaat in je keten van randaarde te voorzien. De rest wordt meegenomen door de - van de interlinks.
Verder moet je stopcontact natuurlijk geaard zijn.

Wat je verder wel kan doen, is geaarde kabels maken, maar de ommanteling alleen in de stekker zelf aan te sluiten. Eventuele interferenties komen niet via de kabel in het apparaat en worden direct naar aarde afgevoerd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

ik zou eerst eens kijken of het veel verbetering brengt bij een apparaat waarvan je de voedings kabel makkelijk kunt vervangen

en hoe zit het verder met de garantie als die nog op de apparaten zit??? vervalt ie dan ja of nee?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op februari 02, 2007, 17:40:13
ik zou eerst eens kijken of het veel verbetering brengt bij een apparaat waarvan je de voedings kabel makkelijk kunt vervangen
Verslechtering zal het niet snel opleveren.

Citeer
en hoe zit het verder met de garantie als die nog op de apparaten zit??? vervalt ie dan ja of nee?

Stadium III
Die vervalt! je mag er namelijk niet zelf in sleutelen gedurende garantie.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Garantie ... dat zat er al tijden niet meer op. Zijn allemaal al heel wat jaartjes oud. Maar dat doet niets af van de werking :)

Heb net de Stereo versterker en CD speler onderhanden gehad. Heel verhaal nog. En omdat TTIWWP heb fotos gemaakt ervan, maar die moet ik nog op de PC zetten.

To Be Continued dus...

Stadium III

en wat is het resulaat?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

tdlofcc

Deze was ik helemaal kwijt :)

Resultaat, niet zo heel veel ... maar het klinkt iets strakker lijkt wel.

Plaatjes ... heb ik ergens anders ook gepost ;)

Stadium III

Mooi dan dat het voor je een verbetering heeft gebracht

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

tdlofcc

Zeker ... is alleen niet meer het enige wat aangepast is aan de CD speler ;)

Darkman

Iets strakker "lijkt het wel". De wens is de vader van de gedachte.... denk dat hier psychoakoestische machten werken.. IK geloof best dat een netfilter zal helpen i.c.m. afgeschermde kabels, maar enkel afgeschermde kabels rechtstreeks op het lichtnet lijkt mij afhankelijk van de hoeveelheid vervuiling die reeds aanwezig is. Als die er niet echt was dan zal je "tweak" ook minder uitmaken wat ook uit jouw reactie blijkt...

tdlofcc

Hehe .. daar ben ik het opzich helemaal mee eens.

Maar ... zonder die psycho-akoestiek ... hadden we geen hobby toch :P

En daarnaast, vindt ik die rottige kleine stekkertjes helemaal niks.
Als ik dan toch beter spul had liggen.

Ga in iedergeval geen honderden euros neertellen voor stroomkabels, want alle stroom komt nog steeds uit de muur/grond ;)

Darkman

Ha ha idd, doet me denken aan die nieuwe reclame voor stroom. van die "draagbare stroom" :P Waar ze die blad-blazer dan op aansluiten  :-D