Huilen

Gestart door HAL9000, maart 30, 2009, 20:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb gister avond van een klant een set gekregen ter inspectie.
Deze meneer heeft het set gekocht in amsterdam, die melde dat de set helemaal onderhanden is genomen door een reparateur.

Echter toen meneer de set aansloot schrok hij van het geknal en geruis van een kanaal.
ook werken de Vu meters niet, en tot mijn schrik is 1 VU meter zelfs kapot.


zo staan de Vu meters bij geen geluid!


kapot, als de versterker uit staat, staat deze pijl nogsteeds omhoog, geen DC of storing. maar gewoon simpel kapot.


reageert helemaal nergens op, blijft zo dood stil staan.

bij nader inspectie bleek inderdaad dat de versterker geserviced is helaas is dit negatiever uitgevallen voor de 250  :|
het protect circuit is voorzien van 2 armoedige relai's

en elko's van alle merken van de regenboog, het is echt niet te geloven.

Het linker kanaal is ook net zo spectaculair,  waarom?  Het Vu meter board en het protect ciruit hebben een blauwe print. Ook het rechter kanaal is voorzien van zo dergelijk print. DIT is een groen print met kopere transistoren. Dit print is wel van een (250,240) maar niet van dit exemplaar.
Terwijl de verkoper in amsterdam niets heeft gezegt van een eventueel defect in het verleden?


Ook vreemd is het merk elko's , oude rubycons. veel transistoren staan schots en scheef?? vreemd allemaal.

Het rechter kanaal is verder origineel, het is wel voorzien van rubycon elko's. Troep ik zet er mooi panasonic in.


Het VU meter board is helemaal origineel, defect samen met de uit 1970 afstammende philips elko's  :|

De lampjes zijn ook vervangen samen met de bekabeling, is verder prima alleen de VU meters zitten los.


De 3300 voorversterker lijkt vooralsnog te werken naar behoren.
Maar ik hoor wel geritsel in het linker kanaal even kijken als de voorversterker nu defect is of de eind.

Mijn idee is dat deze 250 als zijnde goed(verouderd) naar de service is gebracht en dat daar een andere eindversterker module is geplaatst. Ook de manier van werken is niet te geloven.

ik houd iedereen op de hoogte. moet nu eerst even het een en ander bestellen.

relai, transistoren en engele geduld :-P

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MO

Tja, ben echt niet technisch maar dat is idd om je janken.
Veel succes ermee!

Gr!
bla

Stadium III

Suc 6 ermee en dat ie maar weer gezond mag worden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

BernHardN

Jeee, wat gaat dat kosten???

HAL9000

Citaat van: BernHardN op maart 30, 2009, 20:46:31
Jeee, wat gaat dat kosten???

moet even kijken wat ik aan tijd kwijt ben.
maar onderdelen +- 30 à 40 euro.

Denk wel dat ik er al gauw uurtje 2 à 3 mee bezig ben.
denk totaal 100/150 euro ergens daartussen.
vind het alleen zo jammer van de Vu meters.

en maar te hopen dat de 3300 goed is  shutup
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Wel een leuk setje voor de verzameling. HB hello pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Ik zal ook een verhaal vertellen over de reparatie van de Model 170dc van mijn vader .

Een jaar of 8 geleden ging mijn vader zijn model170dc eindversterker kapot , mijn vader weet behoorlijk wat af van elektronica , hij deed vroeger aan zelfbouw van electuur projecten .

Maar goed

Hij had de versterker desondanks toch weg gebracht naar de TD van Correct in Rotterdam .
Daar hebben ze tot overmaat van ramp  een groot gedeelte van een print plaat verziekt met de soldeerbout , was gewoon weggebrand .
Diverse onderdelen konden ze niet aankomen werd er ook verteld , en ze konden niet prcies achterhalen wat er allemaal kapot was .
De mededeling was dus dat de versterker niet meer gerepareerd kon worden , met de mededeling dat ze hem wel graag van mijn vader wilden kopen , waarschijnlijk voor in het Correct museum .
Zo heeft de versterker ruim 5 maanden bij Correct gestaan , en werd mijn vader aan het lijntje gehouden .

Mijn vader heeft toen uiteindelijk de hele boel moeten slopen , de print opnieuw bedraad aangezien de koperbanen volledig verziekt waren door correct met de soldeerbout .
Zelf heeft hij alle kapotte onderdelen weten op te sporen en nieuwe besteld bij Dil electronica in Rotterdam .
En toen deed hij het weer perfect na de opbouw .
En inmiddels 8 jaar verder nog steeds perfect .

Zoals je wel begrijpt wil hij niets maar dan ook niets meer met die TD van Correct te maken hebben .
Het is toch belachelijk dat zo'n professioneel bedrijf de fout niet kan herstellen en je dan met smoesjes aan het lijntje houd + de print verbrand met de soldeerbout .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Laten wij hier allemaal blij zijn dat wij hier op het forum HAL9000 hebben .

Deze man weet tenminste wat hij doet en leverd vakwerk af . notworthy



Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op maart 30, 2009, 21:25:05
Ik zal ook een verhaal vertellen over de reparatie van de Model 170dc van mijn vader .

Een jaar of 8 geleden ging mijn vader zijn model170dc eindversterker kapot , mijn vader weet behoorlijk wat af van elektronica , hij deed vroeger aan zelfbouw van electuur projecten .
Dat soort apparaten moet je ook bij een liefhebber in onderhoud geven en niet aan een reparatiebedrijf  :no:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cheese

jammer dat er van dat volk rond loopt......als je een liefhebber ben doe je dat echt niet.

succes hall
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Paul

#10
Citaat van: Maurice op maart 30, 2009, 21:28:57
Dat soort apparaten moet je ook bij een liefhebber in onderhoud geven en niet aan een reparatiebedrijf  :no:
Ben ik met je eens.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Frits Denon

Citaat van: Maurice op maart 30, 2009, 21:28:57
Dat soort apparaten moet je ook bij een liefhebber in onderhoud geven en niet aan een reparatiebedrijf  :no:

Gelukkig hebben wij dit soort liefhebbers in ons midden  hello hello

@HAL: Is dit de set die uit Amsterdam komt? Heeft, dacht ik, op MP gestaan? Meende de set daar gezien tehebben en ook een keer gelezen te hebben dat er melding gemaakt werd van een blijvend hangende VU meter. De advertentie is daarna ook een paar keer nieuw geplaatst met andere tekst erbij.

Zonde dat deze prachtige apparaten zo behandeld zijn, zal vast wel weer goed komen. Revisie zou ik altijd doen, maar het is wel jammer als je van te voren niet weet hoeveel er aan mankeert. Hopelijk heeft de eigenaar er niet al te veel voor betaald.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

HAL9000

Citaat van: Frits op maart 30, 2009, 22:25:23
Gelukkig hebben wij dit soort liefhebbers in ons midden  hello hello

@HAL: Is dit de set die uit Amsterdam komt? Heeft, dacht ik, op MP gestaan? Meende de set daar gezien tehebben en ook een keer gelezen te hebben dat er melding gemaakt werd van een blijvend hangende VU meter. De advertentie is daarna ook een paar keer nieuw geplaatst met andere tekst erbij.

Zonde dat deze prachtige apparaten zo behandeld zijn, zal vast wel weer goed komen. Revisie zou ik altijd doen, maar het is wel jammer als je van te voren niet weet hoeveel er aan mankeert. Hopelijk heeft de eigenaar er niet al te veel voor betaald.

Citeer@HAL: Is dit de set die uit Amsterdam komt? Heeft, dacht ik, op MP gestaan? Meende de set daar gezien tehebben en ook een keer gelezen te hebben dat er melding gemaakt werd van een blijvend hangende VU meter. De advertentie is daarna ook een paar keer nieuw geplaatst met andere tekst erbij.

ja inderdaad! ik ben zelfs even in onderhandeling geweest.
echter de VU werte wel alleen een haperde soms doordat (de uitlezing) een beetje bol stond (komt vaker voor)
deze zijn toch echt kaars recht  :-(
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

De TD van correct is een en al lachen en schreeuwen.
Ik krijg genoeg laptop terugg die niet functioneren. Tot overmaat van ramp heeft apple en toshiba gezegt (zoek het lekker uit niet meer bij jullie)
Mensen daar weten niet wat een tantaal condensator is, vraag me af als ik zeg fet transistor.  nonono

Ik heb momenteel een marantz 170Dc staan, deze heb ik bij alibaba voor 30,- gekocht  :evil: echter is het dingetje helemaal kapot (verbrand) en verroest. Ik ga kijken als ik via industreel ontwerpers het front kan herindelen.

moet er zo uit gaan zien +-

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

De 3300 is helemaal originieel. Voor een service beurt is deze echt alleen afgestoft.







Originele PHILIPS HOLLLAND elko's  :-P
De voorversterker is verder wel netjes, gelukkig.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!