Superscope Marantz R-1302

Gestart door marantz54321, april 05, 2021, 23:38:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

Citaat van: marantz54321 op april 06, 2021, 19:20:02
Volgens mij heb ik een boel geld betaald voor een hoop ellende?..... :cry:
Hoeveel heb je ervoor betaald? Van een particulier of winkel? En is het nog een optie om te reclameren bij de verkoper?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

SB_Marantz

Citaat van: marantz54321 op april 06, 2021, 19:20:02
Hallo ik heb het geprobeerd met Phono daar hoor ik de beide luisprekers wel spelen als ik dan het knopje Mono bedien heb ik het gevoel dat hij wat harder gaat spelen of iets anders. Maar ze blijven beide aan.
Op de Aux 1 en de Aux 2 als ik dan de mono indruk gaat er ook 1 luidspreker uit. Maar het lampje van stereo brandt dan wel?...... :| Volgens mij heb ik een boel geld betaald voor een hoop ellende?..... :cry:
Kan je dit fixen of is dit nog te fixen?........ SB_Marantz

Het versterker gedeelte zeker!
Tuner is even twijfelachtig ....kan mee en tegenvallen

Een fastsoenlijk onderzoek lijkt mij wel op zijn plaats.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

marantz54321

Citaat van: Hoewie Loewie op april 06, 2021, 19:25:28
Hoi. Heb je alle schakelaars e.d. schoongemaakt? Lijkt me dat de stereo/mono-schakelaar vervuild is. Maar goed, al zou die goed schoon zijn, verklaard dat nog steeds niet het eventueel niet in stereo ontvangen op FM.

Mmm... op zich ziet hij er superschoon uit ik denk dat de vorige eigenaar hem heeft gecleand met lucht o.i.d. Maar is er ook een soort van contact spray? Of wat zou je daarvoor adviseren?....

En de data sheet van de 1270 die u heeft zou ik die kunnen krijgen?.... Of een download link?... :|

marantz54321

#18
Sorry deze was dubbel.  :-) :|

marantz54321

#19
Citaat van: Hoewie Loewie op april 06, 2021, 19:27:50
Hoeveel heb je ervoor betaald? Van een particulier of winkel? En is het nog een optie om te reclameren bij de verkoper?

Ik heb er 150 euro voor gegeven en nee kan het niet declareren was een particulier...  :| Die man zei dat hij 100% goed was ... Maar goed?.... Tot ik me ging irriteren aan het Stereo lampje dat die niet aan ging bij het zoeken. Had ik daar niet geprobeerd. Sta je ook niet bij stil als leek.... :-) :|

marantz54321

Citaat van: Hoewie Loewie op april 06, 2021, 19:12:34
Hoi. Ik denk dat je een denkfout maakt. Als de schakelaar bij FM op "stereo" staat (of bij eender welke bron dan ook), wordt de muziek in stereo weergegeven wat wil zeggen dat de kanalen voor links en rechts gescheiden zijn en voor het stereo-effect klinkt de muziek uit het linker kanaal (iets) anders dan uit het rechter kanaal (als je bijvoorbeeld de oude muziek van de Beatles afspeelt, hoor je dat heel goed). Dat moet ook anders krijg je geen stereo-effect. Als je de schakelaar in de "mono" stand drukt, wordt er over beide kanalen exact hetzelfde muziek signaal weergegeven. Je schakelt er dus niet mee welke luidspreker signaal krijgt.

Om te testen of de FM ontvangst wel stereo is (ondanks dat het lampje niet aangaat), zou je een hoofdtelefoon kunnen gebruiken. Dan hoor je het stereo-effect veel beter. Bij stereo hoor je op de hoofdtelefoon echt op links en rechts iets anders en bij mono exact hetzelfde. Dat hoor je heus wel.

Hallo ik heb nooit anders geweten of geleerd? aangeleerd?... Dat als een radiostation mono uitzend dat je versterker ook mono afspeelt. Op alleen het linker of rechter kanaal. En als je de dan stereo stuurt dat hij dan op Links en rechts speelt. Dacht dat het zo werkte?.... Vroeger had je nog wel eens geheime zenders die mono uitzenden dan kreeg je ook op 1 luidspreker muziek. Dacht ik altijd tenminste?....

Hoewie Loewie

Citaat van: marantz54321 op april 06, 2021, 22:08:04
Dacht ik altijd tenminste?....
Dat heb je dan altijd verkeerd gedacht. :wink:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Citaat van: marantz54321 op april 06, 2021, 21:47:54
Ik heb er 150 euro voor gegeven en nee kan het niet declareren was een particulier...  :| Die man zei dat hij 100% goed was ...
Dat is behoorlijk en zou redelijk zijn als ie dan ook helemaal in orde was. En dat is ie niet dus lijkt me dat je met de verkoper contact op kunt nemen. Maar ja, hoeveel kans van slagen heeft dat nu nog.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Citaat van: marantz54321 op april 06, 2021, 21:41:15
En de data sheet van de 1270 die u heeft zou ik die kunnen krijgen?
Tuurlijk. Stuur me even een persoonlijk bericht met je E-mailadres dan stuur ik 'm.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

lieven

ik denk nog altijd dat het aan je signaal van je tuner zit als je zegt dat dit gewoon een koperen draad is en het lampje bij de andere uitgangen wel werkte. Ik heb ooit zelf een antenne proberen te maken en dat was echte rotzooi. Toen kreeg ik ook nooit een stereo signaal ook al gaf deze aan dat die veel ontvangst had. Mijn advies is nog altijd een echte gefabriceerde antenne en dan pas verder kijken dat werkte bij mij toen goed en nu nog altijd. maar het is jouw versterker natuurlijk dus jij beslist.

Hoewie Loewie

Citaat van: marantz54321 op april 06, 2021, 21:41:15
Maar is er ook een soort van contact spray? Of wat zou je daarvoor adviseren?....
IPA om te reinigen en als dat goed verdampt is een pufje Kontakt 61. Dit laatste is om te smeren.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

marantz54321

Citaat van: lieven op april 06, 2021, 22:40:59
ik denk nog altijd dat het aan je signaal van je tuner zit als je zegt dat dit gewoon een koperen draad is en het lampje bij de andere uitgangen wel werkte. Ik heb ooit zelf een antenne proberen te maken en dat was echte rotzooi. Toen kreeg ik ook nooit een stereo signaal ook al gaf deze aan dat die veel ontvangst had. Mijn advies is nog altijd een echte gefabriceerde antenne en dan pas verder kijken dat werkte bij mij toen goed en nu nog altijd. maar het is jouw versterker natuurlijk dus jij beslist.

Hallo ik heb nu een dvb-T antenne gebruikt van Hama en maakt geen verschil.

marantz54321

#27
Citaat van: Hoewie Loewie op april 06, 2021, 19:12:34
Hoi. Ik denk dat je een denkfout maakt. Als de schakelaar bij FM op "stereo" staat (of bij eender welke bron dan ook), wordt de muziek in stereo weergegeven wat wil zeggen dat de kanalen voor links en rechts gescheiden zijn en voor het stereo-effect klinkt de muziek uit het linker kanaal (iets) anders dan uit het rechter kanaal (als je bijvoorbeeld de oude muziek van de Beatles afspeelt, hoor je dat heel goed). Dat moet ook anders krijg je geen stereo-effect. Als je de schakelaar in de "mono" stand drukt, wordt er over beide kanalen exact hetzelfde muziek signaal weergegeven. Je schakelt er dus niet mee welke luidspreker signaal krijgt.

Om te testen of de FM ontvangst wel stereo is (ondanks dat het lampje niet aangaat), zou je een hoofdtelefoon kunnen gebruiken. Dan hoor je het stereo-effect veel beter. Bij stereo hoor je op de hoofdtelefoon echt op links en rechts iets anders en bij mono exact hetzelfde. Dat hoor je heus wel.

Oke ja hoofdtelefoon kan ik even niet proberen ik heb even die dikke plug aansluiting niet. Maar goed zover als ik nu weet heeft stereo helemaal niks met uitzending te maken. Ik dacht ook altijd als ze mono uitzenden dat er dan minder power nodig was om signalen de ether in te sturen. Hoe ik daar bij ben gekomen dat weet ik ook niet zo goed maar dat heb ik die lui van de geheime zenders wel eens horen vertellen. Maar misschien hadden die het ook wel niet goed.  :-) :-D Het heeft eigenlijk alleen maar met de klank te maken net zoals je de hi-filter gebruikt of loudness...  :-) (Soort van Equalizer maar dan een paar standen Stereo, Hi Filter en Loudness) Zo dan is dat ook weer uit de lucht. :)

En o ja ik ben eens flink met de compressor in de weer geweest in mijn Marantz en de knoppen even flink gestrest en nu blijkt alles gewoon goed te werken Mono en Stereo blijft gewoon doorspelen op link en rechts. En op de aux input hoor ik verschil als ik mono of stereo aanzet.
Ik denk zelf dat op de FM waarschijnlijk het stereo signaal niet meer wordt doorgestuurd?.... Of het pilotsignaal?.... Omdat alle nieuwe apparaten al helemaal geen stereo lampjes meer gebruiken...... Maar goed dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen..... :) Peace....  :-D

Hoewie Loewie

Mooi dat er weer wat opgelost is. Maar je maakt weer een denkfout want stereo-uitzendingen zijn op de FM band volkomen normaal. Ik denk dat je op de FM-band goed moet zoeken om een MONO-zender te vinden. Ik weet er in ieder geval geen. Nu je niet in de gelegenheid bent om een hoofdtelefoon aan te sluiten, kun je het ook anders doen. Je plaatst de boxen met de voorkant op enige afstand naar elkaar toe en gaat er met je hoofd midden tussen hangen. Een soort mega-hoofdtelefoon. Uiteraard op een rustig volume :wink:. Dan een sterke zender zoeken en schakelen met de mono/stereo-knop. Dan moet je echt verschil horen. Als dat is vastgesteld, dan kun je in ieder geval de stereodecoder in- of uitsluiten.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

lieven

Citaat van: marantz54321 op april 07, 2021, 15:28:49
Hallo ik heb nu een dvb-T antenne gebruikt van Hama en maakt geen verschil.

Dan lijkt het me iets in je tuner gedeelte. Omdat je stereo wel aangaat bij phono of andere ingangen. Beste om hem eens binnen te doen bij een technieker die er verstand van heeft.