led

Gestart door beertje, januari 25, 2021, 23:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beertje

goedenavond,

Ben nieuw op dit forum.
Hoop hier de info te halen om van het oude beestje te kunnen genieten.

Heb mijn oude Marantz 2226 uit de garage van mijn zoon gehaald.
Doodzonde onder lichte spuitnevel en bergen stof.
Maar speelt nog steeds.
Als eerste zo goed als kwaad schoongemaakt en de kapotte zekeringlampjes vervangen door led warm white.(alieexpress)
Maar ik heb nu ook de lampjes voor de aanwijzing en stereo eruit. Ook deze wil ik vervangen voor led.
Ze zijn 5 mm in het rond.  kan ik hier standaard 5 mm leds (met een weerstandje)voor gebruiken?

Marvin

Goeie morgen, welkom.

Ik kan je niet helpen, maar er is hier vast wel iemand die het weet..!

Hoewie Loewie

Hoi. Het lampje voor de aanwijzernaald zowiezo wel (met een weerstandje) maar het stereolampje durf ik zo niet te zeggen want het circuitje, wat het lampje aan of uit schakelt, moet met een ledje overweg kunnen. Overigens heeft deze vraag ook mijn interesse want ik zit met een Sony ST-2950F tuner waar het stereolampje (4,5 Volt / 40 mA) van stuk is.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

beertje

 een vraag over de pointer aanwijzing van de 2226. Dus de naaldaanwijzer van tuner. Ik heb de spanning eens gemeten hier en deze is 8,3 V wissel[/u 
Is dit correct?  Hier zomaar alleen een ledje met een weerstandje aansluiten gaat dat goed?
Denk niet. zal minimaal een extra diode of eerst de boel gelijk richten.

lieven

ik heb mijn stereolamp van 2270 kunnen vervangen door een ledje zonder weerstand. Wel besteld bij euromaxx en die hebben soms weerstand er in dus.