Zero bias en DC pulsen Marantz 2220

Gestart door SB_Marantz, augustus 24, 2017, 23:43:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Zoals de titel al aangeeft deze problemen met het oudje model 2220:



Eerst maar eens begonnen met de eindversterker te demonteren en de bekabeling los te knippen want anders kom je er met geen mogelijkheid bij.
Tevens was er al ooit een poging gedaan om deze module er uit te halen wat een foto duidelijk zal laten zien,




Eindversterker origineel. (gelukkig) en in takt.





Tijdens het plukken en bekijken"van de elektrolyten viel me al op dat het versleten boel was:






Deze elco's waren enorm vast gekit...waarom mag mag Joost weten.
Misschien bang dat ze omvielen... :-o  Zie je wel vaker maar je krijgt ze wel los.






Losgemaakte bekabeling: Later gestript en netjes terug vast gesoldeerd.






Het complete driverboard met nieuwe kwalco's en een tweetal transistoren.











Bias afstellen...duurt even eer deze stabiel is , dus wachten....afgesteld op 8 mV per kanaal.
Bias probleem (zero bias) opgelost.




DC afstellen? Nope niet bij deze 2220.....de andere pots zijn voor symmetrical clipping!!

Dat werkt goed maar waarom het er op zit?
Enfin, deze pots stonden er flink naast.
Clipped nu weer mooi symmetrisch.




De receiver staat alweer wat uurtjes op mijn eigen speakers te draaien zonder problemen.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Lekker sissende en ruikende elco'tjes als ze zo lekken  :-o :-D

Top, weer een Marantz die er weer even tegen kan  8-)

Cornelis1921

...en een fraaie receiver van de schroothoop gered. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Zep

Heel mooi weer, SB  :-)

Nu lees ik soms dat er in bepaalde gevallen onderdelen niet meer te verkrijgen zijn en uit een sloop apparaat moeten komen. Dus dat wil zeggen dat je op een gegeven moment de classics niet meer kunt reviseren, dat het dus een keer ophoudt....?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Klopt Zep, soms sta je voor het blok en zijn er ook geen vervangers meer.
Tevens moet je al een hele tijd uitkijken voor Chinese fake vervangers en met de originele type aanduiding zowel met transistoren als buizen.

Ik plaats even de complete google link, kan iedereen zelf kijken:


https://www.google.nl/search?q=fake+toshiba+transistors&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=tDugWZylOKTc8Af-1IQg


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Brutus

Wow...dat moet je dus ook nog in de gaten houden, de fake onderdelen zullen wel van aanzienlijk lagere kwaliteit zijn neem ik aan. Dus als je de versterker bij zo maar een reparateur brengt is het eigenlijk ook maar afwachten of deze geen gebruik maakt van fake onderdelen?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

HAL9000

Er zijn heel veel fake onderdelen!! Je hebt er bijna een dag taak aan om goede kwaliteit componenten te vinden!   frusty

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Zep

Citaat van: SB_Marantz op augustus 25, 2017, 17:02:18
Tevens moet je al een hele tijd uitkijken voor Chinese fake vervangers en met de originele type aanduiding zowel met transistoren als buizen.

Boh, is er tegenwoordig niets meer wat er ook in fake te krijgen is  :-o
En idd, het lijkt me erg lastig worden om dat steeds te herkennen  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

SB_Marantz

Zoals je in bepaalde links kunt zien zijn de transistoren opengemaakt met een dremel.
Dan zie je de chip en de leads......origineel veel robuuster.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM