'tjonge jonge er word wat afgeklooit in audioland.

Gestart door AkTeVox, december 28, 2016, 13:46:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Bij mijn recent aangekochte PM14MKII KI was er een modificatie rond het volume uitgevoerd. Bedoeling hiervan is/was dat bij het opendraaien het max. volume pas bereikt werd als de pot vol werd opengedraaid. De vorige eigenaar vond dit fijn ik echter niet. Bij het opzetten van een zwakke bron stond het volume algauw op driekwart.  :-o :-o :-o
Aangezien het lampje van de temperatuurmeter kortlings na mijn thuiskomst was stuk gegaan moest de versterker toch open. Wat ik tegenkwam doet een mens stijl achterover vallen. BTW de "mod" werd uitgevoerd door een gerenommeerd audio center in Rhenen.




Printbanen onderbroken/vernield en overbrugd met vette weerstanden zonder enige isolatie.


Verkeerde baantjes vernield bij een eerste poging????  :-o :-o :-o :-o


Bak lag toch open dus eventjes snel het doorgebrande lampje vervangen. :-D

Alle "mods" zijn verwijdert, baantjes zijn hersteld, bias en ruststroom zijn afgesteld.
De PM14KMKII KI doet het terug zoals het hoort!  HB

Wat klinkt deze klassieker toch heerlijk op  mijn 803s speakers.  :yes:

Mijn PM11s3 werd op eenzelfde manier gemodificeerd/vernageld maar dan door een andere top audiophile technieker.  violent1



sjoek

Wat is het dan toch fijn dat je zelf dingen kan herstellen.... je zal maar afhankelijk zijn van dergelijke personen frusty
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

AkTeVox

#2
Citaat van: sjoek op december 28, 2016, 14:04:24
Wat is het dan toch fijn dat je zelf dingen kan herstellen.... je zal maar afhankelijk zijn van dergelijke personen frusty

Heb wel mijn grenzen hoor. Kom nog niet tot aan de enkels van Hal & SB.  :wink:

Onderstaand plaatje hadden jullie nog te goed. :wink:



sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

thanatos

Dan heb je nu nog een nette te pakken gehad  :-D

Op zich schrik ik hier nog niet zo van. Heb het wel 10x erger gezien. Probleem zit hem meer in het kosten plaatje wat je tegen zo'n modificatie mag zetten.. Dan is het wel schandalig..

Kleine moeite om even netjes met 2 componenten lijm de draadjes op de juiste lengte, volgens de juiste route te monteren. Weerstand op standje flapping in the breeze zou ook wel wat netter kunnen inderdaad.

Een simpelere oplossing was een Rothwell Attenuatot voor je input... niks te solderen gewoon je input 10dB remmen..


HAL9000

ja is niet te geloven,  dit was nog netjes. 
Die  Pm14KI is toch perfect op zichzelf waarom modificeren???   ja nieuwe  elko's  alles goed door solderen.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

xander32

Citaat van: HAL9000 op december 28, 2016, 15:47:36
ja is niet te geloven,  dit was nog netjes. 
Die  Pm14KI is toch perfect op zichzelf waarom modificeren???   ja nieuwe  elko's  alles goed door solderen.

Jon


:gp:

Rob46

Ik ben A technisch, maar ten opzichte van de rest (originele printplaat e.d), ziet het er 'rommelig' uit. Zeker als dit door de forum technici wordt onderschreven. Nie goe nie! Gelukkig is alles weer origineel en werkt dit naar wens. :yes:

joep

Citaat van: HAL9000 op december 28, 2016, 15:47:36
ja is niet te geloven,  dit was nog netjes. 
Die  Pm14KI is toch perfect op zichzelf waarom modificeren???   ja nieuwe  elko's  alles goed door solderen.

Jon

Denk dat voor sommige het sturen van vette rekeningen belangrijker is dan kwaliteit's verbetering.

mountainbiker

Citaat van: AkTeVox op december 28, 2016, 13:46:58
Bij mijn recent aangekochte PM14MKII KI was er een modificatie rond het volume uitgevoerd. Bedoeling hiervan is/was dat bij het opendraaien het max. volume pas bereikt werd als de pot vol werd opengedraaid. De vorige eigenaar vond dit fijn ik echter niet. Bij het opzetten van een zwakke bron stond het volume algauw op driekwart.  :-o :-o :-o
Aangezien het lampje van de temperatuurmeter kortlings na mijn thuiskomst was stuk gegaan moest de versterker toch open. Wat ik tegenkwam doet een mens stijl achterover vallen. BTW de "mod" werd uitgevoerd door een gerenommeerd audio center in Rhenen.




Printbanen onderbroken/vernield en overbrugd met vette weerstanden zonder enige isolatie.


Verkeerde baantjes vernield bij een eerste poging????  :-o :-o :-o :-o


Bak lag toch open dus eventjes snel het doorgebrande lampje vervangen. :-D

Alle "mods" zijn verwijdert, baantjes zijn hersteld, bias en ruststroom zijn afgesteld.
De PM14KMKII KI doet het terug zoals het hoort!  HB

Wat klinkt deze klassieker toch heerlijk op  mijn 803s speakers.  :yes:

Mijn PM11s3 werd op eenzelfde manier gemodificeerd/vernageld maar dan door een andere top audiophile technieker.  violent1
Dat kan niet goed zijn.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Brutus

Laat hoog uit repareren nooit modificeren, geloof niet in de onzin. Als het goed werkt dan werkt het toch goed  8-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

HAL9000

Citaat van: joep op december 28, 2016, 21:09:53
Denk dat voor sommige het sturen van vette rekeningen belangrijker is dan kwaliteit's verbetering.

ja dat vind ik niet goed.  :|  ik zie ook een vrij dikke laag stof liggen.  Ik weet niet wanneer die modificatie is gemaakt. maar schoongemaakt is die niet kort geleden.   violent1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AkTeVox

Goed opgemerkt Jon!! Alle componenten hadden een dikke wollen trui van stof.
De PM14 is met droge perslucht volledig stofvrij gemaakt en ziet er nu een heel stuk frisser uit.  :wink:

HAL9000

Citaat van: AkTeVox op december 29, 2016, 08:58:42
Goed opgemerkt Jon!! Alle componenten hadden een dikke wollen trui van stof.
De PM14 is met droge perslucht volledig stofvrij gemaakt en ziet er nu een heel stuk frisser uit.  :wink:

pompom 

Ik wil ook voor de heb een PM 14.  mooie grote solide bak.  Ik heb alle modellen gehad. 
alle van de premium line  Pm16 t/m 15 zijn goed.     
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Brutus op december 29, 2016, 02:40:50
Laat hoog uit repareren nooit modificeren, geloof niet in de onzin. Als het goed werkt dan werkt het toch goed  8-)


Modificeren is 9,9 van de 10 keer onzin of er moet wat stuk gegaan zijn wat niet meer origineel te herstellen is.
Zo te zien zijn die pcb baantjes verbrand?!
Had wat netter gekund en wat doet die R daar?
Het ontwerp is gewoon goed.
Of is er meer gemodderficeerd???
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM