(klein) defect aan PM80 mk2

Gestart door FrankMeeuwsen, maart 05, 2016, 20:58:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankMeeuwsen

Mijn (enkele jaren geleden gereviseerde) PM80Mk2 versterker heeft nu twee dingetjes die niet helemaal kloppen. Als eerste voelt de bronkeuzeknop anders dan eerst. Hij schakelt prima, maar het is net alsof de zwarte knop met wat speling op z'n asje zit. Ik ben benieuwd of dit makkelijk zelf te verhelpen is?
En soms vallen ineens de "speakers 2" uit, zodat ik alleen nog geluid via de "speakers 1" hoor. Als ik dan het schakelknopje van "speakers 2" twee keer indruk, is het weer ok. Ik ben benieuwd hoe groot ditrobleem is? is het goed te verhelpen, loop ik risico als ik dit uitstel?

Alvast dank voor de reacties

Amauta

Als de bronzen knop net zo is als mijn Marantz PM-75 dan kan je deze verwijderen door met een inbussleuteltje 2 het schroefje los te draaien. Dan zie je daarachter een moer waarmee de potmeter vast zit. Deze wil nog wel eens los gaan zitten.

Wat betreft de schakelaar, ik denk dat deze vervuild is. Schoonmaken met contactspray helpt.
Marantz PM-75 met SlimDevices Squeezebox II en B&W 703.

FrankMeeuwsen

Dank voor de reactie, die bronkeuzeschakelaar heb ik net meteen gemaakt, en doet het nu weer prima.
Contactspray heb ik niet in huis, ga ik halen. Waarschijnlijk domme vraag, maar spuit ik er dat gewoon vanaf de voorkant in? (ik ben zelf absoluut niet technisch..)

SB_Marantz

Relais maak je niet schoon met contactspray!

Uitbouwen , openmaken en fysiek reinigen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Amauta

Ik had verkeerd gelezen 'bronkeuzeknop' als zijnde bronzen knop. Blijkbaar is de PM80 relais gestuurd, dan helpt contactspray niet.
Marantz PM-75 met SlimDevices Squeezebox II en B&W 703.

FrankMeeuwsen

Ok, dank voor de info. Het ene probleempje is nu verholpen, voor de andere moet ie open, en moeten er dingen gebeuren die voor mij te moeilijk zijn. Gelukkig komt dat haperen van dat relai nog niet vaak voor.

Maus

Ook contactspray niet zomaar gebruiken. Als je deur piept spuit je ook niet de hele deur in met WD40... Wel weten dat je alleen het scharnier smeert, een schakelaar alleen de contacten.