2238b

Gestart door intersoundfm, mei 04, 2015, 17:20:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

intersoundfm

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen. Ik ben jelle en sinds kort besmet met het Marantzvirus...gelukkig zijn er ergere dingen :-D
Nu heb ik sinds een week de 2238b in huis waar ik heel blij mee ben. Hij is in near mint condition, geen gekraak van de potmeters, verlichting werkt mooi en ook van binnen ziet er na een poetsbeurtje weer als nieuw uit.
Nu valt mij op dat ondanks een goed fm signaal er toch ruis op het stereo blijft. Dit kan je heel goed horen op de klassieke zender. Niet daar die daar normaal gesproken op staat maar het is een mooie zender om die ruis echt goed op te kunnen merken.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is??
geen dag zonder radio !!

intersoundfm

Hmmm schijnbaar heeft nog nooit iemand een soort gelijk probleem gehad.
Ik zal binnenkort eerst maar eens alle elco,s vervangen wie weet lost dit iets op

geen dag zonder radio !!
geen dag zonder radio !!

HAL9000

Totaal,  geen  ontvangst  ook  geen reactie  van  de  metertjes? 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

intersoundfm

voldoende ontvangst de metertjes slaan gewoon uit. De signaalsterkte is bij die klassieke zender een 3 en nog hoor ik een ruisje op het stereo.
Ook valt me nu op dat het rechter kanaal iets zachter is .... is dit gemakkelijk te herstellen??
Wil hem wel weer 100% in z,n oude glorie hebben
geen dag zonder radio !!

HAL9000

alleen  op  fm  een kanaal  minder of  ook  op  andere  inkomst  kanalen?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

intersoundfm

Ook op het phono kanaal hetzelfde probleem maar het doet zich niet iedere keer voor.
Heb wel gemerkt dat het speakerrelais gevoelig is, als ik erop druk gebeuren er dingen die niet zouden moeten(geluid wordt harder en zachter)
Wordt tijd voor een grote beurt of iets dergelijks denk ik
geen dag zonder radio !!

Cornelis1921

Citaat van: intersoundfm op mei 11, 2015, 17:36:32
Wordt tijd voor een grote beurt of iets dergelijks denk ik
Dat denken er wel meerderen. :yes:

Voor de rest: Welkom hier! hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *