marantz 2440 reparatie

Gestart door HAL9000, mei 01, 2015, 16:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  heb  weer eens  een marantz 2440  quadro  adapter op de  tafel  gehad.   Wat  deze versterker moet  voorstellen  is  dat  je  een bestaand  stereo  apparaat receiver  of  geïntrigeerde  versterker  in een  quadro  systeem  kan ombouw.  De  2440  heeft een  stereo  versterker op de  quadro  rear  kanalen  waar  ook  de  SQ  decoder, CD-4 decoder  komt  op  te  staan en  de  matrix  effecten (nagalm).

Deze  2440  had  een  kapot  eind kanaal dat  opzich  een beetje vreemd  is  omdat  deze  niet  gebridged  kan  worden  zoals  bij  de  4230 etc  en de  4140.  Ook melde  de  eigenaar  dat  deze  voor  350,-  was  gereviseerd!.
350,-  voor  zo'n klein  versterkertje van 2x30watt verwacht  dat  de  printen zijn  schoon gelikt.  Echter  bleek  dat  helemaal niet  zo  te  zijn.  Alleen  de  eindversterker  is  deels   voorzien van nieuwe  elko's  en  de  3  voedings  elko's zijn vervangen door  een bizar  hoge  lading  elko's   nonono.

Dit  is  wat  ik aantrof.

voeding,  origineel.
VU  control, origineel.
Matrix, origineel.
Eindversterker  deels gedaan.
Pre, origineel.   nopompom

Leuke  die  oude  rotte  paarse  meuk.  :roll:

Hier  was  ik  ook niet  zo  blij mee.  Een  grote  fitting  zekering  in een kleine  fitting.




nieuwe  105  graden  elko's 

matrix  en  voeding  ook gereviseerd


VU  control  ook,  en  de  eindversterkers  gerepareerd.  Ook die  achterlijke  80v10.000uF  vervangen door  wat  er  in hoort  63v 4700x3  met  nieuwe  klemmetjes.

goede  kwaliteit  elko's  hoor maar  horen hier  niet  in.


Dit  is  wel  reviseren.  alle  oude  meuk.





Heb  ook  gelijk  de  SQ 2  decoder  gedaan.





Ik  vind  het  jammer  dat  mensen  zo  in de  maling  worden  genomen. 
De  2440  speelde  voortreffelijk  SQ  en  matrix  werkte  ook  goed.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Ook hier weer een puike reparatie door Hal! Inderdaad jammer dat je voor 350 euries beetje geflest wordt....

HAL9000

350,-  euro!  voor  een  2x30watter  waar  de  helft  van uit  is  geknipt  om het  een  adapter  te  maken.  redface
Oohja  en  de  elko's  waren  deels  ook nog  van  samwha.  Chinese  conrad  meuk  nopompom.  Kom ik  aanzetten met  m'n  panasonics  rubycon nichicon en  vishays   :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm


i2Paq

Staat die ene voedings- Elco nou gewoon bol?

Vergeet niet dat er revisies gedaan worden waarbij "alleen het nodige" wordt vervangen en ze daar doodleuk 350,- voor vragen?

Dus die verkoper kan ter goeder trouw hebben gehandeld.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Nee  is  de  verpakking.   Ja  het  nodige  moest  nogsteeds  vervangen  worden  al  die  oude  meuk  waarmee  ik kwam aanzetten.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!