Volumeknop defect afstandsbediening RC007SR - SR6004

Gestart door klart_ljud, februari 01, 2015, 17:22:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klart_ljud

De meest gebruikte knop op mijn afstandsbediening, namelijk de volumeknop doet niets meer. Een nieuwe afstandsbediening is flink prijzig dus ik zoek een oplossing. Voorlopige workaround is het volume te bedienen met de  afstandsbediening van mijn BD-speler of met de volumeknop. Maar het was net zo handig alles te kunnen bedienen met 1 afstandsbediening...

Alle knoppen geven een symbooltje op de display bovenin de afstandsbediening behalve de volumeknop.

Heeft iemand een suggestie?
Komt dit meer voor?
Heeft iemand 'm al eens uit elkaar gehaald?

Betreft de RC007SR die bij de SR6004 geleverd is.


Maus

Ik heb al diverse ab's open gehad na bier, cola of gewoon niet meer werken. Meestal lukt het goed om zo'n ding open te krijgen. De print met contacten dan even schoonmaken helpt vrijwel altijd.

klart_ljud


Maus

Water en zeep (afwasmiddel oid) .. Vaak zit er geen hardnekkig vuil tussen.

klart_ljud

Iemand enig idee hoe deze afstandsbediening is open te krijgen? In het batterijvakje zit 1 klein schroevje maar als die eruit is kan ik nog niets bewegen. Met een schroevendraaier in de zijkant krijg ik ook geen beweging, wel schade.

Marvin

Zal wel een kwestie zijn van op de grond gooien.

Ergens zal wel een klemmetje zitten, maar waar??!

klart_ljud

Het is gelukt. Goed doordrukken en rondom de boven en onderkant van elkaar loswrikken met een hele platte schroevendraaier.

Onder de volumeknop was het wat vettig, afwijkend van onder de andere knoppen waarschijnlijk om dat het de meest gebruikte knoppen zijn.

Met wat alcohol de contactpunten en de knoppen schoongemaakt, alles weer in elkaar geklikt en HIJ DOET HET WEER!!

hello hello hello

toontje

Ja bij mij werkte de volumeknop ook niet meer ,wel zachter maar harder niet.
Heb gedaan wat je schreef,knop voorzichtig loshalen met een kleine platte schroevendraaier,maar toen bleek de hele rand ervan los te zitten .
Dus valt de knop er zo weer uit,heb nu met contactspray de binnenzijde schoongemaakt ,en weer drooggedept met een wattenstaafje, en toen precies midden tussen de contactpunten een druppel bisonkit contactlijm gedaan .
Moet je wel precies doen anders smeer je het op de contacten !,hetzelfde gedaan met de knop,ook een druppel bison contactlijm precies in het midden .
Straks na het drogen ,wel 30/40 minuten maar kijken of het werkt ,en blijft zitten.
Als het werkt en goed blijft ,geef ik hier na enkele dagen wel weer verslag .
Hoop dat het werkt!
Ik had trouwens al een andere AB gekocht,zo,n universeel ding,.....maarja de originele is toch beter.
Laten we hopen dat het werkt!

wim.j.smits

Hier mijn ervaring voor reparatie, in het Engels omdat ik dit ook op een ander internatrionaal forum geplaatst heb.

Once opened the remote control cleaning the area around the volume buttons might help already. However in my case this did not bring the solution. Due to much usage of the volume buttons with potentially too much force the area of the button inner part top contacting with printed circuit board is flattened out meaning the button does not reach the pcb anymore or the potentally conducting area on the inner button surface top has disappeared, both resulting in malfuctioning. I solved the problem by glueing a thin conducting part on top of the flattened out area. I used desoldering braid that I gave some solder to keep the braid together. This solved the problem for me (I am not sure if it will hold: endurance test is starting now (-: !!