PM 350

Gestart door AlexV, maart 16, 2014, 18:22:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlexV

Beste mensen,

Ik ben sinds kort eigenaar van mijn eerste Marantz de PM 350 dus. Ik heb hem voor een koopje op de kop weten te tikken. Er is echter een probleem kwam ik later achter. Het rechterkanaal werkt niet goed, hij stoort. Heel vervelend dus. Hebben jullie enig idee waar ik mijn versterker kan laten reviseren of iets dergelijks?? Ik ben totaal niet bekend met de techniek jammer genoeg dus ik tast in het donker en ik wil graag dat hij het doet.


jrm

Hi Alex,

Er zijn meerdere forumgenoten die dat kunnen en doen, in welke regio woon je?

AlexV

Citaat van: jrm op maart 16, 2014, 19:45:03
Hi Alex,

Er zijn meerdere forumgenoten die dat kunnen en doen, in welke regio woon je?

Ik woon in Utrecht. Iemand die daar uit de buurt komt?

jrm

Rotterdam - hal9000
Cuijck - sbmarantz wat ik weet

AlexV

Citaat van: jrm op maart 16, 2014, 21:05:41
Rotterdam - hal9000
Cuijck - sbmarantz wat ik weet

Bedankt! Ik pm hal9000 om te vragen of hij mij verder kan helpen.

SB_Marantz

De PM-350 werkt zonder relais dus dat kan het alvast niet zijn.
Ik heb er zelf 2 ( jeugdsentiment)
Ik denk voornamelijk aan de selector SW. (geoxideerd)
Verder slechte soldeerverbindingen herstellen.
Elco's vervangen kan eventueel ook nog maar dat zijn dit soort storingen niet aan verbonden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AlexV

Citaat van: SB_Marantz op maart 17, 2014, 09:22:51
De PM-350 werkt zonder relais dus dat kan het alvast niet zijn.
Ik heb er zelf 2 ( jeugdsentiment)
Ik denk voornamelijk aan de selector SW. (geoxideerd)
Verder slechte soldeerverbindingen herstellen.
Elco's vervangen kan eventueel ook nog maar dat zijn dit soort storingen niet aan verbonden.

Kan ik de selector SW makkelijk zelf repareren/vervangen misschien? Of is het toch het best om hem door iemand te laten reviseren?

100%Marantz

Als jer niets van kent zou ik het laten doen, dan ben je zeker van wat je hebt. Missschien moet je anders binnen 1 maand weer iets anders doen.
marantz, what else?

HAL9000

Het  is  geen moeilijk  apparaat,  gelukkig  ook  gen  onbekende  onderdelen in.   pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik heb  de  versterker  al  gerepareerd  Ik heb nog  wat   onderdelen besteld.  Komen dinsdag  aan dat  heb ik  de  versterker  in ieder  geval  deze volgende  week  af.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik  heb  de  marantz  Pm350  op  de  tafel  gehad.  Ik  zag  meteen  dat  er  een hoop  fout  zat,  alle  opamps  waren  zwart  geoxideerd  en  de  buffer  elko's  van  de   voeding  was  kapot.   Natuurlijk ook  bende  bindingen. 

Hier  zijn de  foto's


alle s oud. 

deze  zijn absoluut  kapot.


Deze  serie  van  texas  instuments  is  echt niet goed.  zitten in  veel  apparatuur van  eind  jaren 70  begin 80.
Gelijk eruit  halen mocht je  die  vinden.


een  is  er  al  kapot.  Totaal  dood.


alle  elko's  vervangen,  en  alle  opamps.


oude  componenten.


Klein maar  heel  fijn,  marantz  in het midden is  nog  leuk  spul,  marantz  aan  de  linker  kant  is  stukken  minder.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AlexV

Wow ziet er goed uit! Kan niet wachten om hem op te halen

Cornelis1921

@Alex, Veel plezier er mee! pompom pompom :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Heb ook zo'n versterker PM350 die langs HAL is geweest, werkt prima en nog voor vele jaren.


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!