1030 maakt raar geluid

Gestart door AutonomY, februari 20, 2014, 20:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AutonomY

Beste forumleden,

Mijn 1030 begint plotseling op het linker kanaal te sputteren en te kraken, zo erg dat het ding uit moet. En als dat ding uit staat heb ik geen leuk leven meer (overdreven, maar toch). Het is input onafhankelijk. Dus geen beïnvloeding op de amp mogelijk. Moeilijk te omschrijven maar ik zou het kunnen opnemen voor de getrainde/ervaren oren? Ik denk aan een elco (mag intussen ook wel). Er is nooit iets aan dit ding gedaan. Goed hé! Wat een amp! Respect!  notworthy

Ik hoop op een tip natuurlijk,....
In droevige afwachting,

AutonomY

thanatos

Van top tot teen beetpakken. Elco's solderingen en potmeters.

kraken/spetteren is wel vaak een transistor. Of diode. Maar kan ook een elco zijn die dooslaat alleen is dat vaker meer een brom.

Werk aan de winkel dus  :-D

SB_Marantz

Kun je nagaan wat een kwalitatief goed spul gemaakt werd in die jaren en eerder.
Verder is het ding idd gewoon aan de beurt.
Éénmalig goed onder handen nemen en je kunt weer een fikse tijd vooruit.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AutonomY

Citaat van: thanatos op februari 20, 2014, 23:28:39
Van top tot teen beetpakken. Elco's solderingen en potmeters.

kraken/spetteren is wel vaak een transistor. Of diode. Maar kan ook een elco zijn die dooslaat alleen is dat vaker meer een brom.

Werk aan de winkel dus  :-D

Zeker, en mag ook wel voor het eerst hé,... ik heb je een mail gestuurd,...

AutonomY

Citaat van: SB_Marantz op februari 21, 2014, 00:53:13
Kun je nagaan wat een kwalitatief goed spul gemaakt werd in die jaren en eerder.
Verder is het ding idd gewoon aan de beurt.
Éénmalig goed onder handen nemen en je kunt weer een fikse tijd vooruit.

Inderdaad, ik heb nog meer van die oude 'troep', werkt nog allemaal! Gear van na 1990 is al 'weg' :-)

SB_Marantz

Geen model 16 of 16B over toevallig?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op februari 21, 2014, 00:53:13
Kun je nagaan wat een kwalitatief goed spul gemaakt werd in die jaren en eerder.
Verder is het ding idd gewoon aan de beurt.
Éénmalig goed onder handen nemen en je kunt weer een fikse tijd vooruit.

x2 echt super om te zien hoelang dat dat blijft spelen.

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op februari 21, 2014, 13:36:35
x2 echt super om te zien hoelang dat dat blijft spelen.
Daar hoef je tegenwoordig niet meer om te komen... :no: :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Ik  vind  1030  1040 1060 1070 ook  een van de  beste  marantz versterkertjes  Klein maar heel erg fijn.
Dat  kraken  zal  een tor  zijn,  Soms  is  de  uitvoering met Hitachi torren en soms  helemaal met  Toshiba.
Je hebt meer  geluk met  toshiba. 

Ik zou  de  pre  drivers  even na  checken in de  eindversterker  Maarja  meten is  weten.  :yes:
En je  zal er  op  klank  en prestaties voorruit  gaan als  je  de  versterker  laat reviseren.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!