Hoofdtelefoonaansluitingsbus- & speakerterminalssores bij PM7200. (OPGELOST!)

Gestart door Cornelis1921, november 07, 2013, 01:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 stupid
De hoofdtelefoonaansluitbus van mijn PM7200 is gaar en doet dus raar... (vooral als de versterker warm is)
Nu wil aan de forumtechneuten vragen wat de vervanging van zo'n bus inclusief arbeidsloon bij benadering gaat kosten. Ik mik de reparatie op termijn van zo'n 4 weken, want dan zijn er weer fondsen beschikbaar, dus wie voor op dat termijn eventueel al wil inplannen.
Alvast bedankt voor je antwoord. (Eventueel per PM.)
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Cornelis1921 op november 07, 2013, 01:15:49
stupid
De hoofdtelefoonaansluitbus van mijn PM7200 is gaar en doet dus raar...
Nu wil aan de forumtechneuten vragen wat de vervanging van zo'n bus inclusief arbeidsloon bij benadering gaat kosten. Ik mik de reparatie op termijn van zo'n 4 weken, want dan zijn er weer fondsen beschikbaar, dus wie voor op dat eventueel al wil inplannen.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Groetjes,
Cor.
Een kennis klaagt ook altijd dat die dingen kapot gaan .
Nu heeft hij een sony met speaker keuze schakelaar off   speakers A    speakers B  , off moet ie doen anders klinken de speakers mee , nu is die scakelaar weer gaar .

Ik zei al koop een apparte kop telefoon versterker , maar aan die tip heb je nu niets .

Cornelis1921

@Bas, Zo'n aparte hoofdtelefoonversterker is nog niet eens zo'n gekke tip, en de moeite van de investering waard. Ik ga daar ook (wederom) eens over nadenken en naar snuffelen op het web. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 07, 2013, 04:59:22
@Bas, Zo'n aparte hoofdtelefoonversterker is nog niet eens zo'n gekke tip, en de moeite van de investering waard. Ik ga daar ook (wederom) eens over nadenken en naar snuffelen op het web. :yes: notworthy
Maar wel een optie voor op een langer termijn, of de kosten van de reparatie moeten dusdanig zijn dat de aanschaf van een hoofdamp lonend is.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Cornelis1921 op november 07, 2013, 18:18:47
Maar wel een optie voor op een langer termijn, of de kosten van de reparatie moeten dusdanig zijn dat de aanschaf van een hoofdamp lonend is.
Neem dan wel mee dat ook na reparatie het een zwak punt blijft , die dingen zijn vaak niet gemaakt om met regelmaat plug erin en eruit te krijgen .
Dat is wel de ervaring van een vriend van mij .

thanatos

Als de plug een beetje heen en weer beweegt komt dan je geluid weer terug of maakt dit niks uit ?

Ik heb eventueel nog een Musical Fidelity V-Can liggen. Die mag wel voor €50,- weg als het je wat lijkt. Was toch van plan die een dezer dagen op markplaats te gooien.

JohnWx

Citaat van: thanatos op november 07, 2013, 22:37:58
Als de plug een beetje heen en weer beweegt komt dan je geluid weer terug of maakt dit niks uit ?

Ik heb eventueel nog een Musical Fidelity V-Can liggen. Die mag wel voor €50,- weg als het je wat lijkt. Was toch van plan die een dezer dagen op markplaats te gooien.

Zet eerst effe je spullen hier neer net zoals die 2202  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Lol John's test lab  :-D Je mag ze gerust eens komen ophalen om te beluisteren. Of als ik in de buurt van Baarn kom eens afgooien.

Die Dusonnetjes klinken best leuk. Gaan niet heel diep maar spelen meer dan behoorlijk  :-)

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op november 07, 2013, 22:37:58
Als de plug een beetje heen en weer beweegt komt dan je geluid weer terug of maakt dit niks uit ?

Ik heb eventueel nog een Musical Fidelity V-Can liggen. Die mag wel voor €50,- weg als het je wat lijkt. Was toch van plan die een dezer dagen op markplaats te gooien.
Thanatos: PM!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 07, 2013, 18:18:47
Maar wel een optie voor op een langer termijn, of de kosten van de reparatie moeten dusdanig zijn dat de aanschaf van een hoofdamp lonend is.
:yes: :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Het  is  alleen  zo  jammer dat  ik nooit  omg  leiden ben,  als de  connector  uit  tin staat  heb ik dat  in 5 minuiten  gedaan voor  je  zonder  kost.  als  de  klemmetjes  verbogen zijn dan  buig je ze  recht,   nieuwe  poort  moet ik  even kijken als  die  te  leveren  zijn. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Volgens de huidige planning gaat de PM7200 dinsdag a.s. met PostNL naar Jon. :-)
Ik heb nog even overwogen om nog even snel één van de laatste zwarte PM7004 te scoren, maar die vorm van paniekvoetbal is (financieel) onverstandig. nonono
Jon, van hieruit alvast dank en dat ook aan iedereen voor het meedenken en reageren. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Laatste update:
Gaat volgens de nieuwe planning dinsdag 19 november met PostNL voor een kleine raparatiebeurt naar Jon.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!