Goed en eerlijk adres versterker reparatie / revisie?

Gestart door Carpediem, juni 30, 2013, 01:57:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carpediem

Beste forum leden ik ben helemaal nieuw hier en wat hebben de meeste van jullie mooi spul staan of weer nieuw leven ingeblazen. Mijn complimenten!
Ik ben op zoek naar een goed en eerlijk (ook qua prijs) adres voor versterker reparatie / revisie van een PM80MK2 en een Philips FA951 (900 serie). Liefst dichtbij maar maximaal een straat van 100KM vanaf Ede.
* De PM80MK2 zeer waarschijnlijk nieuwe elco's en STK blokken.
* De Philips kom ik niet helemaal uit.
(1) Het probleem is dat bij het aanzetten van de stereo linker speaker regelmatig niets laat horen. Ook valt het geluid soms weg en komt het weer terug zeker als ik het volume omhoog draai. Soms springt de linker speaker pas "open" op volume-stand >1/4. Het lijkt wel een soort verstopping. Als ze eenmaal alle 2 werken dan blijven ze 99% van de gevallen ook gewoon doen, ook op een laag geluidsniveau.
(2) Als ik aan de balanceknop draait komt en een venijnige tikje over de speakers.
(3) Sinds klinkt hij/zij niet open en dynamisch, eerder rommelig (elco's ???)
Misschien helpt dit: de vorige eigenaar heeft de gebruikt met een set Wharfedales maar heeft deze altijd (zijn verhaal) op rechts van Set A en B gedraaid???? M.a.w. altijd mono naar het rechter kanaal geluisterd.

Aan welke prijsbrandbreedte moet ik überhaupt denken?

Ik wil best een soldeerbout ter hand nemen maar dan met wat richting zullen we maar zeggen. Anders laat ik het graag aan de experts over.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Bernhard

cz79

Ik heb goede ervaringen met Oscar's Service Center in Almere, hij woon vlak bij mij en heeft me meermaals geholpen met reparaties, onderhoudsbeurten, etc.

QuattroNL

Ook welkom hier. Een ex-plaatsgenoot, leuk.

Audio Service in Elst is officieel Marantz reparateur.
En ach, met 100km ben je ook in Rotterdam dus kan je mooi naar HAL  :lol:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Elst is dichtbij Cuijk neem contact op met SBMarantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Dag Bernhard,

Je verhaal lezende denk ik aan een versleten relais welke je bij de pm 80 dan het beste kunt vervangen ipv schoonmaken.

Verder een standaard verhaal: De boel doorsolderen en eventueel elco's vervangen.
Of de versterker correct versterkt kun je makkelijk op de scope zichtbaar maken.

En inderdaad, ik woon op 40 min. Reis afstand van je.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Bij de weg als ik het goed heb zit in de MKII geen STK module.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op juni 30, 2013, 16:28:24
Bij de weg als ik het goed heb zit in de MKII geen STK module.
Dat heb je goed gezien, Paul. In de MKII zitten geen STK-modules zoals in de MKI.  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Bartman74

Heren,

Goed advies allemaal! Ik heb hetzelfde probleem!  ooit begonnen met het haperen van de speakers zoals hierboven ook het geval was, en nu doet hij het (na 8 jaar in de doos, tijdelijk werkeloos te hebben gelegen) niet meer. Althans, de speakers geven geen geluid meer. Wél klikjes bij aan/uitschakelen A en B en de lampjes van de ingangen branden nog (behalve TV/AUX want die is stuk gegaan.)
Weet iemand een adresje in de buurt van Amsterdam / Lisse??  Ik wil hem graag aan een expert toevertrouwen, die er niet met een spuitbus op los slaat, wat ernstige schade kan aanbrengen, zo heb ik al gelezen.

Alvast bedankt.

PS,  Carpediem, doet hij het inmiddels weer??

Marvin

Vanaf Amsterdam is het ook een klein uurtje rijden naar SB Marantz.

i2Paq

Citaat van: marvin op augustus 14, 2013, 15:19:46
Vanaf Amsterdam is het ook een klein uurtje rijden naar SB Marantz.

Of minder naar Rotterdam  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Bartman74

Waarom zit er niemand in Amsterdam? Of zal ik eens bij Philips aankloppen in Hilversum? ;-)

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


SB_Marantz

Citaat van: Bartman74 op augustus 15, 2013, 14:35:42
Waarom zit er niemand in Amsterdam? Of zal ik eens bij Philips aankloppen in Hilversum? ;-)


In Purmerend weet ik ook nog iemand voor je.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM