Linker speakerkanaal PM7200 valt regelmatig uit - opgelost!

Gestart door Cornelis1921, februari 26, 2013, 04:46:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 stupid Alleen het linker luidsprekerkanaal valt in speakermodus 1 regelmatig uit. De hoofdtelefoonuitgang werkt nog naar behoren. Dit lijkt een kleine en niet zo'n dure reparatie: kwestie van een defecte relais. Alleen het verzenden is misschien duur. Originele doos is nog aanwezig. Maar de versterker weegt zelf alleen al 13,5 kilo. Dus v.v. verschepen is duur. Dan toch maar een andere (nieuwe(re)) versterker overwegen of is een reparatie nog de moeite waard?
Alvast dank h.h. technici en non-technici,
met vriendelijke groet,
Cor.

Gaarne advies en/of offerte. (Dat laatste per PM.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Jou diagnose lijkt correct.


Moet ik het doen?



Lees het wel........


Grtz
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

en die van jou heeft zojuist toch een revisie ondergaan?

en wat wil je anders kopen dan?
dan zul je al naar de hogere series moeten wil je beter geluid hebben....

kost altijd goud geld
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Cornelis1921

#4
Citaat van: SB_Marantz op februari 26, 2013, 08:19:46
Jou diagnose lijkt correct.


Moet ik het doen?



Lees het wel........


Grtz
Dank je voor het aanbod SB, maar ik wil eerst HAL een offerte laten doen, hij heeft immers de versterker vorig jaar gereviseerd, lijkt mij wel zo correct. Mocht HAL ervan afzien dan kun jij hem alsnog verwachten. Ik mik op april, eerder heb ik toch niet de benodigde centjes beschikbaar.
Dus HAL, mocht jij dit lezen, dan ben jij hierbij uitgenodigt om eveneens te reageren. Alvast dank.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#6
Citaat van: RoGEK op februari 26, 2013, 19:21:15
en die van jou heeft zojuist toch een revisie ondergaan?

en wat wil je anders kopen dan?
dan zul je al naar de hogere series moeten wil je beter geluid hebben....

kost altijd goud geld
Jazeker, en dan wordt het misschien geen marantz! Eerder een Yamaha type 700 of 1000. Type 700 is aanzienlijk betaalbaarder dan type 1000, kost zo'n E1000,00. Ken geen van beide versterkers. Een Onkyo valt dan ook nog het overwegen waard of dan toch een gebruikte, b.v. een PM15S1, maar dan wel in het zwart! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 27, 2013, 03:54:43
Dank John. Deze kosten vallen opzich nogal mee dus. Gr. Cor.

blijft zonde

alleen als je tegenwoordig effe 100 km heen en 100 km terug gaat ben je ook al de helft kwijt plus parkeerkosten etc.etc.

die kleine dingetjes zijn altijd ggrrrr
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 27, 2013, 03:59:37
Jazeker, en dan wordt het misschien geen marantz! Eerder een Yamaha type 700 of 1000. Type 700 is aanzienlijk betaalbaarder dan type 1000, kost zo'n E1000,00. Ken geen van beide versterkers. Een Onkyo valt dan ook nog het overwegen waard of dan toch een gebruikte, b.v. een PM15S1, maar dan wel in het zwart! :-D

of voor jouw UK klank Linn Naim Rotel aan de andere kant als hij weer gemaakt is  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 27, 2013, 09:03:00
blijft zonde

alleen als je tegenwoordig effe 100 km heen en 100 km terug gaat ben je ook al de helft kwijt plus parkeerkosten etc.etc.

die kleine dingetjes zijn altijd ggrrrr
Daarom hoop ik dat iemand, die redelijk in de buurt resideert, de versterker komt ophalen en terugbrengen, tegen vergoeding uiteraard, en hem in tussentijd ook repareerd, want ik beschik zelf niet over een automobiel, dat laatste geheel buiten mijn schuld om. :angel: Ik hoop dat degene ook mijn laatste wangedrag vergeven heeft, het was niet opzet. :no: Maar wel dom. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 27, 2013, 09:12:04
Daarom hoop ik dat iemand, die redelijk in de buurt resideert, de versterker komt ophalen en terugbrengen, tegen vergoeding uiteraard, en hem in tussentijd ook repareerd, want ik beschik zelf niet over een automobiel, dat laatste geheel buiten mijn schuld om. :angel: Ik hoop dat degene ook mijn laatste wangedrag vergeven heeft, het was niet opzet. :no: Maar wel dom. :yes:

:evil: :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#11
stupid P.S. En electronica kan beter per particuliere auto vervoerd worden dan verzonden worden per post.nl. Ik geef liever de gehele verzendkosten aan de particielere vervoerder, dan ben ik er meer gerust dat mijn versterker de transfer ongeschonden doorstaat. Dit is natuurlijk geen hint, maar meer een indicatie van mijn schroom wat betreft de reputatie van 's lands grootste pakjes- en postvervoerder, gebaseerd op de hoeveelheid breuk e.d. die ik als regelmatige internetCDkoper iedere keer moet ervaren, die is louter en alleen toe te schrijven aan de afhandeling door de vervoerder en dan hebben het nog niet eens gehad over de nooit opgehelderde verdwijningen van poststukken, waaronder vele CDs.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Citaat van: Cornelis1921 op februari 27, 2013, 03:53:15
Dus HAL, mocht jij dit lezen, dan ben jij hierbij uitgenodigt om eveneens te reageren. Alvast dank.
Groetjes, Cor.

Waarom stuur je hem dan geen PM-etje Cor? Ik denk dat hij vorig keer al redelijk duidelijk was  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#13
Citaat van: lo op februari 27, 2013, 10:24:15
Waarom stuur je hem dan geen PM-etje Cor? Ik denk dat hij vorig keer al redelijk duidelijk was  :yes:
Leo, PM. Ik had/heb kennelijkerwijs nog steeds niets geleerd. :oops: redface violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op februari 27, 2013, 09:12:04
Daarom hoop ik dat iemand, die redelijk in de buurt resideert, de versterker komt ophalen en terugbrengen, tegen vergoeding uiteraard, en hem in tussentijd ook repareerd, want ik beschik zelf niet over een automobiel, dat laatste geheel buiten mijn schuld om. :angel: Ik hoop dat degene ook mijn laatste wangedrag vergeven heeft, het was niet opzet. :no: Maar wel dom. :yes:
Cor lees aandachtig !!   :-D  Weet niet of jij al een deal met Jon hebt  8-) maar as dinsdag moet ik naar A,dam op de terugweg kom ik langs Leiden wordt dan wel in den ochtend !! Wil je amp. ophalen wil er niks voor hebben maar hoe die terug komt moet je zelf regelen.  :wink:
Hoor het wel de rest graag via PM.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site