CD 73

Gestart door 100%Marantz, januari 24, 2013, 19:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik heb vandaag een andere CD 73 gekocht aan een spotprijsje. Ik kon het bij de verkoper niet testen, dus was het een beetje een verrassing toen ik thuis kwam.

Alle LEDjes werken mooi  hello
En het speelt goed, alle programma's en bedieningen werken prima.
Goed nieuws dus

MAAR, het stong op 220V achteraan, wat vrij normaal is.
Ik weet dat de stroom bij mij op 230V staat, dus heb ik de schakelaar op 240 V gezet, en daar werkt alles maar met een "mooie" brom.  :-( :-o
Heb het terug op 220 V gezet en daar werkt het weer prima.

Weet iemand vanwat/waar dat kan komen en of het er niet goed uitziet? :oops:

Alvast bedankt voor jullie reacties.
marantz, what else?

renes59

Als het goed werkt op de 220 stand dan is het toch goed? Bij 240 bromt de trafo blijkbaar.
Mooie speler trouwens.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

HAL9000

Op zich  geen  probleem  die  trafo's  wijken nogal  af van spec.   Brommen betekend  dat die  spanning  regelaars  in de  cd73  de nominale  spanning niet kunnen maken.  Houd  de  cd73 maar op  220V

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

Hij bromt (in de speakers) nu ook op 220V  :cry: :cry:
Wat kan het probleem zijn?


Ga hem verkopen voor stukken, kan denk ik mijn geld terug krijgen zelfs als hij stuk is.
Ik heb er op ebay zien weggaan voor 80 € die niet eens meer draaiden.

Ik heb de verkoper via mail gecontacteerd, maar krijg geen reactie, zou me verwonderen dat hij gaat reageren, begrijp zo'n mensen niet. maar ik wist welk risico ik nam
marantz, what else?

klaas1965

Denk dat de voedingselco's aan het overlijden zijn, niet zo gek na 30 jaar. Lijkt mij zonde om hem gelijk als donor te kwalificeren als hij voor de rest nog goed werkt.
Maar voor 80 euro houd ik mij aanbevolen :yes: En beloof ik dat ik hem nog een lang en gelukkig leven geef.

SB_Marantz

Re-cappen (alle C's) en alle soldeerverbindingen opnieuw doen.
Dan ben je er hoogstwaarschijnlijk wel vanaf.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Deze  elko's  van philips  drogen uit.  Dat is nu ook het geval, weinig  ernstigs aan.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

Ik kan het haast niet geloven. Ik heb een mail gestuurd naar de verkoper en hij heeft me een hele boterham terugschrijft waar hij zwart op wit zegt dat de CD inderdaad na 45 min begint te kraken. HIJ WIST HET!!!" alles fuctioneerd, ik heb niet gezegd dat het perfect was" hoe durft hij?

Gelukkig heb ik het niet duur betaald en kan mijn geld terug krijgen denk ik. Anders had ik hem ook niet gekocht in die omstandigheden, maar ik kan het amper geloven dat hij dit durft schrijven. violent1 violent1 violent1

Hij schrijft: (onderandere)
Hij heeft altijd gekraakt bij het spelen van zelfopgenomen cd's. Maar dan pas na een 45 minuten. Met gekochte cd's heeft hij dat nooit gedaan. Deze speler is gemaakt in de tijd dat je zelf nog geen cd's kon opnemen

Je hebt me gevraagd of een aantal lichtjes brandden. Ik heb daaraan toegevoegd dat alles functioneert. En dat geef je ook toe in je laatste mail: 'het draait, het speelt muziek". Je hebt me niet gevraagd of hij kraakte. Ik heb dat ook niet uit mezelf verteld omdat hij alleen kraakte bij opgenomen cd's. En je had al zelf kunnen vaststellen dat hij slecht reageerde op de zelf opgenomen cd.

U hebt me gevraagd of er geluid uitkwam, daar heb ik bevestigend op geantwoord. Ik weet ook dat als we wel hadden kunnen testen dat het normaal zou geklonken hebben. De eerste 45 minuten ongeveer gaf hij nooit problemen. Met een goede cd helemaal geen problemen. Ik heb gezegd in een mail dat alles werkt, maar het woord perfect heb ik niet gebruikt."

Mondeling heeft hij gegarandeerd dat hij perfect werkte, had altijd gewerkt!!

En ik bespaar jullie de rest  violent1
marantz, what else?

WilliamB

Nou ja zeg.....komt hij er makkelijk van af. frusty

Wat ga je nu doen?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

100%Marantz

Ik heb niet veel zin om terug tot daar te rijden en ik vrees dat ik mijn geld dus niet gemakkelijk ga terugkrijgen.

ik denk dat ik hem zo verkoop.
Ik heb nog een andere staan die perfect werkt, dus heb geen zin om hierop kosten te maken.

marantz, what else?

JohnWx

ik zie het probleem niet  HLP we hebben het over antiek en op alles is antwoord gegeven op jouw vragen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Ja  dat vind ik ook,  maar goed  fatsoen  is wel dat  ALLES  verteld mag worden over het  apparaat.
Ik vraag altijd de bekende  steekvragen bij een dergelijke aankoop.

Altijd vragen ZIJN ER MANKEMENTEN. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

Toen ik bij hem was, heb ik gevraagd om te kunnen testen, maar dat ging niet. Hij had zogezegd geen kabels, hij wist goed genoeg dat het niet werkte!
Maar hij heeft me gegarandeerd dat het prima in orde was, heeft altijd goed gewerkt.

Als ik dan zie wat hij schrijft is toch straf, met de woorden spelen. mondeling niet, maar wat hij schrijft:
Ik heb gezegd dat het werkte, niet dat het perfect werkte, is dat een eerlijke manier van doen? :no:
Mondeling heeft altijd goed gewerkt daar moet je niet bang voor zijn,.....bla bla bla nonono

marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op januari 25, 2013, 22:47:23
Toen ik bij hem was, heb ik gevraagd om te kunnen testen, maar dat ging niet. Hij had zogezegd geen kabels, hij wist goed genoeg dat het niet werkte!
Maar hij heeft me gegarandeerd dat het prima in orde was, heeft altijd goed gewerkt.

Als ik dan zie wat hij schrijft is toch straf, met de woorden spelen. mondeling niet, maar wat hij schrijft:
Ik heb gezegd dat het werkte, niet dat het perfect werkte, is dat een eerlijke manier van doen? :no:
Mondeling heeft altijd goed gewerkt daar moet je niet bang voor zijn,.....bla bla bla nonono

als je niet kon testen zou ik hem laten staan we hebben het over antiek en zo een ding wil je ermee spelen zal hij toch een beurtje moeten krijgen ivm leeftijd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op januari 25, 2013, 22:47:23
Toen ik bij hem was, heb ik gevraagd om te kunnen testen, maar dat ging niet. Hij had zogezegd geen kabels, hij wist goed genoeg dat het niet werkte!
Maar hij heeft me gegarandeerd dat het prima in orde was, heeft altijd goed gewerkt.

Als ik dan zie wat hij schrijft is toch straf, met de woorden spelen. mondeling niet, maar wat hij schrijft:
Ik heb gezegd dat het werkte, niet dat het perfect werkte, is dat een eerlijke manier van doen? :no:
Mondeling heeft altijd goed gewerkt daar moet je niet bang voor zijn,.....bla bla bla nonono

een defenitie is van iedereen verschillend een goede les voor de volgende keer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.