RHODIUM FURUTECH FI-E25R (IEC) voor voeding

Gestart door 100%Marantz, januari 13, 2013, 14:18:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Heeft hier iemand al van gehoord en eventueel getest?

Het is iets dat de voeding/stroom zou verbeteren en een groot verschil zou geven aan de muziek/resultaat.
Het zou iets zijn voor audiofielen, veel success in Japan.

Zoals jullie zien zet ik "zou", want heb veel moeite om te geloven dat dit een verschil zou kunnen geven.
Iemand daar ervaring mee of een mening over?

Alvast bedankt voor jullie reacties
marantz, what else?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Ik heb deze iec nooit gehoord maar ik heb wel ervaren dat er kleine verschillen zijn te horen tussen power kabels en heb ook een en ander aan verschil kunnen meten. De verschillen zijn behoorlijk subtiel.

De meningen lopen bij powerkabels nog meer uiteen dan bij IC's en luidspreker kabels.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Rhodium hebben ze erin gegooid om weer wat nieuws te hebben om te verkopen, het is harder dan de gebruikte ijzersoorten

Tis schaars dus duur dus etc.etc. etc.

Maar wat Rhodium met stroom zou doen ik denk niks   HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 13, 2013, 15:01:16
Ik heb deze iec nooit gehoord maar ik heb wel ervaren dat er kleine verschillen zijn te horen tussen power kabels en heb ook een en ander aan verschil kunnen meten. De verschillen zijn behoorlijk subtiel.

De meningen lopen bij powerkabels nog meer uiteen dan bij IC's en luidspreker kabels.

Meten snap ik maar dan gaat het door de trafo en is het weer stroom door koper ? of wat er in de versterker zit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Of het 'beter' geluid geeft is voor eenieder anders te bepalen, ziet er wel leuk uit en sluit goed aan op de uitgangen.

renes59

Maakt de elektronen niets uit waar ze door moeten, of zullen ze denken: Oo!, dit is Rhodium we gaan eens even netjes in de rij erdoor? Dacht het niet.
De stekker fabrikant houdt mensen aan het werk, dat is positief.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

211

Ik heb ze... leuk spul, mooi om naar te kijken. Maar geluidstechnisch ervaar ik geen enkel verschil.... :-D
Zolang je maar geniet....

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 13, 2013, 23:23:45
Maakt de elektronen niets uit waar ze door moeten, of zullen ze denken: Oo!, dit is Rhodium we gaan eens even netjes in de rij erdoor? Dacht het niet.
De stekker fabrikant houdt mensen aan het werk, dat is positief.

als het wel zo is wil ik ook wel zien hoe dat dan gaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#9
 stupid :nonono: Hier ga ik sowieso geen uitspraak in doen, mijn reputie als forumwrecker zeteldt bij het moderaat nog frisch in het geheugen. Een ieder die graag in 'moderne' sprookjes gelooft mag in dit topic het woord van mij overnemen. :-D ;-)  ...and Jebus walked upon the waters...
Meer wil ik er hier niet over kwijt! violent1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op januari 13, 2013, 23:23:45
Maakt de elektronen niets uit waar ze door moeten, of zullen ze denken: Oo!, dit is Rhodium we gaan eens even netjes in de rij erdoor? Dacht het niet.
De stekker fabrikant houdt mensen aan het werk, dat is positief.


Geld moet rollen..................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op januari 14, 2013, 07:46:02

Geld moet rollen..................
Ja, en hier rollen de "believers" en "non-believers" soms verbaal met elkaar over het forum. violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: John Wx op januari 13, 2013, 22:39:09
Meten snap ik maar dan gaat het door de trafo en is het weer stroom door koper ? of wat er in de versterker zit

met meten bedoel ik dat je in een aantal sweeps met een microfoon toch echt verschillen ziet in wat er uit de speakers komt. 1-2db bij bepaalde frequenties. ik kan het niet verklaren, maar elke keer blijkt weer dat er meetbare verschillen zijn. terwijl de theorie, imho terecht zecht, dat het geen zier uit zou moeten maken.

dus zowel subjectieve observatie als objectieve metingen geven aan dat er verschillen zijn. het is alleen vrijlastig uit te leggen of te verklaren.

in de gezondhieds zorg zijn ook voorbeelden van stofjes waar we van weten dat ze iets DOEN, maar het niet kunnen verklaren.

kijk dat de fabrikanten meteen op hol slaan met marketing en absurde prijzen, dat is bekend. luisteren en het kaf van het koren scheiden.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op januari 13, 2013, 15:01:16
Ik heb deze iec nooit gehoord maar ik heb wel ervaren dat er kleine verschillen zijn te horen tussen power kabels en heb ook een en ander aan verschil kunnen meten. De verschillen zijn behoorlijk subtiel.

De meningen lopen bij powerkabels nog meer uiteen dan bij IC's en luidspreker kabels.


Ik zou met jou wel eens een meet uurtje willen houden.......
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Perfect_audio

Citaat van: SB_Marantz op januari 14, 2013, 09:22:06

Ik zou met jou wel eens een meet uurtje willen houden.......
Ik ook wel. Mogelijk gaat er een verborgen (meet)wereld voor me open!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.