Revisie TEAC Reference A-H500i door SB_Marantz

Gestart door SMarcel, november 13, 2012, 21:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Citaat van: SMarcel op november 25, 2012, 15:54:08
Gewoon even een weekje lekker knallen.

Marcel
Dat is jargon waar m'n hartje sneller van gaat kloppen.


--Verstuurd zonder netwerk--

SMarcel

Hallo forummers,

Morgen ga ik weer naar Wilfred, er vind zo af en toe een vreemd (maar wel storend) fenomeen plaats en dat is dat de versterker willekeurig in zijn beveiliging schiet tijdens het muziek luisteren.

Hij heeft dit nu een keer of 4 gehad waarvan afgelopen donderdag toch wel een heel extreem moment want toen ging hij uit, een aantal minuten later weer aan en meteen weer uit.
Vandaag heeft er geen storing plaatsgevonden dus wat de trigger is waarom dit gebeurt, daar kan ik geen vinger op leggen.

Ik hoop dat Wilfred de storing kan vinden en er wat aan kan doen want ik vind dit wel storend en zeker zonde voor al het goede werk wat Wilfred hier in heeft gestoken.

Wordt vervolgd.

By the way, ik kan mij herinneren dat zoiets dergelijks ook gebeurde nadat ik de SM-80 na revisie van John terug kreeg. Bij wat meer volume schoot deze ook in de beveiliging en dat was ook zo weer verholpen.

IK heb er goed vertrouwen in.

Groeten,

Marcel


bas focal marantz

Ben benieuwd hoe het afloopt , maar dat lezen we morgen .

SMarcel

Hallo forummers,

Vanmiddag bij Wilfred geweest. Waar eerst onder het genot kopje koffie weer is geluisterd naar die geweldige Marantz speakers die in zijn woonkamer staan. Na verloop van tijd toch maar verstandig geworden en gedaan waar ik voor kwam en dat was mijn TEAC versterker.

Deze eerst aan een optisch onderzoek onderworpen om te zien of er zo al iets zichtbaar was wat het daglicht niet kan verdragen, toen met grover geschut te werk gegaan en de TEAC aan diverse test laten proeven met als resultaat dat er geen ongeregeldheden naar boven kwamen. Hij kwam goed door alle metingen en tests heen en liet zich duidelijk van zijn goede kant zien.
Is dat ook niet zo met iemand die een afspraak met de dokter maakt voor klachten en bij de dokter nergens meer last van heeft? 

Omdat  de TEAC niets liet zien was er dus ook niks te repareren, aan ene kant gelukkig, maar aan de andere kant ook vervelend zowel voor mij maar zeker ook voor Wilfred.

Thuisgekomen toch maar eens de aansluitingen goed bekeken en dubbel gecheckt. De 220V van de tuner zat achter in de versterker maar die heb ik nu in de spanningsslof gedaan, er is een lussysteem m.b.t. de systeem afstandsbediening, ook die heb ik niet meer aangesloten. Vreemd is wel dat als ik de versterker aan doe, de C-speler (zonder systeem lus) toch automatisch aan gaat.

Ik ga het weer aanzien en probeer te registreren hoe en wanneer dit euvel zich weer voor doet en zal proberen met mijn mobiel een opname te maken van die situatie.

Ik zeg nu maar niet "wordt vervolgd".

Groeten,

Marcel

SMarcel

Hallo forummers,

Eerst even een ieder een heel gelukkig en gezond 2013 toewensen, bij deze :yes:!

Nog even een update m.b.t. de TEAC versterker. Deze vertoond nog steeds te pas en te onpas zijn kuren. Ik heb getracht er een oorzaak in te vinden maar helaas. Hij doet het met tuner, CD-speler, BR-speler enz. en doet dit wanner het hem uitkomt.

Soms alleen een keer in de ochtend en dan de rest van de dag niet, soms in de middag na een ochtend spelen en ook 's avonds.
En elke keer als hij dit doet schiet hij in zijn beveiliging en zet ik hem wel uit op stand-by en na een aantal minuten doet hij het meestal weer of schiet soms weer acuut in de beveiliging.

Vorig jaar met Wilfred de afspraak gemaakt om de TEAC in het nieuwe jaar bij hem af te geven zodat hij hem eens grondig kan onderzoeken en testen, en dan heb ik het over een duur test zodat Wilfred ook kan waarnemen wat er gebeurt.

Zo gauw de afspraak staat en ik meer weet, wordt dit weer vervolgd.

Groeten,

Marcel

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Dit  soort dingen zijn altijd  vervelend, Zijn sluip defecten.   Ik denk nog steeds een slechte binding ergens, of  het protect ic'tje  is  kaduuk.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik kon de vorige keer geen enkele afwijking vinden.
Offset was keurig , zelfs tijdens het clippen niet noemenswaardig.

Zeker een uur getest.

Ik ga deze nu gewoon een paar dagen achter elkaar als hoofdversterker op mijn eigen set gebruiken....................................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op januari 02, 2013, 18:20:02
Hallo forummers,

Eerst even een ieder een heel gelukkig en gezond 2013 toewensen, bij deze :yes:!

Nog even een update m.b.t. de TEAC versterker. Deze vertoond nog steeds te pas en te onpas zijn kuren. Ik heb getracht er een oorzaak in te vinden maar helaas. Hij doet het met tuner, CD-speler, BR-speler enz. en doet dit wanner het hem uitkomt.

Soms alleen een keer in de ochtend en dan de rest van de dag niet, soms in de middag na een ochtend spelen en ook 's avonds.
En elke keer als hij dit doet schiet hij in zijn beveiliging en zet ik hem wel uit op stand-by en na een aantal minuten doet hij het meestal weer of schiet soms weer acuut in de beveiliging.

Vorig jaar met Wilfred de afspraak gemaakt om de TEAC in het nieuwe jaar bij hem af te geven zodat hij hem eens grondig kan onderzoeken en testen, en dan heb ik het over een duur test zodat Wilfred ook kan waarnemen wat er gebeurt.

Zo gauw de afspraak staat en ik meer weet, wordt dit weer vervolgd.

Groeten,

Marcel
Marcel, sterkte en succes! En Wilfred evenzo.  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

#41
Ik heb volledig vertrouwen in Wilfred. Ik weet dat apparatuur bij hem in zeer goede handen is en ik ga ervan uit dat hij ook dit lek boven water weet te krijgen.

By the way Wilfred, ken jij de groep Madrugada?

Tot straks, wij gaan rond half elf rijden,

Marcel

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

#43
Citaat van: John Wx op januari 05, 2013, 11:39:53
toch junior geweest
:? :? :? :? :? :?
Beste John, ik praat een aardig woordje Swahili, maar dit dialect begrijp ik niet.



De TEAC staat nu weer bij Wilfred, ik ga wel zien wanneer er iets gebeurt, ik heb er geen haast mee en daarbij is het bij Wilfred ook nog eens extra druk dus ik leg de lat en de druk niet hoog bij hem.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Citaat van: SMarcel op januari 05, 2013, 18:37:55
:? :? :? :? :? :?
Beste John, ik praat een aardig woordje Swahili, maar dit dialect begrijp ik niet.



De TEAC staat nu weer bij Wilfred, ik ga wel zien wanneer er iets gebeurt, ik heb er geen haast mee en daarbij is het bij Wilfred ook nog eens extra druk dus ik leg de lat en de druk niet hoog bij hem.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Marcel

Wist je dat niet ?

Die mini en midi afmetingen doet junior ipv senior  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.