Stekker omgedraaid, krijg nou tandjes...

Gestart door Zweef, januari 07, 2012, 15:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Een ieder zijn mening en ervaring.
Redelijk recent las ik een artikel van een bekend audio blad.
De auteur benadrukte nog eens een keer de juiste fase.

Zo zie maar weer zoveel mensen met evenzoveel meningen

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

@Whisper,
Meningen te over (iedereen heeft er minstens één), het komt echter op feitenkennis aan: Meten = weten! ;-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#197
Citaat van: Cornelis1921 op februari 28, 2014, 21:39:57
@Whisper,
Meningen te over (iedereen heeft er minstens één), het komt echter op feitenkennis aan: Meten = weten! ;-) byebye

Je kunt het (verschil) wel degelijk meten.   :evil:


Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

bas focal marantz

Een goede versterker heeft hier geen last van  :-D

cz79


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox


100%Marantz

#202
Citaat van: PM95 op januari 08, 2012, 22:00:22
Ik denk dat het bij de betere apparatuur niet hoorbaar is  :-)

Aahh, daarom hoor ik het niet  :-D

Nee, heb het nooit geprobeerd, maar begrijp helemaal niet hoe er een verschil kan zijn.
De stroom is toch alternatief.
Of zou het zijn de de verschillende toestellen ten opzichte van elkaar in fase moeten zijn?
Dus niet t.o.v. de stekker in de muur? Want je elektrische installatie kan toch nooit helemaal in fase zijn, bij installatie let daar toch niemand op.

Dus om te goed te begrijpen:

Uit de muur komt bv een zwarte en een blauwe draad waar + en - elkaar afwisselen.
En deze zou voor de verschillende elementen van je set helemaal in fase moeten zijn.
Dus moet zowieso alles op dezelfde stekker moeten worden aangesloten?

Begrijp ik het goed?
En dit zou hoorbaar zijn?
En beter!?
Want een stereobeeld dat niet stabiel is of blijft plakken kan ik me slecht inbeelden.
Maar heb dit nooit uitgetest. Moet wel zeggen dat het mij vermoeid voor ik eraan begin.  :wink: :-D
marantz, what else?

SB_Marantz

Citaat van: bas focal marantz op februari 28, 2014, 23:29:51
Een goede versterker heeft hier geen last van  :-D

agreed......bij mijn model 1250 viel niet eens verschil te meten.
Het is gewoon een complottheorie..... :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

EGT

Laatst stuitte ik op deze site i.v.m. het bepalen van de polariteit van de stekker:

http://www.gcaudio.com/resources/howtos/acpolarity.html

Heb gedaan wat er in staat en je kan dus inderdaad verschil meten bij het draaien van de stekker!
Het chassis meet verschillende voltages door de stekker te draaien.
Ik heb het bij meerdere componenten gemeten en allemaal meet ik verschil bij het draaien van de stekker...

100%Marantz

Ik heb de stekker van mijn koffie machiene omgedraaid en.....

krijg nog steeds koffie  :-o :-D :-D

Ik kan inderdaad op de meeste van mijn verstekers de stekker niet eens omdraaien.
Ook al meet je een verschil is de kans nog zeer klein dat je het kan horen en nog minder dat het "beter" zou zijn, denk ik...
marantz, what else?

RP

marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Maurice

Citaat van: EGT op september 29, 2014, 19:17:19
Laatst stuitte ik op deze site i.v.m. het bepalen van de polariteit van de stekker:

http://www.gcaudio.com/resources/howtos/acpolarity.html

Heb gedaan wat er in staat en je kan dus inderdaad verschil meten bij het draaien van de stekker!
Het chassis meet verschillende voltages door de stekker te draaien.
Ik heb het bij meerdere componenten gemeten en allemaal meet ik verschil bij het draaien van de stekker...
wat meet je dan voor verschillen? In welke orde van grootte? Heb je de set geaard aangesloten?
De antenne kabel wil ook nog wel eens spanning hebben, net als de aarde.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Lekspanning meten kan....maar dat heeft geen invloed op de versterking als zodanig.
Zoals Maurice all aangeeft staat er op de antenne kabel weldegelijk spanning, aan ground mag dat absoluut niet het geval zijn!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM