Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 20:25:05
Loop je bij het plakken niet het risico dat als je hem niet 100% centreerd je eerder een ongebalanceerde schijf krijgt met alle leesproblemen van dien? Ik heb jaren geleden ook geplakt (voor het mooie plaatje :-D) maar had daar nog wel eens problemen mee. En als je met de sticker een klein beetje de CD raakt laat ie niet meer los met van die vouwen en kreukels als gevolg.
Ben ik ook bang voor. Moet zeggen dat de cd van Whisper wel erg netjes geplakt was.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: Maurice op november 16, 2010, 20:27:49
Ben ik ook bang voor. Moet zeggen dat de cd van Whisper wel erg netjes geplakt was.

Maar hij is ook een pro natuurlijk... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Whisper en ook Edwin hebben bij het pakket ook een CD label centreer apparaat, zodat je het label in 1 keer gecentreerd op de CD kunt plakken. Het is dus geen plakwerk op het oog.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Zo'n ding had ik natuurlijk ook. Maar als je die labels los maakt van de verpakking zeg maar dan was het bij mij altijd zo dat dat labeltje meteen helemaal rond trok en als je hem even aanraakt met de plakkant laat dat spul niet meer los.

Hebben jullie wel al eens een printable CD geprobeerd? Gewoon zwart vol printen. Zit het zeker (door de computer gestuurd) in het midden en je zit niet met die plak zooi te k...ten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 20:54:06
Zo'n ding had ik natuurlijk ook.

Maar jij bent dus echt niet handig.  :-D :schater: :schater:

Oeps sorry Wim ik flapte het er zo maar uit.  redface

Een printable CD, is dat een CD-R of RW die je gewoon in de printer kunt bedrukken?
Als dat zo is zou het inderdaad een middel kunnen zijn om vast te stellen of het idd van lichtdoorlatendheid komt (eerst dus testen zonder bedrukking)  of van het gewicht van het label.
Toch weer slim bezig, zoals gewoonlijk. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op november 16, 2010, 21:03:14

Een printable CD, is dat een CD-R of RW die je gewoon in de printer kunt bedrukken?

:yes: Je moet wel een printer hebben die die mogelijkheid heeft. Heb ik natuurlijk staan. :mrgreen:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 21:11:26
:yes: Je moet wel een printer hebben die die mogelijkheid heeft. Heb ik natuurlijk staan. :mrgreen:

Ik begrijp wat je bedoelt. Whisper heeft een cannon die direct op de beplakte CD print en ik meen dat Edwin er ook ongeveer zo een heeft. Zij zouden dat dus kunnen testen. Ik heb slechts een oude eenvoudige hp deskjet 710C. Kan er helaas nog geen afscheid van nemen. :no:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 20:54:06
Hebben jullie wel al eens een printable CD geprobeerd? Gewoon zwart vol printen. Zit het zeker (door de computer gestuurd) in het midden en je zit niet met die plak zooi te k...ten.

:-D kan je er gelijk een groen randje op printen  :-P
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Citaat van: gerard op november 16, 2010, 22:02:52
:-D kan je er gelijk een groen randje op printen  :-P

Precies, jij snap het!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: Maurice op november 16, 2010, 19:15:16
Het er door heen schijnen maakt volgens mij niet uit, het gaat om de reflectie.



Waarom hoor ik dan duidelijk het verschil tussen een doorzichtig label en een niet doorzichtig label ?

Ik blijf er toch bij dat mijn theorie wel degelijk opgaat , iets anders kan ik namelijk niet bedenken .
Er moet nou eenmaal een oorzaak hiervoor aan te wijzen zijn .

Maar ja , ik weet het ook niet 100% zeker of mijn theorie klopt .
Ik gis er ook maar naar , harde bewijzen kan ik helaas niet geven .



Groeten  EDWIN  B


HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 20:54:06
Zo'n ding had ik natuurlijk ook. Maar als je die labels los maakt van de verpakking zeg maar dan was het bij mij altijd zo dat dat labeltje meteen helemaal rond trok en als je hem even aanraakt met de plakkant laat dat spul niet meer los.




WIM

Weet jij nog het merk van het centreer apparaat dat jij toen gebruikte ?

Dat de labels meteen kompleet rond gaan staan zoals jij zegt dat klopt inderdaad .
De eerste keer dat ik zo'n label ging plakken via het centreer ding schrok ik ook over dat rond staan van het plaklabel .
Je drukt namelijk het rond staande label vanuit het midden naar buiten toe weer vlak als je de cd via het centreer apparaat naar beneden drukt .

Mijn eigen centreer apparaat heeft daar totaal geen moeite mee .
Mijn labels zitten altijd perfect gecentreerd op de cd en zonder vouwen of lucht er tussen  .


Ik gebruik het merk FELLOWES - NEATO   

Dit is het eigen merk van Dixons




Met dit centreer apparaat ben er van verzekerd dat het 100% goed gaat .






Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 20:54:06


Hebben jullie wel al eens een printable CD geprobeerd? Gewoon zwart vol printen. Zit het zeker (door de computer gestuurd) in het midden en je zit niet met die plak zooi te k...ten.


Dat is een hele goede tip Wim .

Zo kun je namelijk direct ondervinden of het nou wel of niet de licht doorschijnbaarheid is die verantwoordelijk is voor het gehoormatige verschil .
Dan kom je namelijk wel met een hard bewijs aan .
Als dat duidelijk verschil op leverd is meteen de theoretische werking ervan verklaart 

Je voegt zo immers geen extra gewicht meer toe wat je dus wel doet met extra plaklabels , met extra labels erop geplakt zou dat dan een stabielere loop kunnen geven zodat de fout correctie van het loopwerk minder actief is .

Mijn Canon MP630 printer moet dat kunnen voor zover ik weet .

Dan zal ik het eens uitproberen .
Dan neem ik een cd met als proef met audiofiele geluids kwaliteit .
Brand die cd dan 2 maal via EAC op een printable cd-r .
De ene cd-r print ik daarna volledig zwart of wit en de andere print ik dus niet .
En dan de 2 cd-r recht streeks vergelijken met elkaar met een luisterproef .

Dan kan ik deze theorie meteen daarna wel of niet bevestigen .

Wanneer ik het ga doen weet ik niet hoor , dat komt wel een keer als ik er zin in heb .



Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Als je een cd-r wit wilt printen zou ik hem niet in de printer stoppen :P

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 17, 2010, 13:28:49
Als je een cd-r wit wilt printen zou ik hem niet in de printer stoppen :P

Dat snapt een blind paard nog wel  :schater:

Ik ga eerst de gebruiksaanwijzing van mijn Canon MP630 raadplegen hoe ik dat moet doen .

Dat het gaat weet ik al , ik heb er ook een speciale CD-R tray bij , dit is een soort van mal waar je de CD-R gecentreerd inlegt .
Daarna schuif je de mal in de printer en kan ik bijvb ook cd plaklabels beprinten op de juiste manier .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op november 17, 2010, 13:36:27
Dat snapt een blind paard nog wel  :schater:

Ik ga eerst de gebruiksaanwijzing van mijn Canon MP630 raadplegen hoe ik dat moet doen .

Dat het gaat weet ik al , ik heb er ook een speciale CD-R tray bij , dit is een soort van mal waar je de CD-R gecentreerd inlegt .
Daarna schuif je de mal in de printer en kan ik bijvb ook cd plaklabels beprinten op de juiste manier .



Groeten  EDWIN  B

Klopt, ik heb bij whisper.nl gezien dat hij hier zijn CD-R's met aangebracht label inlegt om het label te bedrukken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.