Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 14, 2010, 23:34:14
Daar is geen zinnig woord over te zeggen, zolang het werkingsprincipe niet bekend is. Gewoon proberen dus!  :yes:

stupid

Je hebt originele CD's met een "niet doorschijnend label" en met "wel doorschijnend label". Houdt maar eens een aantal CD's voor een lichtbron. Je zult zien dat je bij een aantal door het label heen kunt kijken. Daar zal de winst het grootste zijn.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Met mooiste zou dus eigenlijk labels zijn met een groen gekleurde plakzijde (ivm de groene stift ;) )

Whisper.nl

#212
Citaat van: HiFi gek op november 14, 2010, 22:50:15
En mijn ervaring en die van Fritz is als je er 2 labels tegelijk opplakt het nog meer effect heeft , het klinkt dan ook tevens nog wat warmer .
Probeer dat ook maar eens uit als je wil ?
Dan ben ik benieuwd of je hetzelfde ervaart als Fritz en ik ?
En dan heb ik nog even een aantal vragen Marco .
Heb je als test cd een cd genomen met zo'n zilverkleurig label waar je doorheen kan kijken ?
Of was het originele label mat zodat je er niet doorheen kon kijken ?
Wil jij het ook eens uitproberen met cd's met een niet doorkijkbaar label en een cd met een label waar je zo doorheen kunt kijken ?
Mijn ervaring is wanneer je door een cd heen kunt kijken dat het verschil dan duidelijk groter is dan met een cd waar je niet doorheen kunt kijken , ben ook hier erg benieuwd mee naar jouw bevinding hierop ?
Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Even de puntjes op de I zetten: de cd's had ik meegebracht. Het is een gebrande cd.
1) een bekend merk maar je kunt in originele staat, als je 'm tegen een lamp aanhoud, doorheen kijken.
2) er zitten twee labels op.
3) dat beide heren verschil hoorden heb je kunnen lezen. met label is mooier

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Maar jongens, met al die mooie spullen en puristich gehoor luisteren jullie toch zowiezo niet naar per definitie inferieure CD-R's.

Tip: Draai alleen nog orginele CD's (95% heeft ook wel opdruk op de schijf) en als je niet alles wilt/kunt kopen stream je de rest. Dan is ie van het orgineel (dus met label) geript en dus goed. Bespaard je een hoop gedoe met dat plakken ed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 09:02:53
Maar jongens, met al die mooie spullen en puristich gehoor luisteren jullie toch zowiezo niet naar per definitie inferieure CD-R's. Tip: Draai alleen nog orginele CD's (95% heeft ook wel opdruk op de schijf) en als je niet alles wilt/kunt kopen stream je de rest. Dan is ie van het orgineel (dus met label) geript en dus goed. Bespaard je een hoop gedoe met dat plakken ed.

Aan het streamen ben ik nog niet aan toe gekomen.
Dus ik moet me behelpen met de label op cd plakken en inkleuren enz.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

#215
Edit: bericht weggehaald, omdat het bij de streamingdiscussie hoorde, maar niet is meeverhuisd naar dat topic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 14, 2010, 23:36:54


stupid

Je hebt originele CD's met een "niet doorschijnend label" en met "wel doorschijnend label". Houdt maar eens een aantal CD's voor een lichtbron. Je zult zien dat je bij een aantal door het label heen kunt kijken. Daar zal de winst het grootste zijn.

groet,

lo


Dit is exact wat ik nou bedoel LO         notworthy



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 09:02:53Bespaard je een hoop gedoe met dat plakken ed.





Gaan we nu persoonlijk worden Wim  :schater:

Ik denk dat je had moeten schrijven e.d.   :yes:



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op november 15, 2010, 21:49:14


Gaan we nu persoonlijk worden Wim  :schater:

Ik denk dat je had moeten schrijven e.d.   :yes:



Groeten  EDWIN  B

:schater:
Moest het even een paar keer lezen maar ik heb hem hoor Ed... :-D Nee het is niet persoonlijk hoor!!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Ik kan mij zelf nog niet voorstellen dat het verschil komt door de doorschijnendheid van cd´s. Qua reflectie doet een label weinig, want voor de reflectie wordt gebruik gemaakt van een materiaal die echt reflecteert, voornamelijk aluminium. Papier reflecteert niet (probeer maar uit thuis, pak een stapel wit papier, neem een zaklamp en kijk of je reflectie ziet. Doe hetzelfde met alu folie en ontdek de verschillen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

straks krijgen we alufolie op cd's sssssst  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: Maurice op november 15, 2010, 22:17:21
Ik kan mij zelf nog niet voorstellen dat het verschil komt door de doorschijnendheid van cd´s. Qua reflectie doet een label weinig, want voor de reflectie wordt gebruik gemaakt van een materiaal die echt reflecteert, voornamelijk aluminium. Papier reflecteert niet (probeer maar uit thuis, pak een stapel wit papier, neem een zaklamp en kijk of je reflectie ziet. Doe hetzelfde met alu folie en ontdek de verschillen.


Maar als ik dan op zo'n licht doorlatende cd 2 labels plak kan ik er geen licht meer doorheen laten schijnen , dan ga ik er zelf van uit dat de laser er ook minder makkelijk door heen schijnt als je extra labels er op plakt .

En je gaf zelf al eens aan dat je denkt dat het komt omdat de extra label of labels meer gewicht toevoegd aan de cd wat een stabielere rondloop teweeg brengt .
Hier sta ik ook 100% achter , dat teld naar meen mening ook mee .



Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op november 16, 2010, 17:53:41

Maar als ik dan op zo'n licht doorlatende cd 2 labels plak kan ik er geen licht meer doorheen laten schijnen , dan ga ik er zelf van uit dat de laser er ook minder makkelijk door heen schijnt als je extra labels er op plakt .
Het er door heen schijnen maakt volgens mij niet uit, het gaat om de reflectie.

Citeer
En je gaf zelf al eens aan dat je denkt dat het komt omdat de extra label of labels meer gewicht toevoegd aan de cd wat een stabielere rondloop teweeg brengt .
Hier sta ik ook 100% achter , dat teld naar meen mening ook mee .

Groeten  EDWIN  B
En daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, aangezien je minder invloed van de errorcorrectie zou moeten hebben. Maar dat zou dan ook bij cd´s moeten gelden die al zelf een goede laag hebben.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Als whisper bij mij komt wil ik hem vragen om de "test CD's" die hij bij jou en Marco en ook bij mij heeft gebruikt, mee te nemen. Ik ben reuze benieuwd of het verschil ook zo duidelijk waarneembaar is met mijn CD speler. Dit eigenlijk gebaseerd op de veronderstelling dat de winst in geluidsperformance ook het gevolg kan zijn van de hogere massa van de CD voorzien van 1 of zelfs 2 plak labels. Een en ander in relatie tot inderdaad het meer in werking treden van de fout correctie. Dit eigenlijk vanwege het feit dat het loopwerk in de DP700 wel als "super massief" betiteld kan worden en misschien dus wel minder "gevoelig" is voor dit soort tweaks. Lijkt me een leuk testje :-D

groet,

lo 
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Loop je bij het plakken niet het risico dat als je hem niet 100% centreerd je eerder een ongebalanceerde schijf krijgt met alle leesproblemen van dien? Ik heb jaren geleden ook geplakt (voor het mooie plaatje :-D) maar had daar nog wel eens problemen mee. En als je met de sticker een klein beetje de CD raakt laat ie niet meer los met van die vouwen en kreukels als gevolg.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES