Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 04, 2010, 18:18:13
Kun je je stelling onderbouwen met relevante informatie, Rene59?
Wetenschappelijke onderbouwing: http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_%28middel%29
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Dankjewel Maurice, het placebo-effect is mij bekend. Ik heb er laatst nog een interessant artikel in de wetenschapsbijlage van de NRC over gelezen.
Ik doelde echter op het eerste deel van het "betoog" van Renes59.

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 04, 2010, 20:20:31
Dankjewel Maurice, het placebo-effect is mij bekend. Ik heb er laatst nog een interessant artikel in de wetenschapsbijlage van de NRC over gelezen.
Ik doelde echter op het eerste deel van het "betoog" van Renes59.
Ah ok, lees daarvoor mijn post: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5775.msg79188.html#msg79188
En die van ll0ll. Zinnige link.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Dankjewel, ik heb het gelezen. Die foutcorrectie berekent dan via een algoritme zo goed mogelijk de ontbrekende enen en nullen terug?

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 04, 2010, 20:37:42
Dankjewel, ik heb het gelezen. Die foutcorrectie berekent dan via een algoritme zo goed mogelijk de ontbrekende enen en nullen terug?
http://home.btconnect.com/geffers/cd.html#A%20Short%20Digression%20into%20How%20Error%20Correction%20might%20work

ja dus ;)

Wel afhankelijk van de gebruikte variant.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Gelukkig, dan kunnen we straks rustig gaan slapen.  :zzz:

HiFi gek

#171
Citaat van: Maurice op november 04, 2010, 19:54:21
Heb je mijn verhaal gelezen, met de links naar de werking van cd's?
Deze is strijdig met jouw uitleg.
Weet je misschien welke informatie verloren gaat indien maar 50% van de lichtintensiteit wordt gereflecteerd?


Ik heb mijn eigen theorie hierover , als jij of een ander daar anders over denkt is dat prima .

Welke informatie er verloren gaat kan ik niet hardmaken zoals ik al vermelde , ik heb de mogelijkheid niet om daar onderzoek naar te doen + dat ik daar niet voor geleerd heb .
Die mogelijkheid heeft trouwens niemand hier , en ook denk ik dat niemand hiervoor geleerd heeft .

Ieder kan niet anders doen dan zijn eigen theorie hier op los laten , wat je hier over op internet vind is ook maar de vraag of dat klopt .
Alles wordt weer nageschreven van een ander .
Ik ken hier zo een boek over schrijven na een half jaar zoekwerk over deze materie op internet , maar of ik de waarheid schrijft blijft de vraag , ik schrijf het immers klakkeloos na van wat andere al geschreven hebben hierover , enkel dan in mijn eigen bewoording .


Je begrijpt vast en zeker wel wat ik hiermee bedoel .

Een hoop dingen in de audiowereld kun je niet even simpel nameten met een occiloscoop of zo en zeggen hier is het bewijs ik meet namelijk een andere waarde nu .
Of een versterker bijvoorbeeld kil of warm klinkt kun je echt niet nameten , er zitten als voorbeeld in beide apparaten immers dezelfde waardes wat betreft de electronica en toch klinkt het anders qua klankkleur door bijvoorbeeld andere condensator type's hiervoor te gebruiken maar uiteraard wel van dezelfde waarde .


Groeten  EDWIN  B   

Mexicaanse Hond

Maar je kunt op basis van natuurkundige wetten met de werking van een cd-speler in je achterhoofd wel een uitspraak doen of iemands theorie plausibel is of niet. En daar kun je dan een inhoudelijke discussie over voeren.
Voorwaarde is dan wel dat je op de hoogte bent van de materie. Anders heeft het geen zin. Dan wordt het of een uitwisseling van ervaringen, wat heel nuttig en aangenaam kan zijn. Of het wordt een welles-nietesspelletje zonder onderbouwing, waarbij de een zegt dat 'ie verschillen hoort en de ander beweert dat het niet kan op basis van wetenschap die hij/zij niet beheerst. Dat laatst is niet nuttig en ook onaangenaam.

JohnWx

Op andere forums even op zoek gaan naar de heer KT88 en naar zijn bevindingen en ervaringen en vooral jip en janneke taal die hij gebruikt


Hij is erkend reperateur van ML KRELL AACUPHASE etc.etc.etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

#174
KT88 is een inderdaad  nogal vaak tegenkomend persoon op de diverse andere fora .

Ik ken hem mij nog goed herinneren uit de tijd dat ik zelf veelvuldig op het HT forum , Hifi forum , en soms op audiofreaks te vinden was .
Zijn persoonlijke schrijfwijze kan ik mij allang niet meer herinneren , wat ik nu ga schrijven is ook niet direct naar KT88 verwezen maar meer in het algemeen bedoeld .
Ik was dat gezeik over van alles wat afwijkt van hun eigen denkwijze meer dan zat op een gegeven moment , het zijn daar altijd weer dezelfde personen die alles beter denken te weten dan een ander .
Zoals hun het zien , zo is het , daar is geen speld tussen te krijgen en het gaat er daar ook grof aan toe .
Dat bevalt mij niet zo , vandaar dat ik bij het Marantz forum ben beland .

Open op die forums maar eens een topic over kabels of tweaks of iets dergelijks , je wordt meteen monddood gemaakt door die malloten daar .

Sorry dat ik nu zelf ook even ietwat grof werd , dit zal ik normaal gesproken niet gauw doen , het is dan ook zeker niet persoonlijk tegen jouw bedoeld john (JWX)  :-) , ook van jou weet ik dat je op andere forums te vinden bent waar opzich niets mis mee is  :wink: .



MODERATORS , ALS DIT BERICHT NIET DOOR DE BEUGEL KAN VERWIJDER HET MAAR DAN .




Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op november 05, 2010, 20:00:31
KT88 is een inderdaad  nogal vaak tegenkomend persoon op de diverse andere fora .

Ik ken hem mij nog goed herinneren uit de tijd dat ik zelf veelvuldig op het HT forum , Hifi forum , en soms op audiofreaks te vinden was .
Zijn persoonlijke schrijfwijze kan ik mij allang niet meer herinneren , wat ik nu ga schrijven is ook niet direct naar KT88 verwezen maar meer in het algemeen bedoeld .
Ik was dat gezeik over van alles wat afwijkt van hun eigen denkwijze meer dan zat op een gegeven moment , het zijn daar altijd weer dezelfde personen die alles beter denken te weten dan een ander .
Zoals hun het zien , zo is het , daar is geen speld tussen te krijgen en het gaat er daar ook grof aan toe .
Dat bevalt mij niet zo , vandaar dat ik bij het Marantz forum ben beland .

Open op die forums maar eens een topic over kabels of tweaks of iets dergelijks , je wordt meteen monddood gemaakt door die malloten daar .

Sorry dat ik nu zelf ook even ietwat grof werd , dit zal ik normaal gesproken niet gauw doen , het is dan ook zeker niet persoonlijk tegen jouw bedoeld john (JWX)  :-) , ook van jou weet ik dat je op andere forums te vinden bent waar opzich niets mis mee is  :wink: .



MODERATORS , ALS DIT BERICHT NIET DOOR DE BEUGEL KAN VERWIJDER HET MAAR DAN .




Groeten  EDWIN  B


Nee helemaal goed verwoord Edwin sta ik 100% achter daarom kijk ik ook nog alleen maar op die forums

Ik bedoel hij legt de werking van de cd de speler de jitter de werking ervan de opnames in jip en janneke taal uit dat bedoel ik te zeggen

Hij is wars van kabels tweaks etc.etc.etc.dat is onzin vind hij daar geeft hij zijn mening over maar laat mensen wel in hun waarde

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: HiFi gek op november 05, 2010, 18:00:46

Ik heb mijn eigen theorie hierover , als jij of een ander daar anders over denkt is dat prima .
Wat ik weergaf is niet mijn mening maar exacte wetenschap, oftewel, dit is het technisch ontwerp van de cd-speler. Hier kun je een mening over hebben, maar is per definitie niet juist (in dit specifieke geval).

Citeer
Welke informatie er verloren gaat kan ik niet hardmaken zoals ik al vermelde , ik heb de mogelijkheid niet om daar onderzoek naar te doen + dat ik daar niet voor geleerd heb .
Ik heb geen idee welk effect de fout correctie heeft op het geluid, dus daar kan ik niet over oordelen. Dat de intensiteit van de teruggekaatste laser straal wat uitmaakt ja of nee, daar is technisch relatief eenvoudig op te antwoorden.

Citeer
Die mogelijkheid heeft trouwens niemand hier , en ook denk ik dat niemand hiervoor geleerd heeft .
Misschien niet iemand hier, maar er zijn zeker mensen die hiervoor geleerd hebben (lees: ontwerpers).

CiteerEen hoop dingen in de audiowereld kun je niet even simpel nameten met een occiloscoop of zo en zeggen hier is het bewijs ik meet namelijk een andere waarde nu .
Of een versterker bijvoorbeeld kil of warm klinkt kun je echt niet nameten , er zitten als voorbeeld in beide apparaten immers dezelfde waardes wat betreft de electronica en toch klinkt het anders qua klankkleur door bijvoorbeeld andere condensator type's hiervoor te gebruiken maar uiteraard wel van dezelfde waarde .


Groeten  EDWIN  B
Deze mening deel ik ook, ondanks dat ik als techneut dit niet kan begrijpen. Maar ik ervaar deze verschillen wel en kan deze steeds weer herkennen en onderscheiden (ook in AB testen).
Warm en kil klinken kan veroorzaakt worden door een andere mate van kanaalscheiding of ruis (bijv een buizenversterker die in de regel warmer klinkt, meet ook anders dan een transistor, uitzonderingen daargelaten).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

#177
Citaat van: Marco op november 03, 2010, 18:57:02
Ik kijk mijn agenda er op na ,ik geef de nodige info dan wel middels PM ok .

Ik mis wat maar weet niet goed wat.  HLP

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

MAURICE


Even een geheel andere vraag .
Hoe moet je dat doen , een verhaal dat op het forum staat opsplitsen in verschillende delen zodat je per deel antwoordt kan geven zoals jij dat als voorbeeld doet in reactie Nr 176 .

Ik heb dit al vaker geprobeerd in het verleden om een verhaal op te splitsen , maar ik ben er nog niet uit hoe dat moet .

Wil je mij dit uitlegen ?



Groeten  EDWIN  B

lo

Ik doe dat altijd als volgt:

Je drukt op "citaat" om de bedoelde tekst in je tekstvak te krijgen. Dan delete ik die stukken die niet belangrijk zijn voor de reactie. Vervolgens ga je met de cursor weer achter "quote" staan en kun je je reactie schrijven.

Als je op nog een ander stuk uit die zelfde tekst wil reageren druk je weer op "quote" bij dat zelfde tekstblok. Dan komt er dat dus weer helemaal te staan en kun je de tekst die er dan weer niet toe doet ook weer deleten. Vervolgens weer achter "quote" gaan staan en dan kun je weer een reactie schrijven. Zo kun je eigenlijk eindeloos doorgaan.

Probeer maar eens, bijv met dit wat ik net geschreven heb. Of in een ander topic natuurlijk.

Als Maurice een betere methode heeft dan verneem ik die ook graag.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.