Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: Mack Audio op januari 21, 2015, 14:18:40
Hallo allemaal,
Ik kan weinig vinden over de vervanging van zekeringen bij marantz door audiofiele zekeringen . Vandaar dat ik het belangrijk vind om het onder de aandacht te brengen.
Ben namelijk 2 weken bezig geweest met het uitgebreidt testen van de 2 beste zekeringen die nu op de markt zijn, nl: hifi tuning suprême en furutech beide voorzien van de WA Quantum chip , welke een extra boost geven aan deze zekeringen. De algemene kenmerken van deze verschillende zekeringen is dat de hifi tuning zekeringen wat warmer sound heeft dan de furutech zekeringen die daarentegen een weer wat helderder en schoner geluid produceren. Beide zekeringen zijn levendiger en dynamischer dan de normale glaszeketingen  , waarbij ik vind dat bij de hifi tuning zekeringen het accent ligt op het niet onbelangrijke midden gebied en de furutech zekeringen daarentegen meer balans vertonen in het hoog , midden en laag.
Na het steeds wisselen van de zekeringen in zowel mijn voorversterker de PS 17 en 2 eindversterkers de SM 17's en het steeds draaien van de zekeringen omdat ze ook nog richtingsgevoelig zijn , was  ik er na 2 weken uit met een verbluffend resultaat. In mijn set was de beste combinatie een hifi tuning suprême in mijn PS 17 en de furutech's in mijn eindversterkers de SM 17's. Het leek wel of er een gordijn voor mijn geluid werd opengetrokken. Het geluid was schoner , helderder, dynamischer, levendiger en de 3 dimensionaliteit nam toe.
Het is een enorme geluidsverbetering voor het geld en zeker de moeite waard.
Gr
Mack Audio
hoax?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maurice

Ik heb toch al wel het één en ander gehoord, ook waar ik geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor had. Toch kon ik bij die zaken die ik wel hoorde, een wetenschappelijke aanwijzing vinden.

Tevens heb ik al diverse malen meegemaakt dat mensen die claimen verschillen met allerhande tweaks horen, niet eens kunnen horen dat een versterker staat te clippen, de tweeters defect zijn of een 100Hz bas opgeklopt horen door de ruimte akoestiek en dit bestempelen als een diepgaande vette bas.

In dit specifieke geval is er echt een hoog Jomanda gehalte met geen enkele logische wetenschappelijke indicatie, los of dit significant genoeg is om hoorbaar te zijn.
Verder valt op, zoals Renes59 terecht opmerkt, dat TS zich aanmeldt op dit forum en zijn eerste post is er één om reclame te maken voor dit soort vage tweaks. Dan is het denk ik ook niet gek dat je een hoop scepsis ontvangt en er getwijfeld wordt aan de intenties van de poster.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jowa

 :gp:

Ik ben behoorlijk openminded wat betreft tweaks enzo, ook bij mij die houten blokjes getest.
Dit topic riekt echt naar reclame en Jomanda door de TS.

xander32

Achter de schermen heb ik nog wat vragen gesteld; de ts. heeft zijn zekeringen gewoon gekocht bij een bekende leverancier van m.n. kabels en allerlei andere tweaks. Van betreffende leverancier schat ik niet in dat deze zich op deze wijze zal presenteren op een forum.

Dat gezegd hebbende ga ik er van uit dat de ts. oprecht is, al blijf ik het ook een vreemde, gewaagde, eerste post vinden :yes:.

WilliamB

Wel of geen Jomanda, maar ik ga echt niet mijn PM en SA openschroeven  :no:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Dat wil ik volgende week wel voor jou doen  :yes:.



:-D


Citaat van: WilliamB op januari 23, 2015, 14:00:05
Wel of geen Jomanda, maar ik ga echt niet mijn PM en SA openschroeven  :no:

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Paul

Gezien bv het posting verleden van Frits over audiofiele stekkerdozen,  LS kabels op afrikaanse hard blokjes hout en de nuchterheid hier waren deze reacties te verwachten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Als het je eerste bericht op het forum is,  je je verder ook niet mengt in andere discussies, enkel online zichtbaar bent kijkend naar dit topic. Dan is het allemaal vrij doorzichtig. Ik kan daar zelf niet zo geïrriteerd door raken hoor, het is best te begrijpen. Maar je bent hiermee wel 13 in een dozijn die jaarlijks voorbij komen.

TurboMarco

Onder het mom van je hebt er altijd wel een gek bijzitten die te tillen is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: Maurice op januari 22, 2015, 20:04:15
Nog meer mensen die het idee hebben dat dit daadwerkelijk wat kan verklaren?

Ja, je gaat de massa van je arm verzwaren.


Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maus

Daarom zijn speakers ook van stevig hout. En niet van ikea kastjes.

En daarom zit er een betonblok in je wasmachine...

Marvin

Oh daarom. Dacht dat dat voor het 'stonewash effect' was.

DansaN

Citaat van: TurboMarco op januari 22, 2015, 20:05:14
Jij gaat door voor de koelkast  :-D
Ik kan niet wachten op de vraag voor de koelkast  :roll:

Als ik die win, kan ik hem verkopen en meteen alle zekeringen in mijn groepenkast vervangen voor audiofiele zekeringen.
Je moet tenslotte bij de bron beginnen  :-D