Bowers en Wilkens 704 s2 en Marantz PM7000N

Gestart door gerog, april 10, 2023, 19:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gerog

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een set speakers in combinatie met een versterker die over het HEOS systeem beschikt . Ik heb immers reeds enkels Denon Home 150 speakers.

De speakers mogen niet te groot zijn, want onze salonruimte is zelf ook niet zo heel groot (4 x 4.5m, ruimte wel open door naar de eetkamer 3 x 4,5m )
Ik heb advies ingewonnen bij een speciaalzaak in het Mechelse en daar raden ze mij de Bowers & Wilkens 704 S2 aan. Het moet gezegd, een zeer mooie slanke speakerset en nog redelijk betaalbaar  :-D
Als versterker wordt de Marantz 40n aangeraden. We hebben deze getest en inderdaad superieur geluid. Alleen valt dit "beest" wel erg prijzig en groot uit (nieuwe TV meubel nodig). Heeft iemand ervaring met de Marantz PM7000N als alternatief.
Ik besef een heel stuk goedkoper en ook kwalitatief waarschijnlijk een verschil.

Hebben jullie ervaring met de B&W 704 S2 en zou de Marantz PM7000N deze goed kunnen aansturen in onze ruimte?
Of hebben jullie evt een alternatief voor de B&W 704 S2 dat wat "makkelijker" is aan te sturen.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

GeRog

NB

Zou me niet zo vast pinnen op de B&W luidsprekers.
Ik zou eerst een wat bredere shortlist van luidsprekers (reviews,budget) maken.
Dan wat luisterindrukken opdoen bij hifi dealers.
Er zijn een hoop andere interessante luidsprekers in de prijs cat. van de 704.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

Je hebt zeker een goed punt NB.
Een versterker aanraden van 2500 Euro?  :-D

Zo bijzonder is die luidspreker niet en de luisterruimte betrekkelijk klein.
Het is ook maar welke eisen je aan de weergave stelt.
Je kunt elders luisteren maar het zal in jouw ruimte altijd anders klinken.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerog

Bedankt voor jullie reacties. Ik volg jullie dat ik best eens naar een andere zaak ga. Kunnen jullie mij advies geven? Ik woon in Steenokkerzeel (vlakbij Brussel, Leuven, Mechelen).
Anderzijds ben ik (en vooral mijn partner) gecharmeerd door het esthetische van de B&W 704 S2. Hij is erg slank en past hierdoor perfect in onze salomruimte. We hebben ook de Audiovector QR3 eens getest, maar deze is al een stuk groter.
Maw het esthetische is een belangrijke factor.
Indien jullie tips over alternatieve speakers kunnen geven, zeer graag!

Ik apprecieer alvast jullie verdere raadgevingen.


Audiophylia Nervosa

#4
Citaat van: gerog op april 11, 2023, 20:45:00Bedankt voor jullie reacties. Ik volg jullie dat ik best eens naar een andere zaak ga. Kunnen jullie mij advies geven? Ik woon in Steenokkerzeel (vlakbij Brussel, Leuven, Mechelen).
Anderzijds ben ik (en vooral mijn partner) gecharmeerd door het esthetische van de B&W 704 S2. Hij is erg slank en past hierdoor perfect in onze salomruimte. We hebben ook de Audiovector QR3 eens getest, maar deze is al een stuk groter.
Maw het esthetische is een belangrijke factor.
Indien jullie tips over alternatieve speakers kunnen geven, zeer graag!
Ik apprecieer alvast jullie verdere raadgevingen.

Beste GeRog,

Als jullie gecharmeerd zijn van de B&W 704 S2, dan zou ik daarvoor gaan! Gewoon een luistersessie regelen bij een audiozaak welke zowel de versterker als deze speaker heeft staan.
Het gaat er in eerste instantie om wat jullie mooi vinden, zowel qua looks maar zeker ook qua sound. Als de B&W 704 S2 jullie biedt wat je zoekt, dan moet je die gewoon nemen.

In België weet ik niet wat de mogelijkheden zijn, maar in zuid Nederland heb je Stassen en Poulissen waar je kunt informeren.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Je kan het een verkoper niet echt kwalijk nemen om een nieuwe Marantz aan te raden.
Al vind ik het zelf ook wel irritant hoor.
Gisteren voor een bankstel gekeken, zelfde verhaal.
Gelukkig wist ik van te voren al dat ik geen bankstel van €9000,- wilde hebben.
Nu weet het verkoopstertje het ook.
Dure hobby trouwens, fijn dat je die niet ook elk jaar wilt upgraden.

Maar inderdaad, als jullie dit een mooie luidspreker vinden, dan is het toch goed.
Of er dan een versterker van €2500,- aan moet, daar valt over te discussiëren.

NB

Natuurlijk moet iedereen zijn eigen smaak volgen.
Maar er zijn bv nog Monitor Audio, Dali, Fyne, Q Acoustics, etc.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

#7
Dubbel gepost. Ziggo heeft een soort wegtrekker.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

Citaat van: gerog op april 11, 2023, 20:45:00Bedankt voor jullie reacties. Ik volg jullie dat ik best eens naar een andere zaak ga. Kunnen jullie mij advies geven? Ik woon in Steenokkerzeel (vlakbij Brussel, Leuven, Mechelen).
Anderzijds ben ik (en vooral mijn partner) gecharmeerd door het esthetische van de B&W 704 S2. Hij is erg slank en past hierdoor perfect in onze salomruimte. We hebben ook de Audiovector QR3 eens getest, maar deze is al een stuk groter.
Maw het esthetische is een belangrijke factor.
Indien jullie tips over alternatieve speakers kunnen geven, zeer graag!

Ik apprecieer alvast jullie verdere raadgevingen.



Wat is de huidige versterker?

Ik begrijp dat het uiterlijk van de speaker nogal een rol speelt........

Las zojuist wederom een kolderverhaaltje:

These are demanding speakers as far as amplification goes. Their claimed sensitivity is a perfectly reasonable 88dB/W/m, but take a close look at the tech specs and you'll see that the 8ohms nominal impedance dips to a 3.1ohm minimum.

That suggests an amplifier with a decent amount of grunt is needed, something like the Roksan Caspian M2 would work well as a starting point.

Wanneer een versterker deze dip niet aan kan .....lekker laten staan.

Heb je alle mogelijkheden die de hedendaagse versterkers bieden nodig?
M.a.w. welke bronnen gebruik je?

Even terug naar de impedantiedip van 3,1 Ohm.
Laat het nu zo zijn dat mijn speakers ook naar 3 Ohm dippen.
Ik kan er elke versterker op aansluiten zonder problemen.
Of ik nu de kleinste pak welke max 2 x 15 Watt max kan leveren of de grootste met zijn 2 x 400 Watt @ 8 Ohm.

Laat ik het niet moeilijker maken dan het is: ''Jullie vinden de 704 mooi dus koop deze zou ik zeggen.''
Aangezien het esthetische nogal zwaar weegt.

En ik blijf het herhalen: Je kunt elders gaan luisteren maar de akoestiek thuis is altijd totaal anders dan in een winkel.

Veel succes gewenst!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2023, 12:20:42Wat is de huidige versterker?

Ik begrijp dat het uiterlijk van de speaker nogal een rol speelt........

Las zojuist wederom een kolderverhaaltje:

These are demanding speakers as far as amplification goes. Their claimed sensitivity is a perfectly reasonable 88dB/W/m, but take a close look at the tech specs and you'll see that the 8ohms nominal impedance dips to a 3.1ohm minimum.

That suggests an amplifier with a decent amount of grunt is needed, something like the Roksan Caspian M2 would work well as a starting point.

Wanneer een versterker deze dip niet aan kan .....lekker laten staan.

Heb je alle mogelijkheden die de hedendaagse versterkers bieden nodig?
M.a.w. welke bronnen gebruik je?

Even terug naar de impedantiedip van 3,1 Ohm.
Laat het nu zo zijn dat mijn speakers ook naar 3 Ohm dippen.
Ik kan er elke versterker op aansluiten zonder problemen.
Of ik nu de kleinste pak welke max 2 x 15 Watt max kan leveren of de grootste met zijn 2 x 400 Watt @ 8 Ohm.

Laat ik het niet moeilijker maken dan het is: ''Jullie vinden de 704 mooi dus koop deze zou ik zeggen.''
Aangezien het esthetische nogal zwaar weegt.

En ik blijf het herhalen: Je kunt elders gaan luisteren maar de akoestiek thuis is altijd totaal anders dan in een winkel.

Veel succes gewenst!


Ik heb nog nooit een speaker gehoord dat ik thuis kwam en dacht nou ik luister naar een wekker radio
Als het bij een winkel goed klinkt kan je thuis ook een prima geluid krijgen
Ik koop gerust blind een versterker kabels streamdingen etc.
Speakers heb ik ook niet veel moeite mee maar is mijn mening

Zoals Wilfred al zegt je vind ze mooi koop ze gerust stel dat het niet zou klinken is er veel te behalen met een kleedje een wandje aanpassen maar denk het zelf niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerog

Bedankt voor jullie vele reacties.

Ik zie wel dat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn oorspronkelijke vraag:

Is de Marantz PM7000N een geschikte versterk voor de B&W 704 S2?

Want inderdaad: ik beschik momenteel nog niet over een versterker.

Ik kijk uit naar jullie mening!

Marvin

Citaat van: gerog op april 12, 2023, 14:45:11Bedankt voor jullie vele reacties.

Ik zie wel dat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn oorspronkelijke vraag:

Is de Marantz PM7000N een geschikte versterk voor de B&W 704 S2?

Want inderdaad: ik beschik momenteel nog niet over een versterker.

Ik kijk uit naar jullie mening!

Lijkt me dat daar niks mis mee is, 60watt per kanaal en een hoop aansluit mogelijkheden. 
Zelfs een subwoofer pre out, digitale inputs.
Mooi apparaat toch!?

JohnWx

Citaat van: gerog op april 12, 2023, 14:45:11Bedankt voor jullie vele reacties.

Ik zie wel dat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn oorspronkelijke vraag:

Is de Marantz PM7000N een geschikte versterk voor de B&W 704 S2?

Want inderdaad: ik beschik momenteel nog niet over een versterker.

Ik kijk uit naar jullie mening!

ja
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Mooie zeer complete versterker.
Zou geen reden kunnen bedenken waarom deze niet geschikt zou zijn.
Zou er voor gaan pompom



Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Ik zou zeggen... PM7000 en 704 S2 bestellen bij een partij die goede ondersteuning bied voor lekker thuis luisteren en goed retour beleid.

Zelf heb ik mijn set deels bij HiFi Klubben besteld, zij hanteerden vorig jaar iig 60 dagen retour beleid.

Thuis luisteren en als het niet bevalt kan het retour, had die optie uiteindelijk niet nodig trouwens :-D

Wel een kleine kanttekening van mijn kant voor de 704 S2: zo vanaf de specs op papier zou ik snel gaan roepen dat ze tekort gaan komen in de lage frequenties, ligt ook aan persoonlijke smaak natuurlijk, maar met de PM7000 heb je de optie om een actieve sub aan te sluiten ook.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K