De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Maar als ik het hele verhaal nu goed begrijp dan heb je een nieuwe (vrij dure) IC gekocht. Dan is je geluid niet meer naar je zin en heb je de oplossing gevonden in het stoppen van doeken in je speakers.

:-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

#286
Citaat van: WimPeu op juni 17, 2011, 18:08:49
Maar als ik het hele verhaal nu goed begrijp dan heb je een nieuwe (vrij dure) IC gekocht. Dan is je geluid niet meer naar je zin en heb je de oplossing gevonden in het stoppen van doeken in je speakers.

:-o

Ik heb sinds de nieuwe opstelling al last van te veel laag, luidsprekers dicht tegen de muur en geen ruimte achter de bank. Daardoor wil het laag wel wat walmen.
Dit was met de Nordost in place niet zo'n probleem, geeft een droog laag, maar wel met de Cardas, is voller in het laag. Het ligt ook niet aan de IC, maar aan de opstelling en hoe laag m'n luidsprekers gaan.

Met de doeken dan ook de luidsprekers aangepakt, bij sommige heb je hiervoor speciale stoppen (bijv bij B&W), maar niet bij Xanadu.

Mogelijk heb ik met de Cardas in mijn set niet de juiste interlink te pakken, maar dat gaat meer om het totaal geluid dat wordt neergezet dan alleen het laag. De VDH gaf voor mij wel weer wat ik zoek, alleen passen hiervan de pluggen niet naast elkaar op de vv en cd-speler.



WimPeu

Kun je daar dan geen andere pluggen aan zetten?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Die VDH zit redelijk complex in elkaar, zit koolstof in, kan je niet solderen en geen idee hoe je dat met een krimpgereedschap vast kan maken.
Eerst maar eens de M&G met Whisper en f.luisteraar afwachten, gaan we de Siltech in m'n set beluisteren. Daarna beslissing nemen over wat te doen. Nu even rust en pas op de plaats

Pjotr27

Citaat van: WimPeu op juni 17, 2011, 21:01:11
Kun je daar dan geen andere pluggen aan zetten?

Als Fritz vandenHul weer spreekt zal hij het er vast met Aalt Jouk over hebben, dit probleem zullen meer mensen hebben.
( de pluggen zijn zo dik dat ze bij verschillende apparatuur waar alles dicht op elkaar zit niet aan te sluiten zijn...)

cheese

Citaat van: jowa op juni 17, 2011, 21:45:40
Die VDH zit redelijk complex in elkaar, zit koolstof in, kan je niet solderen en geen idee hoe je dat met een krimpgereedschap vast kan maken.
Eerst maar eens de M&G met Whisper en f.luisteraar afwachten, gaan we de Siltech in m'n set beluisteren. Daarna beslissing nemen over wat te doen. Nu even rust en pas op de plaats


En voor hoe lang...... violent1 violent1 violent1
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

jowa

Citaat van: cheese op juni 17, 2011, 22:14:00

En voor hoe lang...... violent1 violent1 violent1

Staat niet voor niets "even"  :-D

Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op juni 17, 2011, 19:32:51
Ik heb sinds de nieuwe opstelling al last van te veel laag, luidsprekers dicht tegen de muur en geen ruimte achter de bank. Daardoor wil het laag wel wat walmen.
Dit was met de Nordost in place niet zo'n probleem, geeft een droog laag, maar wel met de Cardas, is voller in het laag. Het ligt ook niet aan de IC, maar aan de opstelling en hoe laag m'n luidsprekers gaan.

Met de doeken dan ook de luidsprekers aangepakt, bij sommige heb je hiervoor speciale stoppen (bijv bij B&W), maar niet bij Xanadu.

Mogelijk heb ik met de Cardas in mijn set niet de juiste interlink te pakken, maar dat gaat meer om het totaal geluid dat wordt neergezet dan alleen het laag. De VDH gaf voor mij wel weer wat ik zoek, alleen past deze naast elkaar op de vv en cd-speler.

Het nadeel van de luidsprekers dichtbij de achterwand zetten is niet alleen de laagweergave.
Ook de ruimtelijkheid van het geluid gaat achteruit. Toen Fritz bij me op bezoek kwam, was het eerste wat hij als advies gaf de luidsprekers een stuk naar voren te zetten. En dat kwam de ruimtelijkheid van het geluid inderdaad zeer ten goede.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

kun je geen bass traps kwijt ?

joep

Citaat van: jowa op juni 17, 2011, 21:45:40
Die VDH zit redelijk complex in elkaar, zit koolstof in, kan je niet solderen en geen idee hoe je dat met een krimpgereedschap vast kan maken.
Eerst maar eens de M&G met Whisper en f.luisteraar afwachten, gaan we de Siltech in m'n set beluisteren. Daarna beslissing nemen over wat te doen. Nu even rust en pas op de plaats



Kwam e.e.a. tegen op http://www.zelfbouwaudio.nl/ maar snap er niets van.
Na lang zoeken kom ik niet veel tegen. Ben wel nieuwsgierig geworden.

jowa

Ziet er uit als kwasten zo. Apart gezicht.

lo

 :-D
Dat gevoel had ik nou ook.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sax

#297
Ik zit er aan te denken om mijn B300 te vervangen door een B300xs. Weet jij of dit erg zinvol is? En zo ja weet je toevallig nog ergens een B300xs te koop? Ik kan hem zelf namelijk nergens vinden.

Whisper.nl

Citaat van: Sax op september 13, 2011, 23:27:13
Ik zit er aan te denken om mijn B300 te vervangen door een B300xs. Weet jij of dit erg zinvol is? En zo ja weet je toevallig nog ergens een B300xs te koop? Ik kan hem zelf namelijk nergens vinden.

Naar mijn idee moet je aan de moderators hier vragen je vraag in een andere - eigen - topic te plaatsen.

Je vraag staat nu in de "de set van Jowa"

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Staat wel goed hoor. Deze vraag gaat over een Densen versterker die Joost ook heeft.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES