Nieuwe "budget" Denon receivers

Gestart door CBdicX, juli 29, 2023, 09:05:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX


RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX


Marvin

Nette prijzen voor wanneer je geen behoefte hebt aan al die extra opties!


CBdicX

#4
Citaat van: marvin op augustus 02, 2023, 08:52:10Nette prijzen voor wanneer je geen behoefte hebt aan al die extra opties!



Klopt, ik merk het zelf nu ik de C70 eigenlijk met plezier gebruik.
Moest wel even creatief omgaan met de hoeveelheid speakers en subwoofers ;-)

Als ik eerlijk ben, wat gebruik ik van de Cinema 40, eeeeh, eArc.
Alle video optie sowieso niet, alles HDMI zit aan de Sony Oled en dan 1 draadje eArc naar de AVC.
Ik blijk dan toch een gebruiker te zijn die zeer beperkt gebruik maakt van de mogelijkheden die een C40 in zich heeft.

Audyssey XT32 = nee (MultiEQ of XT is voor mij voldoende)
LFC = Nee
Trigger = nee
Optisch = nee
Composiet = nee (vraag mij toch af wat dit nog op een 2023 AVC doet)
9 x 125 watt = nee (ik speel op laag volume in een medium kamer)
11 kanaal pre-out = nee
2x Multiroom out = nee
3x HDMI Out = nee
7x HDMI In = nee
voice assistant = nee
RS-232 serial control = nee
coaxiaal = nee
Dirac = nee
2 extra Zones = nee
2 kanaal Stereo = nee
Pure/Direct = nee
DC Out = nee
9 versterkers = nee
11 speaker process = nee
4x subwoofer out = Ja (3 gebruik ik er)
Made in Japan = interesseert mij niet


Wat heb ik in mijn huidige opstelling daadwerkelijk echt nodig:

1x HDMI eArc = Ja
7 versterker = Ja (voor mijn opstelling voldoende)
2x subwoofer out = Ja
(en kan met iets meer afregelwerk ook werkzaam worden via Y-stekker voor 3 subs)
Phono = Ja


Maar goed, het blijft natuurlijk een kanjer van een AVC die Cinema 40, er blijft niets te wenzen over, ja, misschien overstappen naar Dirac.
Meer dan voldoende wattjes om een Kerk van geluid te voorzien, en indien nodig 11.4.4



Marvin

Prima apparaten voor een gangbare opstelling, veel meer dan 7.2 zie toch niet in de gemiddelde woonkamer waar ook nog eens een compleet gezin normaal wilt kunnen vertoeven.
Als ik al ergens kom waar een 'echte' installatie staat, dan is 5.1 echt wel het maximale.

CBdicX

Citaat van: marvin op augustus 02, 2023, 09:51:17Prima apparaten voor een gangbare opstelling, veel meer dan 7.2 zie toch niet in de gemiddelde woonkamer waar ook nog eens een compleet gezin normaal wilt kunnen vertoeven.
Als ik al ergens kom waar een 'echte' installatie staat, dan is 5.1 echt wel het maximale.

Mee eens, meer dan 5.1 is in de meeste huiselijke situaties niet meer practisch, vandaar de populaire soundbars.
AVC's zoals de C40 / 50, en Pre-Pro zijn ook in basis bedoelt voor een HT ruimte, en niet een huiskamer waar in de hoek een kat een haarbal zit uit te kosten, en je vrouw graag plantjes op de speakers zet  :-D

RHK

Ik speel al jaren met 5.1. Is destijds inmiddels 7.2 geworden door de 2 Atmos speakers op mn fronts en 1 extra sub achter. Die Atmos speakers hoor je amper, dus eigenlijk is 5.2 voldoende voor HT en aan een zijde buren die door hun leeftijd niet zoveel meer horen. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 02, 2023, 10:44:56Ik speel al jaren met 5.1. Is destijds inmiddels 7.2 geworden door de 2 Atmos speakers op mn fronts en 1 extra sub achter. Die Atmos speakers hoor je amper, dus eigenlijk is 5.2 voldoende voor HT en aan een zijde buren die door hun leeftijd niet zoveel meer horen. 8-)

Is mijn ervaring ook met Atmos, DTSX en Auro3D, die hoogte speakers (en ik heb er 5 gehad voor Auro VOG) hoor je alleen goed werken als je een specifieke test file voor hoogte effecten af speelt.
In de praktijk met 95% van de films doen ze amper wat, maar dat geld ook voor de surround speakers.
Het hoofd bestandeel blijft Front en Center, de rest hangt er maar een beetje bij.
 
Bij Auro kan je wel instellen dat de hoogte kanalen meer gaan doen en effecten aandikken, maar dat klinkt niet echt natuurlijk, een beetje referb gedoe wordt het dan.

RHK

#9
 :gp:   Helemaal waar. De aangeboden content is ook nog niet je van het, maar ik klaag niet, herrie genoeg zo.

Verder heeft Techno Dad (Channa De Silva), dacht hier al eerder gepost door iemand, wel leuke demo's

https://www.youtube.com/channel/UCsbg7syPuP-_H67luGnRcNg/featured

https://4khometheaterreview.com/
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Er komen weer knopjes op de fronten. Vind ik wel mooi.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Citaat van: Frits Denon op augustus 02, 2023, 17:40:40Er komen weer knopjes op de fronten. Vind ik wel mooi.

Of bedoel je wat anders ............. ?  :-D

CBdicX

#12
Citaat van: RHK op augustus 02, 2023, 13:00:14:gp:   Helemaal waar. De aangeboden content is ook nog niet je van het, maar ik klaag niet, herrie genoeg zo.

Verder heeft Techno Dad (Channa De Silva), dacht hier al eerder gepost door iemand, wel leuke demo's

https://www.youtube.com/channel/UCsbg7syPuP-_H67luGnRcNg/featured

https://4khometheaterreview.com/

Klopt, demo's zijn altijd leuk om te horen, het is in films waar het nog steeds mis gaat.
Denk ook niet dat dit gaat veranderen, die Atmos mixers zitten nu eenmaal naar een andere setup te luisteren dan wij, met vaak dit resultaat:  :no:

Ik denk niet dat er ooit een Atmos mix komt bedoelt voor mensen met 4 hoogte speakers achter hun TV (ik dus), of andere noodzakelijkerwijs verschillende opstellingen.
Het is al lastig om surround echt goed te krijgen in de meeste huiskamers.

Frits Denon

Citaat van: CBdicX op augustus 02, 2023, 17:52:36Of bedoel je wat anders ............. ?  :-D

Ehhh, nou weet ik het niet meer... :-D  :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4