Marantz PM-62

Gestart door Ria, januari 29, 2012, 12:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 29, 2012, 18:27:39
Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 18:26:20
Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2012, 17:41:02
Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...


Lijkt het mono of is het mono?

ik denk stereo zonder bass en treble 8-)
De haan heeft vroeg gekukkeld in Baarn zo te lezen.  :roll:

Je moest is weten als een set normaal is neer gezet hoeveel mensen het dan slecht vinden omdat ze thuis en in de auto altijd de loudness aan hebben treble op 10+
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ria

Ik kom uit Harderwijk... Natuurlijk is het geen mono redface... maar het klinkt saai en droog...
Zelf houd ik van treble open en bas of half...
Met Source Direct op deze versterker, klinkt het vlak...
Hoor niet alle instrumenten, voor mijn gevoel...
Maar is dit opzich wel een goede versterker?
Mijn PM-43 klinkt helder en open, de PM-62 niet...
Mmmm tsja wat moet ik... ik ben misschien te kritisch?
Misschien kan ik nog andere boxen doen?
Ik heb nu BSN basis luidsprekers 2 1/2 weg van 75 watt, maar ik ben op zoek naar zuilen...
Graag tips of iemand die mij kan helpen tegen een redelijke prijs...
Of ik moet terug naar die mevrouw waar ik hem van kocht...
Groet Ria

JohnWx

Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 18:42:56
Ik kom uit Harderwijk... Natuurlijk is het geen mono redface... maar het klinkt saai en droog...
Zelf houd ik van treble open en bas of half...
Met Source Direct op deze versterker, klinkt het vlak...
Hoor niet alle instrumenten, voor mijn gevoel...
Maar is dit opzich wel een goede versterker?
Mijn PM-43 klinkt helder en open, de PM-62 niet...
Mmmm tsja wat moet ik... ik ben misschien te kritisch?
Misschien kan ik nog andere boxen doen?
Ik heb nu BSN basis luidsprekers 2 1/2 weg van 75 watt, maar ik ben op zoek naar zuilen...
Graag tips of iemand die mij kan helpen tegen een redelijke prijs...
Of ik moet terug naar die mevrouw waar ik hem van kocht...
Groet Ria

Met de PM62 is helemaal niks mis mee behalve dat hij misschien een service beurtje moet krijgen 
Persoonlijk een veel betere als de PM-43
De instellingen die je doet met direct is voor de meest mogelijk realiteits weergave dus snap daarom ook niet dat je alle instrumenten hoort
En met de BNS zal denk ik niks mee zijn of hebben ze foamranden die stuk zijn ?
Speakers genoeg te koop op Marktplaats en eigenlijk moet elke versterker van de leeftijd van een PM62 even een service beurt krijgen
Waarom wil je van speakers veranderen wat is het type ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

John, de ts geeft in haar openings post aan dat 1 kanaal niet goed werkt.
Mocht deze Marantz in goede technische staat verkocht zijn dan is er maar 1 optie en dat is terug naar de aanbieder om verhaal te halen.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 29, 2012, 19:38:38
John, de ts geeft in haar openings post aan dat 1 kanaal niet goed werkt.
Mocht deze Marantz in goede technische staat verkocht zijn dan is er maar 1 optie en dat is terug naar de aanbieder om verhaal te halen.  :wink:

in direct doet hij het  :angel:

als ik iets verkoop mogen ze testen en veel plezier ermee maar garantie dat doen we niet hoeft niet volgen de nieuwe wetgeving uit 2003

Maar nee heb je ja kan je krijgen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 18:42:56
Ik kom uit Harderwijk... Natuurlijk is het geen mono redface... maar het klinkt saai en droog...
Zelf houd ik van treble open en bas of half...
Met Source Direct op deze versterker, klinkt het vlak...
Hoor niet alle instrumenten, voor mijn gevoel...
Maar is dit opzich wel een goede versterker?
Mijn PM-43 klinkt helder en open, de PM-62 niet...
Mmmm tsja wat moet ik... ik ben misschien te kritisch?
Misschien kan ik nog andere boxen doen?
Ik heb nu BSN basis luidsprekers 2 1/2 weg van 75 watt, maar ik ben op zoek naar zuilen...
Graag tips of iemand die mij kan helpen tegen een redelijke prijs...
Of ik moet terug naar die mevrouw waar ik hem van kocht...
Groet Ria



Ik kan de versterker nakijken en zo nodig repareren.

Als je normaliter met de bass en treble op + 3 of meer dB draait zul je het op flat of direct modus idd als wat vlak ervaren.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ria

Wow dank voor alle reacties, wat is dit een actief Forum!
Yeah way to go!
Even over de boxen BNS Advance A-40, 6 ohm, 90 watt...
Zien er uit als nieuw, maar de stijl vindt ik minder, bij zuilen heb ik het idee dat de muziek zich beter verdeeld over het grotere oppervlak, ze op oorhoogte zijn, en meer wegen (ways) hebben...
Nou ik wil wel gebruik maken van het aanbod hier op het Forum, sorry ben even je naam kwijt...
De versterker is verder zo mooi!!! Echt mint conditie!!!
Ik heb ook helemaal geen zin in gezeik met die mevrouw van Marktplaats, de versterker heeft gewoon superlang stil gestaan.
Mevrouw heeft hem in de jaren 90 gekocht, een korte periode gebruikt, en toen op zolder gezet...
Tja dat kan tien jaar zijn, maar ook 15 jaar...
Er zit ook grijze waas op de tulpaansluitingen...
Begrijpen jullie mij, ik voelmij zo'n doos met al die termen...
Ria

SB_Marantz

Kan goed een kleinigheidje zijn zoals een paar rotte soldeer verbindingen, vuile schakelaar etc.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ria

Goed!
Woon jij ver weg?
Ria

Paul

Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 21:54:10
Wow dank voor alle reacties, wat is dit een actief Forum!
Yeah way to go!
Even over de boxen BNS Advance A-40, 6 ohm, 90 watt...
Zien er uit als nieuw, maar de stijl vindt ik minder, bij zuilen heb ik het idee dat de muziek zich beter verdeeld over het grotere oppervlak, ze op oorhoogte zijn, en meer wegen (ways) hebben...
Nou ik wil wel gebruik maken van het aanbod hier op het Forum, sorry ben even je naam kwijt...
De versterker is verder zo mooi!!! Echt mint conditie!!!
Ik heb ook helemaal geen zin in gezeik met die mevrouw van Marktplaats, de versterker heeft gewoon superlang stil gestaan.
Mevrouw heeft hem in de jaren 90 gekocht, een korte periode gebruikt, en toen op zolder gezet...
Tja dat kan tien jaar zijn, maar ook 15 jaar...
Er zit ook grijze waas op de tulpaansluitingen...
Begrijpen jullie mij, ik voelmij zo'n doos met al die termen...
Ria
Als ik bovenstaand lees zou het een wonder zijn als deze correct zou werken'

Offtopic: Ander woord voor dame = doos, een leuk voor de dikke van Dalen.   :-D    clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op januari 29, 2012, 18:27:39
Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 18:26:20
Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2012, 17:41:02
Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...


Lijkt het mono of is het mono?

ik denk stereo zonder bass en treble 8-)
De haan heeft vroeg gekukkeld in Baarn zo te lezen.  :roll:
notworthy :schater:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2012, 22:32:51
Citaat van: Paul op januari 29, 2012, 18:27:39
Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 18:26:20
Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2012, 17:41:02
Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...


Lijkt het mono of is het mono?

ik denk stereo zonder bass en treble 8-)
De haan heeft vroeg gekukkeld in Baarn zo te lezen.  :roll:
notworthy :schater:

dank Cor  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ria

Nou hij staat bij Ketelaar Hifi in 't Harde... Aan het eind van de week hoor ik meer, verkoper betaald de helft van de reparatiekosten, dat vind ik billijk. Hij mocht ook terug, maar nee, hij is gewoon te mooi! Geen krasje te bekennen en als hij nagekeken en gerepareerd is, kan ik weer vooruit! Yes! Dank voor al jullie tips!

JohnWx

Citaat van: Ria op januari 30, 2012, 23:02:44
Nou hij staat bij Ketelaar Hifi in 't Harde... Aan het eind van de week hoor ik meer, verkoper betaald de helft van de reparatiekosten, dat vind ik billijk. Hij mocht ook terug, maar nee, hij is gewoon te mooi! Geen krasje te bekennen en als hij nagekeken en gerepareerd is, kan ik weer vooruit! Yes! Dank voor al jullie tips!

Dat is een nette oplossing
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Fijn volkje toch die Nederlanders!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15