Marantz PM-62

Gestart door Ria, januari 29, 2012, 12:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ria

Hallo
Ik ben nieuw hier en een dame... ja die zijn er dus ook...
Gisteren heb ik van Marktplaats een versterker Marantz PM-62 gekocht!
In keurige staat, maar wel jarenlang op zolder gestaan...
Ik kom thuissluit de boel aan en oh shit, aan de linkerkant geen geluid (ja heel erg in de verte met de volume behoorlijk open)
Luidsprekers verwisselt, lag dus niet aan de luidsprekers...
De schroeven achterin de versterker gingen erg zwaar...
Mevrouw waar ik hem van kocht, beweert nu dat het door het vervoer kan komen...
Nou ja!
Ik heb er 80 euro voor betaald en heb eigenlijk niets...
Wat zou zoiets kosten om te repareren? Want eigenlijk ben ik er gek genoeg wel aan gehecht!
Groet Ria

Paul

Welkom Ria, mag aannemen dat je de PM62 correct hebt aangesloten en dat bv de balance knop in het midden staat ?
Eventueel andere ingangen al geprobeerd ?

Offtopic: Een dame die shit zegt kan natuurlijk niet.  :-D   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Ria

Ja balans goed, plaats voor 4 speakers, maar links geen van twee geluid, dus niet op A en niet op B...
Ben er de hele avond mee bezig geweest...
Ik zal op mijn woorden letten!!!

pameijer

Ik neem aan dat je de versterker dus niet bij de verkoopster hebt geprobeerd? Het kàn tijdens vervoer gebeuren maar die kans is niet echt groot, tenzij de versterker een klap heeft gehad. Gewoon die vrouw contacteren en onder druk zetten om de versterker terug te nemen, kijk anders eens de voorwaarden van Mrktplaats na en op en een geschil. Heb je cash betaald of via Paypal?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Behalve aan de versterker kan het ook nog liggen aan de bron die je probeert te versterken. Als je meerdere bronnen hebt geprobeerd (tuner, cd speler etc) met verschillende kabels dan ligt natuurlijk niet daar aan.

Whisper.nl

De laatste opmerking heb ik ook ervaren.

Siltech op een marantz versterker naar mijn cd speler. Kwam de sound heel zwak door.
Een standaard dropveter ertussen deed het goed.

Zit de interlink(s) wel goed in de aansluiting op de achterzijde.

bv tussen de versterker en cd speler. Even er tussen uit halen en opnieuw aansluiten.
Evt. een andere interlink gebruiken.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

mountainbiker

Bij dit model hoort volgens mij een afstandsbediening!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Ria

Dag Mensen
Ligt niet aan de aansluitingen phono, aux... e.d. maar echt bij de luidsprekeruitgang...
Alles zit en staat goed...
Er zit idd een afstandsbediening bij, dat werkt allemaal perfect!
Maar ja alleen rechts geluid, daar wordt ik niet blij van :cry:
Tips?

mountainbiker

Zit er een source direkt knop op? Als dat zo is probeer deze eens in te drukken.Heb ik ook een tijdje gehad bij mijn pm 35 dat hij het toen wel deed.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Ria

Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...
IK heb ook de PM-43 zelfs dieklinkt nog beter, terwijl de PM-62 dubbel vermogen en gewicht heeft...
Er zitten BNS speakers aan...
Maar die Source Direct, dat kan toch niet de bedoeling zijn op ten duur?
Groet Ria

mountainbiker

Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...
IK heb ook de PM-43 zelfs dieklinkt nog beter, terwijl de PM-62 dubbel vermogen en gewicht heeft...
Er zitten BNS speakers aan...
Maar die Source Direct, dat kan toch niet de bedoeling zijn op ten duur?
Groet Ria
Van dat geluid kan wel kloppen.Ik vermoed dat er een probleem is met de balance potmeter of een lamme elco ergens in het circuit.Op dit forum is een afdeling techniek.Er zijn mensen die zich speciaal alleen met technische zaken bezig houden.Mischien kun je daar de vraag nog een keer stellen.Wat ik zelf ooit heb gedaan met een soortgelijk probleem en mischien kan helpen is het volgende.De versterker uitzetten en een paar minuutjes de balance knop heen en weer draaien van links naar recht en vice versa.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

jrm

Inderdaad is er meer aan de hand, mogelijk dat inderdaad een van de technische mannen (vrouwen weet ik eerlijk gezegd niet 1 2 3 ) je kan helpen met servicen.

Waar woon je precies in het Land? (Noord, West, Oost, Zuid) dit i.v.m. de lokatie van de technische mannen.

'Source direct' is vaak wel beter qua geluid, immers het signaal van de bron gaat dan rechtstreeks door de versterker i.p.v. via filters e.d.

Maar, eh, welkom op ons leuke forum!!!

SB_Marantz

Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...


Lijkt het mono of is het mono?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2012, 17:41:02
Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...


Lijkt het mono of is het mono?

ik denk stereo zonder bass en treble 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 18:26:20
Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2012, 17:41:02
Citaat van: Ria op januari 29, 2012, 14:47:50
Ja met Source Direct doen beide kanten het wel, maar wat een bout geluid, klopt dat?
Lijkt wel mono... en erg vlak...


Lijkt het mono of is het mono?

ik denk stereo zonder bass en treble 8-)
De haan heeft vroeg gekukkeld in Baarn zo te lezen.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site