hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Ik twijfel over 2t of 3t schijven ... Ze roepen wel allemaal dat je nooit teveel opslagruimte hebt. Maar 1t is al goed voor zo'n 3000 albums in flac ...  Ik heb er nu na 30 jaar verzamelen zo'n 1000 (waarvan er nog 200 te rippen).

cz79

Ik heb twee keer een 1.5tb en dat is meer dan voldoende voor alle muziek (meer dan ik luisteren kan in a lifetime) en alle overige backup zoals foto's etc.
Als het verschil in prijs minimaal is zou ik 3tb nemen en anders is 2tb echt voorlopig voldoende (imo)

bert50

Ik zou toch nu al gaan voor 3tb het verschil in prijs is niet zo groot je kan maar voor de toekomst ruimte genoeg hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Ja, dat is excact het antwoord dat er dan steevast gegeven wordt, maar waarvoor heb ik dan in de toekomst die ruimte concreet nodig ? ? ?


Citaat van: bert50 op maart 09, 2015, 08:11:54
Ik zou toch nu al gaan voor 3tb het verschil in prijs is niet zo groot je kan maar voor de toekomst ruimte genoeg hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

cz79

Nog meer muziek en nog meer andere data? wat is het prijsverschil tussen de 2 en de 3 TB?

TurboMarco

Het verschil is gemiddeld 25,- .
Wat ik wel raar vind is het verschil tussen een 3 tb en 4 tb , dat is al snel 45,-  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Ik zou het verschil voor mezelf niet doen in ieder geval

sjoek

Om uit te zoeken welke schijf het beste voor je is. kan je volgens mij het beste kijken hoeveel je huidige verbruik is en hoeveel er gedurende een bepaalde periode bijkomt te bepalen. Voorbeeld:

Ik gebruik nu 1tb voor muziek en er komt hoogstens 1 a 2 gig per maand bij. Dat zou betekenen wanneer ik een 2 tb schijf koop op dit moment dat ik minimaal 50 maand vooruit kan. Dus in dit geval zou ik denk ik gewoon voor 2 tb gaan dan kan ik in ieder geval 4 jaar vooruit.

Als ik bijvoorbeeld nu 1tb voor muziek gebruik. En er komt meer dan 2 gig per maand bij bijvoorbeeld 4 gig. Dan zou je 25 maand vooruit kunnen. Dan zou ik eerder voor de 3 tb gaan omdat je anders elke 2 jaar een nieuwe schijf moet kopen.

Wil je in de toekomst nog meer op gaan slaan zoals bijvoorbeeld dvd rips en blu ray rips zou ik grootst mogelijk gaan want dat vreet snel ruimte weg.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Lekker voor die 3TB gaan.
Kan je ook een back-up laten maken van je laptop zonder gelijk zorgen te maken om diskruimte.
Ik zet verder bij ook de foto's en video's er op. Synology indexeert deze netjes, kan je via de app deze bekijken.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jowa

Films en zo heb ik op de Mede8er gezet,  zo nu en dan er door heen om oninteressante films te deleten en ik heb weer ruimte.
Yep, rips van Bluray vreten ruimte.


Sent from my iPhone using Tapatalk

xander32

Maar juist als ik naar mijn huidige verzameling kijk,vraag ik mij af wat ik met zoveel opslag capaciteit moet.
Vanaf mijn 20e tot heden heb ik zo'n 1000 albums kunnen vergaren. Op 1t past al het drievoud daarvan (3000 albums) ...

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 09, 2015, 19:22:12
Maar juist als ik naar mijn huidige verzameling kijk,vraag ik mij af wat ik met zoveel opslag capaciteit moet.
Vanaf mijn 20e tot heden heb ik zo'n 1000 albums kunnen vergaren. Op 1t past al het drievoud daarvan (3000 albums) ...

dat bedoelde ik dus ook aan te geven met mijn post. Als je puur en alleen de schijven voor muziek wilt gebruiken en er komen niet heel veel per maand aan albums bij dan zou ik gewoon voor de 2tb gaan. Anders zijn de schijven eerder teneinde dan dat je ze vol hebt staan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa


Citaat van: xander32 op maart 09, 2015, 19:22:12
Maar juist als ik naar mijn huidige verzameling kijk,vraag ik mij af wat ik met zoveel opslag capaciteit moet.
Vanaf mijn 20e tot heden heb ik zo'n 1000 albums kunnen vergaren. Op 1t past al het drievoud daarvan (3000 albums) ...
Stop er dan 2 x 1 TB SSD's in.
Da's lekker rap.
Qua levensduur hoef je er tegenwoordig ook weinig zorgen om te maken.
Lees de review op guru3d er maar over.

Enige nadeel is dat ze nu nog wat prijzig zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

xander32

Idd. TE duur 8-).


Citaat van: jowa op maart 09, 2015, 20:38:48
Stop er dan 2 x 1 TB SSD's in.
Da's lekker rap.
Qua levensduur hoef je er tegenwoordig ook weinig zorgen om te maken.
Lees de review op guru3d er maar over.

Enige nadeel is dat ze nu nog wat prijzig zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Faxe

SSD's in een NAS die in de meterkast komt te staan is onzin in het kwadraat. Je "moet"  gewoon een paar WD red schijven kopen voor in je NAS. De WD green schijven zijn gewoon minder geschikt voor in een NAS. In mijn eerste NAS heb ik ook WD green schijven. Een daarvan is inmiddels overleden. Heb van beide schijven bepaalde instellingen in het BIOS moeten veranderen om te voorkomen dat ze na een maand of 6 al op waren. Voor mij was dit geen probleem. Schijven even uit de NAS. Aansluiten op een PC. Opstarten vanaf floppy. WD tooltje opstarten. Instellingen veranderen. Schijven weer inbouwen in de NAS en probleem was weer opgelost. Als je hier dus geen zin in hebt gewoon een paar Red schijven kopen. Raid 1 of het daarmee vergelijkbare systeem van Synology is wel een aanrader. Toen een van mijn schijven stuk ging kon ik deze gewoon vervangen en de boel laten repareren. Dit ging snel, soepel en eenvoudig  hello